Igangsettelse som ender i ks

Fru Fryd

Gift med forumet
Har du hatt det? Hvilken måte ble du satt igang på og hvorfor ble det ks!? Ser ut som det ender med det her!

Med første ble jeg satt i gang med tabletter i skjeden i uke 37. Kort tid etter begynte jeg å blø, og kjente noen tak i ryggen. Ble satt på registrering, og da hadde snuppa i magen så ustabil hjerterytme at hun ikke hadde klart en vanlig fødsel, så ble hastesnitt på natta.

Med nr 2 ble jeg satt i gang i uke 35, en mandag, ved hjelp av tabletter og akupunktur.
Lite skjedde, men natt til torsdag hadde jeg rier hele natta, og om morgenen ble jeg så dårlig,kastet opp og hadde litt hodepine, så da ble det hastesnitt igjen.

Hadde svangerskapsforgiftning i begge svangerskapene, derfor jeg ble satt igang så tidlig.

Nå er jeg i uke 33 + 2, og skal ha planlagt ks i uke 38, om jeg kommer så langt da.

Fikk gele fordi vannet hadde gått og ingenting hadde skjedd i løpet av natta.
De prøvde med denne geleen i 2 dager, og den 3. dagen så hadde jeg "så stor" åpning at overlegen aaaakurat fikk opp en finger. Så da bestemte de der og da at jeg var nestemann opp på "bordet":0)

ble satt igang 15 dager over termin. de tok vannet kl 10, og i 12 tiden ble jeg satt på drypp. Hjertelyden til babyen sank en del i hver rie, og kom ikke opp igjen etter riene, så da klokka var 16.25 fant de ut at han måtte ut med en gang, og 16.39 var han ute.
Følte meg som i en episode av akutten eller noe da de sprang gjennom gangene med meg i senga og ropte "operasjonsal 2"..

Fru Fryd skrev:
Takk for svar og lykke til :)

Takk, og lykke til du også! :o)  

Jeg ble igangsatt hm 11 dager på overtid eller no (mandag).. Først så prøvde de med

stikkpille som ikke virka på kvelden. Så litt ut på neste dag(tirsdag) fikk jeg

enda en sånn pille som heller ikke virka.. Og enda en på kvelden med samme

resultat. Da fikk jeg drypp fra onsdag til fredagsmorgen. De skrudde av dryppet

om natta og ga meg sovepille for at jeg skulle få "hvile", men hadde

jo rier for det, så det var så som så med søvn.

Legen spurte på fredag morgen om jeg orka enda litt mer med drypp, da var

jeg så sliten og lei at jeg sa nei i store ordelag! Hadde da bare 3 cm åpning

etter all jobbinga...

Vesla ble tatt med hastekeisersnitt kl 1336 samme ettermiddag etter

en lang og slitsom fødsel.

Jeg hadde god nytte av lystgass og akupunktur som smertestillende underveis, og

hadde hun klart å komme naturveien, så hadde nok det vært smertestillende nok

for meg tror jeg.

Jeg ble satt igang pga SF med tabletter i skjeden 37+2, fikk enda noen tabletter 37+3, hadde 3 cm åpning og ueffektive rier fra da. 37+4 ble jeg trillet inn på fødestuen kl. 8 på morgenen og de tok vannet. Disse ueffektive riene fortsatte, så jeg ble koblet på drypp. Fikk da rier som varte i 2 minutter, borte noen sekunder, rie på to minutter og sånn holdt det på, uten at noe skjedde. Fikk epidural og etterhvert fikk jeg pressrier (ifølge jm) uten at jeg merket noe forskjell på de riene og de andre. Men ingen fremgang, fortsatt 3 cm. 
Så ble det vaktskifte og legen som kom på i halv 4 tiden fant ut at hun sto helt fast i bekkenet. Så da ble det bestilt hastesnitt for å få henne ut, siden ingen ting hadde skjedd på nesten 8 timer. 

Viste seg at hun hadde hatt ene foten liggende i klem opp sammen med hodet, så det var derfor hun sto fast. 

Etter at første fødsel endte i ks, ville de ikke gi meg piller da jeg ble satt i gang denne gangen. Ble satt i gang 9 dager over termin med gele. Fikk 2 kurer med gele, før det ble bestemt planlagt ks den tredje dagen. Ingen effekt av geleen.

Nnem skrev:
Etter at første fødsel endte i ks, ville de ikke gi meg piller da jeg ble satt i gang denne gangen. Ble satt i gang 9 dager over termin med gele. Fikk 2 kurer med gele, før det ble bestemt planlagt ks den tredje dagen. Ingen effekt av geleen.

Samme som her det, men jeg har fått 3 kurer og er ikke på overtid!

De PRØVDE å sette meg igang 2 ganger med tabletter, første gangen kom riene men så stoppet det, andre gangen skjedde det ikke noe... Og da ble det ks for min tilstand forværret seg... hadde sf..

Satt igang med tabletter. Fikk maks antall tabletter over 5 døgn, hadde masse sterke rier, men de førte ikke noe med seg.
Til slutt var jeg utslitt, å babyen ble stressa og begynte å reagere, så da ble det hastesnitt:)

Masse lykke til,uansett hvordan vei det går:)

Fikk svangerskapsforgiftning 10 dager før termin, og legen mente jeg var moden, så de satte meg i gang med drypp. Det fungerte ikke spesielt bra, mest maserier som var veldig slitsomt. Om natten stoppet de dryppet og jeg fikk morfin for å sove litt. Dagen etter var det påan igjen med drypp og ueffektive rier. Etter 28 timer med rier og nesten 5 cm åpning bestemte legen seg for at det var nok (endelig!), og det ble keisersnitt. Da var jeg ekstremt utslitt og opplevelsen med keisersnitt var ingen fornøyelse, for å si det mildt. Men det var godt å bli ferdig med det! Neste gang satser jeg på å slippe sf, og får føde helt normalt.

Ønsker deg masse lykke til! :)

MilliVanilli skrev:
Satt igang med tabletter. Fikk maks antall tabletter over 5 døgn, hadde masse sterke rier, men de førte ikke noe med seg.
Til slutt var jeg utslitt, å babyen ble stressa og begynte å reagere, så da ble det hastesnitt:)

Masse lykke til,uansett hvordan vei det går:)

samme med meg..bare at det ikke gikk 5 døgn.. etter 24 timer var jeg ikke modnet engang.. da ble det ks. ble satt igang pga lite fostervann.

Back
Topp