Igangsettelse pga tidligere styrtfødsel

Verpesyk<3

Disney
Noen her som har fått innvilga å bli satt igang pga tidligere spontan styrtfødsel? Fødselen min startet 8 dager før termin med vannavgang kl 14.45, riene startet ca én time senere, pressriene kom i bilen og jenta var ute kl 17.11 (20 min etter vi parkerte på sykehuset). Går det like fort denne gangen og mannen min er på jobb eller lillemor må ha barnevakt så rekker vi rett og slett ikke sykehuset[emoji53] Selve det å skulle føde utenfor sykehus skremmer meg ikke, men lillemor ble ganske påvirket av de tette og kraftige riene, så hun trengte litt ekstra hjelp med en gang... Skal på sykehuset for fødselsforberedende samtale til mandag, men er greit å høre om noen har fått det innvilga på bakgrunn av tidligere veldig rask fødsel[emoji4]

Jeg har spurt, og fått nei. Vi har halvannen time til sykehus, og barnevakten befinner seg halvannen time unna. [emoji20]

Sist dro vi inn uten rier (hadde tegningsblødning på morgenen). Kom inn klokka 19.50, uten rier, helt desentralisert livmorhals og maks to centimeter åpning - ble strippet klokka 21.30, klokka 22.35 var hun ute.

Det var snakk om å sette meg i gang sist pga. tidligere styrtfødsler. Jeg takket Nei, og valgte å ta sjansen. Riene starta 07.15, og han var født 1 time og 40 min etter første ri. Rakk akkurat å få de andre i bhg., og komme meg inn på fødeavdelinga. Men værtfall, de tilbydde meg det. Men det var pga. jeg var så nervøs før fødselen for å miste kontrollen slik jeg hadde gjort tidligere. Ved å sette igang mente de at man kunne ha mer kontroll på fødselen. Skader ikke å spørre:)

For meg tok det 40 timer (med kjempevonde rier hele tida) fra vannet gikk før hun var ute, rart at det er så stor forskjell!

Synes dere som har hatt styrtfødsler før bør få innvilget igangsettelse. Generelt synes jeg mødre bør høres mer på i sånne anliggende. Virker som man er veldig prisgitt dem man får snakke med...

❤️

Jeg fødte 20-30 min etter vi kom oss inn døra på føden sist. Gikk fra 4 til 10 cm og fødte på den tiden. Så det gikk temmelig raskt. Heldigvis var lille sprek og på ingen måte preget av den raske fødselen.

Jeg har i grunn ikke tenkt tanken på igangsetting, at det var en mulighet liksom. Men jeg har tenkt mange tanker og følt på angsten av å ikke skulle rekke sykehuset, nettopp fordi jeg vet hvor viktig det er å ha barnelegen utenfor døra hvis babyen trenger hjelp. Vi bor heldigvis veldig nærme sykehuset, så jeg bare håper det skjer på dagen mens ungene er i barnehage og på skolen sånn at vi slipper bruke tid på å finne ut hvor vi kan plassere dem. Har ikke så mange alternativer på den fronten[emoji51]

Jeg har også hatt raske fødsler, men ønsker ikke igangsetting. Er det ikke mer komplikasjoner ved igangsetting enn det er ved naturlig fødsel?

Jeg har også kort vei til sykehus, og håper selvsagt å føde innenfor åpningstiden til barnehagen. :-)

Jeg har også hatt raske fødsler, men ønsker ikke igangsetting. Er det ikke mer komplikasjoner ved igangsetting enn det er ved naturlig fødsel?

Jeg har også kort vei til sykehus, og håper selvsagt å føde innenfor åpningstiden til barnehagen. :-)
For meg handler det litt om å vite at jeg befinner meg på sykehus. Når jeg får vonde rier, da har vi _skikkelig_ dårlig tid.

Med treåring hjemme, og fire store som befinner seg på skole mellom klokka 08-15, er vi helt avhengig av at barnevakten rekker å komme seg hit, før vi kan dra - så jeg er litt spent på hvordan dette skal gå altså, frykter uassistert hjemmefødsel, og tenker da at igangsetting på sykehus hadde vært et bedre alternativ.

Jeg nevte det for jm min siden forrige gikk fort. Riene startet med et smell 1.45, fødte 3.30.
Hun sa at det kunne hun ikke si så mye om. Var ikke snakk om i gang setting. Håper bare jeg når frem

Her var 3.mann ute 30 min etter eg fekk rier. Heldigvis gjekk vatnet ein del tima før, og jordmora i kommunen ville ha meg med i ambulanse, ellers hadde eg nok reist heim å venta litt til[emoji28] har 2 tima køyreveg til sjukehuset.

Jordmor i kommunen har hinta fram om å leggast inn på termindato, eller spørje sjukehuset om igangsettelse fordi ho meinar at det anten blir heimefødsel eller ambulansefødsel om ikkje vatnet går lenge før denne gongen å..

For meg handler det litt om å vite at jeg befinner meg på sykehus. Når jeg får vonde rier, da har vi _skikkelig_ dårlig tid.

Med treåring hjemme, og fire store som befinner seg på skole mellom klokka 08-15, er vi helt avhengig av at barnevakten rekker å komme seg hit, før vi kan dra - så jeg er litt spent på hvordan dette skal gå altså, frykter uassistert hjemmefødsel, og tenker da at igangsetting på sykehus hadde vært et bedre alternativ.
Jeg er forberedt på å evt dra til sykehuset alene, og at mannen kommer etter når han har ordnet barnevakt. Har gjort det sånn før.

Jeg er forberedt på å evt dra til sykehuset alene, og at mannen kommer etter når han har ordnet barnevakt. Har gjort det sånn før.

Vi har ikke bil, så enten blir mannen med i ambulansen med meg, eller så blir han ikke med i det hele tatt. Det ordner seg nok på et vis, men jeg ser ikke frem til å eventuelt være i full fødsel lenge før vi kommer oss på sykehus, for erfaring tilsier at det går enormt fort.

Vi har ikke bil, så enten blir mannen med i ambulansen med meg, eller så blir han ikke med i det hele tatt. Det ordner seg nok på et vis, men jeg ser ikke frem til å eventuelt være i full fødsel lenge før vi kommer oss på sykehus, for erfaring tilsier at det går enormt fort.
Da er det litt rart at de ikke innvilger igangsetting, egentlig.

Jeg fødte på 2 timer fra første «tegn» til baby var ute som førstegangs. Ikke tenkt på igangsettelse egentlig. Men har lest meg godt opp på hjemmefødsel haha :p

Back
Topp