igangsatt pga bekkenløsning?

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Noen som har opplevd det?

Jeg har store smerter nå, har ikke sjangs til å ta meg av jentungen alene, og ikke hver dag jeg kan ta meg av meg selv alene heller. Sover ikke noe særlig om natten fordi bekkenet verker med en gang jeg beveger meg litt ..

Må selvsagt gå en del uker til med dette, men håper virkelig at jeg kan slippe å gå på overtid!..

Har allerede problemer med bekkenet etter forrige svangerskap I 2010, så er redd for å få enda større problemer etter dette.. er så gale at jeg ikke vil ha flere barn..

Skal snakke med jordmor om dette på neste kontroll, men aner ikke hva som skal til for igangsetting ved termin:p

Jeg klarte ikke å gå fra uke 12 forrige gang... Og minimalt med søvn hele svangerskapet pga store smerter. Hadde også en ettåring som jeg måtte få hjelp til fra helsestasjonen... Klarte ikke noe nesten... Jordmor og lege prøvde å få sykehuset til å sette meg igang litt før termin... Dette var svært vanskelig. Så fikk nei flere ganger. Jeg ble til slutt satt i gang, men det var pga at jeg fikk farlig svangerskapskløe med høye lever og galleverdier. De er vanskelig å bli satt igang pga mors helse og tilstand, så lenge det ikke er fare for barnet!

Så lenge babyen har det fint så blir det nok vanskelig å trumfe gjennom med det :/

Jeg ble tilbudt igangsetting på termindato med nummer to, hovedsakelig på grunn av alvorlig bekkenløsning. Hadde i tillegg en del andre problemer, men det var bekkenet som satte meg helt ut av spill hele svangerskapet. Jeg hadde da født veldig ukomplisert første gang, som var grunnen til at de trodde risikoen ved å bli satt i gang var lav nok til at det kunne aksepteres. Jeg takket nei til tilbudet. Klarer jeg 40 uker klarer jeg noen få dager til, og jeg vil ikke utsette babyen min for risikoen ved en unødvendig igangsetting. Jeg har likevel stor forståelse for at andre er desperate, og tenker annerledes. Hvis du spør om noe slikt så må du bare være forberedt på at det skal veldig mye til før de vil prioritere mors behov framfor babyens beste på en slik måte.

Får se hva jordmor sier på neste kontroll:)

Regner selvsagt ned å få nei, men kan ha ett lite håp:p og ett håp om at mini vil ut litt før siden han er nr 2!

Bekkenet blir ihvertfall bare værre og værre, så skal definitivt skaffe meg krykker nå på mandag!

Og får låne bil av min stefar nå, så slipper å gå unødvendig mye, selvom det er tungt å kjøre og, så er det bedre enn å gå :)

Back
Topp