idrettsglede hos unger

bondekone

Forumet er livet
Guttungen her har begynt å spille fotball og i går så hadde han sin første kamp. Stillingen ble 7-2, selv om det ikke gikk i favør til lage til guttungen så var gleden ved å få de 2 målene like stor som om de skulle ha vunnet. Guttene jublett og hoppet av glede.Ingen av de var opptatt av at det andre lagget hadde fått 7 mål, nei de var opptatt av at de hadde fått 2 mål selv

Herlig! Det er sånn det skal være!

Det blir tidsnok alvor :-(

er jo sånn det skal være!

Og sånn er jentene i håndball, fotball og klattring.

I svømming derimot ser di yngste storesøster konkurere (og når man er 17 er man ikke med lenger for å ha det gøy;) og meg på kanten som både trener og svømmemamma.
Er ikke lett å kvele hverken konkurranse instinktet eller skuffelsen der.
Og selv om de ikke blir ranket på resultatlistene så sjekker di jo listene, ser perser, egne tider kontra andre i samme årsklasse osv.

tindra skrev:
er jo sånn det skal være!

Og sånn er jentene i håndball, fotball og klattring.

I svømming derimot ser di yngste storesøster konkurere (og når man er 17 er man ikke med lenger for å ha det gøy;) og meg på kanten som både trener og svømmemamma.
Er ikke lett å kvele hverken konkurranse instinktet eller skuffelsen der.
Og selv om de ikke blir ranket på resultatlistene så sjekker di jo listene, ser perser, egne tider kontra andre i samme årsklasse osv.

blir vel nesten normalt virker det som i slik enkel idrett har jeg følesen av husker da jeg drev med brytting så var det automatisk at en så hvor mange poeng fikk den under denne kampen i forhold til meg og slikt

Back
Topp