Idiotskap

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Idag har det vært sol og varmt her. 25 grader minst... Og hva ser jeg når jeg kjører over et lyskryss?

Jo... En dame som triller på en barnevogn. Greit nok.
Meeeeeen barnevognen hadde på regntrekk. Sånn blankt tett.

Og hva hadde damen prestert å ha over der igjen?

Joda, et helseteppe over hele åpningen.

Holdt på å kjøre i bilen foran. Og hadde lyst å rope ut vinduet og spørre hva faen hun holdt på med. Enkelte mennesker burde aldri ha fått barn....

Å fyyyy...

Herre min hatt! Folk altså!

Huff, er ikke greit altså.. må bare fortelle en historie fra jeg var nybakt mamma! Var på sommerferie hos moren min med min da fem uker gamle sønn. Det var egentlig ganske varmt, men med litt kald vind. Da lille var klar for ettermiddagsluren tok jeg imot min mors "gode" råd om bekledning, så gutten hadde på seg body, strømpebukse og tjukk fleecedress.. så la jeg han ned i vogna med saueskinnsull, dundyne, vognteppe og vindtrekk over.. må bare nevne at jeg selv gikk i shorts og singler... Selvfølgelig ville ikke ungen roe seg, han hylte jo bare mer og mer fortvilet.. stakkars gutten i bakerovnen... Plasserer det i dag på kontoen ammetåke, og har lært at man ikke ukritisk tar imot råd fra mer erfarne mødre... Til alt hell har alle søskene mine overlevd! :)

Huff!

* æpp'n *

Når man ikke har erfaring kan man gjøre mye rart vil jeg tro. Syntes selv det har vært vanskelig å vurdere påkledning når det er så variert vær! Men jeg tar nok mindre på enn for mye.. Varmblodig barn:-)

Stakar lille inni den barnevogna da!

Jeg er redd folk skal tro at jeg prøver å fryse ut babyen min jeg, hun er så varmblodig at jeg kan ikke ha på henne så mye uten at hun blir svett og urolig.. Var ute og trillet med en venninne og hun hadde på sin lille body,strømpebukse,joggedress og lue, og den lille lå nedi voksipose med dyne og teppe oppå. Mulig det var passe for hennes lille, men min var svett da jeg tok henne opp og hun hadde bare på ullbody,ullstrømpebukse, lue og dundyne :)

Stakar lille inni den barnevogna da!

Jeg er redd folk skal tro at jeg prøver å fryse ut babyen min jeg, hun er så varmblodig at jeg kan ikke ha på henne så mye uten at hun blir svett og urolig.. Var ute og trillet med en venninne og hun hadde på sin lille body,strømpebukse,joggedress og lue, og den lille lå nedi voksipose med dyne og teppe oppå. Mulig det var passe for hennes lille, men min var svett da jeg tok henne opp og hun hadde bare på ullbody,ullstrømpebukse, lue og dundyne :)
Akkurat sånn har jeg der også! W er så varmblodig at jeg må ha minst mulig på.

Får helt vondt av å høre sånt..:-( Får håpe hun ikke i tillegg var av typen "de har bare godt av å gråte litt"

Får helt vondt av å høre sånt..:-( Får håpe hun ikke i tillegg var av typen "de har bare godt av å gråte litt"
Det var hun sikkert... Men det der har ingenting med erfaring å gjøre. Heller sunn fornuft. Når det er strålende sol og knall blå himmel trenger man ikke regntrekk på!!!

Lurer på hva enkelte har fått utdelt i stede for sunn fornuft :( Stakkars lille i vogna.. Så ala det samme her om lørdag! En vogn som sto MIDT i solsteiken ca kl 13-14 på dagen. Med fleece pledd over åpningen :( DA hadde jeg lyst å gå bort! Mamman var selv ute i kort skjørt og singlet. Hadde bestemt meg for å gå å si fra hvis det var sånn når jeg trilla tilbake, men da gråt heldigvis babyen. Uff :( Så blir jeg irritert på meg selv for at jeg ikke "tørr" være tøff nok til å si fra!! Vi har jo alle ansvar! Og tenk om ambulansen hadde stått i gården når jeg trilla hjem igjen..

Back
Topp