IDIOTISK..........

Silly

Elsker forumet
fabian stang har sagt nå at det kan være alle flagg i 17 mai toget.... blir helt satt ut jeg... tåpelig!!
er jo NORGES nasjonaldag, ikke alle andres!!!!
heldigvis er det foreløpig bare i oslo da, som jeg forsto......
idiotisk.......

det er jo helt fjernt! hvorfor skal det på død og liv viftes med andre flagg på NORGES nasjonaldag? skjønner virkelig ikke at det har blitt en sak ut av det engang...ville aldri pushet på at jeg skulle få vifte med mitt norske flagg hvis jeg bodde i amerika(f.eks) på deres nasjonaldag. jaja..

Jaja, så kan jeg gå motsatt vei da, og si at jeg er glad for at vår hovedstad har en ordfører som ikke er så innbarka nasjonalist og sensurerende at han forbyr mennesker å feire og markere vår nasjonaldag med det de måtte ønske.

Vi bor ikke i et diktatur, heldigvis. Men i et fritt land. Det er noe av poenget med den grunnloven vi feirer. (Nei, vi feirer ikke "Norge og nordmenn", vi feirer grunnloven vår og at Norge derved ble en selvstendig, fri stat)

hipp hurra for ola nordmann!!!![:@]
det er norgen nasjonal dag,da SKAL det være NORSKE FLAGG og JA VI ELSKER!!!
hadde tatt seg ut om vi hadde dura ned til ett f.eks muslimsk land med norske flagg og nasjonalsangen vår,på demmes nasjonal dag,vi hadde ikke kommet hjem igjen hvertfall,vi hadde blitt skyti på flekken.

Nei,dette syntes jeg blir for dumt[:@]

hvor mange andre plasser hadde vi fått lov å vifte med vårt norske flagg?!? jeg bare lurer jeg...
skulle vi reise til feks pakistan å gå rundt å vifte med vårt flagg der, kan en jo bare tenke seg hva som kan skje, tror ikke akkurat man hadde kommet hjem igjen for å si det sånn.... syns det er merkelig at det i det hele tatt er blitt foreslått.....
nei 17 mai er NORGES dag, ingen andres......

ORIGINAL: krutlin

Ja, er enig i at det er teit at vi skal ha andre lands flagg i 17.mai toget... Vi feirer tross alt Norge, ikke andre land. De har da nasjonaldager de også, tatt seg ut om vi skulla ha feira andre land med norske flagg...

enig

folk kan flagge så mye de vil, jeg driter i det, så lenge det ikke er 17 mai!
herregud, det er jo norges nasjonaldag!

ORIGINAL: Star¤

ORIGINAL: *Stella*

Jaja, så kan jeg gå motsatt vei da, og si at jeg er glad for at vår hovedstad har en ordfører som ikke er så innbarka nasjonalist og sensurerende at han forbyr mennesker å feire og markere vår nasjonaldag med det de måtte ønske.

Vi bor ikke i et diktatur, heldigvis. Men i et fritt land. Det er noe av poenget med den grunnloven vi feirer. (Nei, vi feirer ikke "Norge og nordmenn", vi feirer grunnloven vår og at Norge derved ble en selvstendig, fri stat)

er det å feire vår nasjonal dag, med å dukke opp med heile verdas flagg?[&:]

Norge er et land i verden. Så hvorfor ikke?

Jeg har alltid vært vant til at det var lov med litt av hvert i toget jeg. Den svenske klassens på utvekslingstur hadde en god del svenske flagg, den internasjonale skolen hadde litt av hvert, det går FN-flagg og div selvlagde vimpler på tur. So?

I norge feirer vi nasjonaldagen vår med noe ganske unikt, barnetog med flagg og barn og sang og lek. Dette er ikke vanlig i andre land. I andre land er de tog som evt går, millitærparader. Derfor synes folk fra andre land at det er fasinerende og morsomt å se og delta i feiringen av vår nasjonaldag. Og barnetog-tradisjonen handler ikke om å være diktaturisk og nasjonalistisk, men om glede, frihet og fest.

bor vi i norge i det hele tatt?

jeg skjønner godt hva du mener der, og er helt enig i det og heldigvis er norge ingen diktaturstat, men jeg synes ikke det er helt urimelig heller at, denne ene dagen som vi feirer norges nasjonaldag, så feirer vi den med det norske flagg.. og er det ikke med på å skape samhold hvis innvandrere også feirer nasjonaldagen med det norske flagget? de er jo en del av norge de og, og det viser de jo, og kanskje også føler det selv sterkere da... jeg får litt sånn følelsen av at de tar avstand fra det norske hvis de absolutt skal vifte med sine hjemlands flagg... jaja,  jeg synes det blir feil å legge ned forbud mot det, men synes også det er litt rart at det har blitt en så stor sak ut av det, i og med at det for meg ihvertfall er en selvfølge..har feiret nasjonaldagen i Frankrike, hadde aldri tenkt tanken på å dra frem et norsk flagg da.

ORIGINAL: Beatrice

det er JAGGU ikke godt å si!![&:][:@]

ORIGINAL: LouisVuitton

Det blir jo faktisk akkurat som å synge bursdagsangen for en som ikke har bursdag mens bursdagbarnet sitter vedsiden av å hører på.

Nei forstår ikke vitsen jeg altså. Kan ikke folk som bor og er i norge uten å være hirifra bare unne oss å ha denne dagen for å feire landet vårt da?

Akkurat! det rimer jo ikke i det hele tatt...........

ORIGINAL: LeonMamma

er det å feire vår nasjonal dag, med å dukke opp med heile verdas flagg?[&:]

Norge er et land i verden. Så hvorfor ikke?

Jeg har alltid vært vant til at det var lov med litt av hvert i toget jeg. Den svenske klassens på utvekslingstur hadde en god del svenske flagg, den internasjonale skolen hadde litt av hvert, det går FN-flagg og div selvlagde vimpler på tur. So?

I norge feirer vi nasjonaldagen vår med noe ganske unikt, barnetog med flagg og barn og sang og lek. Dette er ikke vanlig i andre land. I andre land er de tog som evt går, millitærparader. Derfor synes folk fra andre land at det er fasinerende og morsomt å se og delta i feiringen av vår nasjonaldag. Og barnetog-tradisjonen handler ikke om å være diktaturisk og nasjonalistisk, men om glede, frihet og fest.

Fordi at NORGE underskrev landets grunnlov, og Norge ein sjølvstendig land!

Glede, frihet og fest for nordmenn ja!
Andre kan godt få gå i toge vårt, men de får bættere vifte med NORSKE FLAGG!

Kunne ikke sagt det bedre, Leonmamma!!

ORIGINAL: Silly

ORIGINAL: Beatrice

det er JAGGU ikke godt å si!![&:][:@]

Jeg er nemmen ikke sikker lenger[&:]

syns det er rart at andre syns det er ok [&:]

ja det kan du si! merkelig er det![&:]

Men, er det ikke litt respektløst å vifte med andre flagg på VÅR dag?
De kan jo være med å feire og gå i tog, men bruk VÅRT flagg!! åhh [:@]

blir litt merkelig når ein skal synge "ja vi elsker dette flagget" så står utlendingene der med deres flagg på vår nasjonal dag

haha![:D] blir helt matt jeg.............

ORIGINAL: S@ra

Men, er det ikke litt respektløst å vifte med andre flagg på VÅR dag?
De kan jo være med å feire og gå i tog, men bruk VÅRT flagg!! åhh [:@]

ja, jeg kjenner jeg blir sjiklig provosert! når det kom på nyhetene igjen istad, måtte jeg bare ta over på en annen kanal, det bobler inni meg!![8|][:@]

blir litt merkelig når ein skal synge "ja vi elsker dette flagget" så står utlendingene der med deres flagg på vår nasjonal dag

jeg pleier å synge "ja vi elsker dette landet..." [;)][:D]

Hvorfor trekker dere fram Pakistan og muslimske land i denne debatten? Det lurer jeg litt på...

Jeg er i utgangspunktet enig i at andre flagg ikke har noe med nasjonaldagen vår å gjøre, men hva om noen ønsker å gå med begge flagg?
Nei, ikke vet jeg altså. Syns det er rart at andre ønsker å bruke flagg fra andre land på et annet lands nasjonaldag, men jeg nekter å hisse meg opp over det.

Back
Topp