Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Star¤
ORIGINAL: *Stella*
Jaja, så kan jeg gå motsatt vei da, og si at jeg er glad for at vår hovedstad har en ordfører som ikke er så innbarka nasjonalist og sensurerende at han forbyr mennesker å feire og markere vår nasjonaldag med det de måtte ønske.
Vi bor ikke i et diktatur, heldigvis. Men i et fritt land. Det er noe av poenget med den grunnloven vi feirer. (Nei, vi feirer ikke "Norge og nordmenn", vi feirer grunnloven vår og at Norge derved ble en selvstendig, fri stat)
er det å feire vår nasjonal dag, med å dukke opp med heile verdas flagg?[&:]
ORIGINAL: LouisVuitton
Det blir jo faktisk akkurat som å synge bursdagsangen for en som ikke har bursdag mens bursdagbarnet sitter vedsiden av å hører på.
Nei forstår ikke vitsen jeg altså. Kan ikke folk som bor og er i norge uten å være hirifra bare unne oss å ha denne dagen for å feire landet vårt da?
ORIGINAL: LeonMamma
Jaja, så kan jeg gå motsatt vei da, og si at jeg er glad for at vår hovedstad har en ordfører som ikke er så innbarka nasjonalist og sensurerende at han forbyr mennesker å feire og markere vår nasjonaldag med det de måtte ønske.
Vi bor ikke i et diktatur, heldigvis. Men i et fritt land. Det er noe av poenget med den grunnloven vi feirer. (Nei, vi feirer ikke "Norge og nordmenn", vi feirer grunnloven vår og at Norge derved ble en selvstendig, fri stat)
er det å feire vår nasjonal dag, med å dukke opp med heile verdas flagg?[&:]
Norge er et land i verden. Så hvorfor ikke?
Jeg har alltid vært vant til at det var lov med litt av hvert i toget jeg. Den svenske klassens på utvekslingstur hadde en god del svenske flagg, den internasjonale skolen hadde litt av hvert, det går FN-flagg og div selvlagde vimpler på tur. So?
I norge feirer vi nasjonaldagen vår med noe ganske unikt, barnetog med flagg og barn og sang og lek. Dette er ikke vanlig i andre land. I andre land er de tog som evt går, millitærparader. Derfor synes folk fra andre land at det er fasinerende og morsomt å se og delta i feiringen av vår nasjonaldag. Og barnetog-tradisjonen handler ikke om å være diktaturisk og nasjonalistisk, men om glede, frihet og fest.
Fordi at NORGE underskrev landets grunnlov, og Norge ein sjølvstendig land!
Glede, frihet og fest for nordmenn ja!
Andre kan godt få gå i toge vårt, men de får bættere vifte med NORSKE FLAGG!
ORIGINAL: S@ra
Men, er det ikke litt respektløst å vifte med andre flagg på VÅR dag?
De kan jo være med å feire og gå i tog, men bruk VÅRT flagg!! åhh [:@]