Idiot-jormor

MammaOkt

Forumet er livet
VIP
Nettopp kommet hjem fra jordmor.. En mer uengasejert, søvndyssende sneglejordmor skal en lete lenge etter...

Jeg må ta initiativ til samtale under hele timen, hadde jeg holdt kjeft hadde det blitt lange pinlige pauser.. [8|]

Når jeg forteller hvordan det går ( og da pakker jeg det inn, ikke syt sånn som jeg gjør her inne ) så er det bare "ja.." "jaha.." Og så lirer hun av seg de obligatoriske frasene hun må si til alle om  jeg f.eks har fått amme-boka osv. Je gføler jeg kunne sittet å sagt "forresten jeg er Bin Laden og har tenkt å sprenge hele helsestasjonen i lufte om 5 min!!" Da hadde hun nok smilt og sagt "ja..?" eller "å, ja.." [&:]

Arrgh!!!! Jeg vil ha tilbakemelding på det jeg sier, jeg vil ha inforasjon, og ikke føle at det er jeg som sitter og informerer HENNE om svangerskap og fødsel. Jeg sitter å forteller det ene og det andre og bruker faguttrykk og viser at jeg faktisk kan litt og har lest en del, men gjennom hvordan hun svarer og emner hun snakker om, så er det akkurat somom hun ikke har hørt etter hva jeg har sagt; og at jeg faktisk har litt IQ!!!

Eks. jeg nevnte det her med at jeg har en del kynnere. Så presterer hun og si at hadde det ikke vært så mye fokus på hva kynnere er, så er det nok mange som ikke hadde visst at de har det en gang... Excuse me?! Så it`s all inmy head at magen blir steinhard og at magen føles ut som den skal sprenges da..?

Og så sa hun at hun håpte jo ikke at jeg kom til å få føde nå, så lenge før tiden for at babyen hadde det best inni magen frem til termin.. Åja.. det var jeg ikke klar over... Takk for opplysningen... Hadde 3 min tidligere sagt til henne at babyen kan godt komme i uke 38 for min del for da var det regne tdom safe.. Og at jeg ikke hadde planer om å gå på overtid ( sagt i spøk ) Og da svarer hun " jamen det er normalt å gå ei uke eller to på overtid.." Oh, really, sier du det??? Fullstendig  blotta for humor og sisiale antenner eller? [:o][8|]

Arrrgh, dritt jordmor.

Og en ting til; hun skulle kjenne hvor babyen låg hen og tok først doppler, hertelyden hørtes både oppforbi navlen og nedenforbi navlen. Men lyden var mye sterkere nedenforbi navlen - noe som indikerer at overkroppen låg nedenforbi navlen; altså med hodet ned mot bekkenet.
Jeg informerte og om denne "grafsingen" og nedtrykksfølelse og spark mot ribbeina. Men pga at hun ikke kjente hodet når hun presset mot magen min nederst, så skrev hun i journalen at babyen låg i seteleie..!

Til tross for at alt annet tydet på at babyen låg med hodet ned! [8|][8|]

Ånnas altså [:@]

Godt å blåse ut, misunner dere som er fornøyde med deres jordmor!

Tror ikke det er vits i å bytte, da det ikke er så mange kontroller igjen.. Neste gang skal jeg være inneslutta, kun la hennemåle BT, bruke doppler og si "hadet ja!"

Uff, så leit. Skal jo være en hyggelig og koselig opplevelse å gå til jm. Mange der ute som burde hatt en helt annen jobb sier jeg bare.

Nei.. og får jeg det så klikker jeg rabiat altså!

Uff, sur nå jeg, og så må jeg på jobb.. Kjempefin start på dagen [8|]

Derfor går jeg kun til lege...

Men legen har jo ikke tid til å si hei engang før en blir kastet ut av kontoret.. Og pga at fastlegen min har vært i permisjon siden før jeg ble gravid, så har jeg hatt 3 ulike vikarer gjennom svangerskapet i tillegg til jordmor... Sakl gå til fastlegen min på de to siste kontrollene ...

Ikke helt ideelt for en førstegangsgravid vil jeg tørre å påstå..

Har heldigvis en lege som tar seg god tid og han har til og med ul-apparat. Føler meg mere komfentabel hos legen min enn jordmoren jeg gikk til før.

Heia Malien!

Var du og her?? Du har eeeegentlig ikke lov du.. for du  hører til februar.. NEIDA  -- så kjekt å ha deg her!! [:D]

Ja jævla jordmor, skal faen meg sitte og holde kjeft neste gang, så får vi se hva som skjer hehe [8|][;)]

Hvordan går det med deg da? MANNEN er ute og spiller golf han med Steve. Jeg skulle på jobb i dag, men har vært så sur, trøtt og hatt så mye kynnere etter jordmorbesøket at jeg heller går noen timer i morgen.

Back
Topp