Idag

MammaTilEmilie

Gift med forumet
har eg kontakta en advokat og eg skal kontakte han når møtet mellom meg, eirik, BV, HS og fastlegen min.
han skal få sendt journalene når eg får de og så skal han være me på møtet..
nå er eg så dritt lei av og bli "overkjørt"

har vert rundt på eid idag og spurt etter journalene mine idag og fikk de ikke noen sted..
hadde ikke tid, vi vil gå igjennom de me deg.. etc etc.. unnskyldning etter unnskyldning
eg blir ikke akkurat mindre mistenksom når eg ikke får de..
den på sykehuset er grei for der måtte den sendes.

så sa ho på helsestasjonen att ho måtte bare gå igjennom den og så skulle eg få den.. virker på meg som ho skal gå igjennom den for å sjekke om der e noe eg ikke ska se, men det er bare min følelse...

dette er ikke en ny krangle tråd, ville bare oppdatere dere som vil ha oppdatering ;)

ORIGINAL: Løveunge05

Alltid kjekt med oppdatering. Så rart.. "Jeg skal bare lese den før du får den".. [8|] Kan jeg spørre hva som gjør at du ikke får papirene dine, og at du må bruke advokat? Du har jo rett på dem..

Mhmm.. nei det sa ho ikke noe om..
ho sa bare att ho skulle lese gjennom den så skulle ho ringe når den va klar og ho på BV sa kom på tirsdag du så skal du få bla igjennom den..
Må liksom sitte der nede på kontoret og lese [:'(]

ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne

Det fungerer ikke sånn at folk bare får overlevert journalen i samme slengen som de etterspør den! Det gjelder ikke bare for deg, det gjelder for absolutt ALLE pasienter! Så der har du absolutt ingen grunn til å være paranoid. En journal skal bestandig gjennomgås før den overleveres til den som etterspør den. Sånn er det bare!
(Hilsen en som har jobba som sekretær på sykehus i 5 år...)

er det på en stor plass?
eg ba engang om å få ut lege journalen min og da skrev ho i skranken det ut mens eg var inne hos legen?
er ikke paranoid.. syns bare det er rart..
Mamma spurte etter min journal fra samme damen for en tid tilbake men da sa ho att det tok en stund for det lå i arkivet men hadde det ligget på data kunne ho fått det på dagen..
rart.. ja eg syns det..

ORIGINAL: MammaTilEmilie

Det fungerer ikke sånn at folk bare får overlevert journalen i samme slengen som de etterspør den! Det gjelder ikke bare for deg, det gjelder for absolutt ALLE pasienter! Så der har du absolutt ingen grunn til å være paranoid. En journal skal bestandig gjennomgås før den overleveres til den som etterspør den. Sånn er det bare!

er det på en stor plass?
eg ba engang om å få ut lege journalen min og da skrev ho i skranken det ut mens eg var inne hos legen?

Det har de egentlig ikke lov til. Når du ber om å få journalen din skal den egentlig gjennomgås av lege (eller annet behandlende personell, da) før den kan gis ut.

hvorfor det egentlig?
eg har jo krav på fuuullt innsyn i journalen?

åh.. sånn og forstå ja.. takk :)
det viste ikke eg .. så eg fikk bare en følelse av att de skjulte noe siden det virket så de ikke ville gi den til meg

Signerer denne. Dette er helt vanlig praksis i det norske helsevesenet.

Back
Topp