Idag skjer det ..

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg blir satt i gang og de tidlige morgentimene har gått til å prøve å summe seg og forberede seg på dagen. 09 settes jeg i gang med ballong. Er litt på randen til sammenbrudd nå også, av både glede og redsel. Hvis noen vil gi noen ord til ei førstegangsfødende som settes i gang: spytt ut. Jeg trenger både råd og litt støtte <3

Fikk satt inn ballong i går. Synes det var dødsvondt akkurat der og da. Merket ingenting etterpå.
Fikk litt murringer med det samme og baby ble super aktiv. Etter et par timer gav det seg og alt ble "back to normal".
Har sovet med ballong i natt, ingen problem.
Venter i spenning på neste "skritt"...

Lykke til :D

Jeg har ikke blitt satt i gang, men mitt råd er:
Prøv å fokuser på det som kommer! Babyen din! Det er mye kjipt med både graviditet og fødsel, men alt er så verdt det når du får babyen din! Som dere har laget. Som du har presset ut. Som du har jobbet sånn for.
(Det tok for øvrig noen dager før jeg kjente denne gleden, og før jeg greide å "glemme" fødselen, men nå, noen dager etter, er det bare babyen som er i fokus. Og det ER verdt det! Lykke til!

Sender deg gode tanker og ønsker deg lykke til❤ får håpe det ikke tar så lang tid før du har babyen i armene dine❤

Masse lykke til:) Det kan ta litt tid siden du blir satt igang.. Men vi får håpe kroppen er klar og at du snart er ferdig;) Snart kan du kose deg med babyen din:happy:

Tvitvi! Vær forberedt på at det kan ta tid, så blir det gjerne lettere å holde ut. Regner med du blir sendt hjem etter at du har fått ballongen, det ble i hvert fall jeg. Jeg fikk ganske vondt, en type lett rie-smerte tror jeg, men det gikk over etter noen timer, og det var ingen problem til kvelden når jeg skulle sove. Håper du slipper at det drar ut så lenge før babyen er her[emoji4]

Tvitvi! Vær forberedt på at det kan ta tid, så blir det gjerne lettere å holde ut. Regner med du blir sendt hjem etter at du har fått ballongen, det ble i hvert fall jeg. Jeg fikk ganske vondt, en type lett rie-smerte tror jeg, men det gikk over etter noen timer, og det var ingen problem til kvelden når jeg skulle sove. Håper du slipper at det drar ut så lenge før babyen er her[emoji4]

Hvordan var modenheten fra før hos deg? :-)
Takk for alle ønsker <3

Lykke til. Hvordan går det nå?

Lykke til! Begge mine barn ble jeg satt igang med i uke 37. Forsøkte ballong med nr 2, men den sklei ut da hun skulle sjekke om den satt. Fikk da stikkpiller. Min erfaring er ganske bra. En god del venting etter vi kom inn så var fødslene ganske kjappe. Mitt tips er å sove i tilfelle det braker løs (for det gjør det jo på et tidspunkt). Det går kjempefint skal du se!

Fikk satt inn ballong i går. Synes det var dødsvondt akkurat der og da. Merket ingenting etterpå.
Fikk litt murringer med det samme og baby ble super aktiv. Etter et par timer gav det seg og alt ble "back to normal".
Har sovet med ballong i natt, ingen problem.
Venter i spenning på neste "skritt"...

Lykke til :D

Jeg blir satt i gang og de tidlige morgentimene har gått til å prøve å summe seg og forberede seg på dagen. 09 settes jeg i gang med ballong. Er litt på randen til sammenbrudd nå også, av både glede og redsel. Hvis noen vil gi noen ord til ei førstegangsfødende som settes i gang: spytt ut. Jeg trenger både råd og litt støtte <3
Det er spennende å følge dere som er i gang, selv for oss som ikke er gravide :) Masse lykke til begge to! Spent på se åssen det går med dere.

Venter fortsatt! Er såååååå trege her :( kan jo gå på veggen i ventetiden :p ventet nesten 3 timer nå

Du må ha lykke til! [emoji173]️

Tusen takk. Ballongen ramlet ut etter 5 timer. Hadde 1 timer med sinnsyke stormrier. Trodde jeg skulle føde i bilen. "Jaja, du får komme da" sier jordmor. Og at det er helt vanlig med murringer. MURRINGER?! Tenkte jeg. Hvordan skal jev holde ut fødsel hvis dette er murringer?! Dro til føden og deg hadde jeg på 1 time gått fra 1 knapp cm til nesten 4 og ballongen lå i skjeden. Utrolig nok til å være førstegangs og ganske umoden! Jordmor var mildt sagt sjokkert og beklager for kommentaren din :p
Uheldigvis dabbet riene av. Nå venter jeg på ny sjekk, og får enten en pille eller de tar vannet :-)

Back
Topp