idag er det 10 år siden...

ORIGINAL: Rebecca85

Syns det her har tatt helt av[>:] han er ikke den første gutten som har blitt drept av nynazister eller andre ekstreme grupper..men skulle pokker meg tro det[>:]
tenkte tanken selv...hadde det vært omvendt hadde det nok ikke blitt tenkt på 10 år senere iallefall...[:-]
men klart det er tragisk,etthvert drap er det

Syns det her har tatt helt av[>:] han er ikke den første gutten som har blitt drept av nynazister eller andre ekstreme grupper..men skulle pokker meg tro det[>:]

Hvis ikke du har noe bedre å komme med enn det der, så syns jeg faktisk at du skal holde kjeft! Snakk om å være ufølsom!!!

'

Hva i alle dager er det du lirer ut av deg??

Det er helt forferdelig[:(][:(] begge sakene som nevnes her. To grusomme eksempler på hvor motbydelige vi mennesker kan vere mot hverandre. jeg er glad at at dette ikke glemmes og at det markeres.

og Rasisme er noe vi aldri må glemme at finnes, for det ødelegger liv, både ved at noens liv hele tiden blir tatt pga det. og pga alle livene som blir ødelagt av det. Det kan aldri blåses opp nok. Fordiom noen her tydelivis og desverre visstnok synes det.

Jeg skal ihvertfall tenne lys og tenke på benjamin i kveld[:)]

Ja, tenk at det har gått så mange år allerede, men husker hendelsen svært godt enda. Sånt setter spor, ihvertfall med all medieoppmerksomheten den fikk, som jeg bare synes er positivt, i motsetning til hva visse andre mener.
Ha mot til å si nei til rasisme.

Hva i alle dager er dette for en kommentar???

Seriøst[8|][:o]

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

[:(][:(]
Husker den saken, utrolig trist...[:(]

Husker også den sangen som ble laget til han. Den ble kjempe populær.

Det er utrolig bra at det tar helt av! For slike saker som denne KAN IKKE få nok oppmerksomhet, saken hans har blitt en markering for hva som aldri kan aksepteres! Det er ikke alle saker som blir like mye "styr" av, men takk gud for de sakene som blir- Og som blir husket 10 år etterpå!

Uff, ja, glemmer ikke de sakene - Arve og Benjamin... [:(]

[:(][:(][:(][:(]

Husker dette så altfor godt, hadde mange felles venner, så sorgen var stor i nærmiljø.
Han var jo bare 15 år, ble frarøvet ett liv han ikke hadde fått startet på engang! Er vel også en av grunnene til at denne saken ble så mye omtalt som den ble.
Men det betyr jo ikke at andre drap og voldstilfeller ikke er like ille! Syns sitatet fra Martin Luther King Jr, som MJ brukte som dedikasjon er så riktig, og sier så mye!

Får håpe at dette en dag vil ta slutt, men syns alle saker burde få like mye oppmerksomhet, sånn at man lærer!

Enig, ikke var han akuratt mors beste barn heller..... Skal ikke snakke stygt om de døde altså men...

ORIGINAL: damtididamdam

Enig, ikke var han akuratt mors beste barn heller..... Skal ikke snakke stygt om de døde altså men...
[:-][:-] så da fortjente han det lit eller? siden han ikke var mors beste barn heller liksom? en gutt på 15 år?[:-][8|]

Så om han ikke hadde alt på sitt rene.. så fortjente han å dø? er det jeg leser mellom linjene her.. erre mulig![8|]

Og hva vet du om han egenlig?

Hva faen????
Så fordi han var rampete så skal ikke saken få så mye oppmerksomhet?
Herregud[&o]

ORIGINAL: Gollemor

Hva faen????
Så fordi han var rampete så skal ikke saken få så mye oppmerksomhet?
Herregud[&o]

Det var ikke det jeg sa... saken er tragisk, ja den er det... og nei, ingen som helst unnskyldning for å drepe en 15åring...
Men det er såååå mange, sååå mange som blir drept, såååå mange som blir revet vekk fra oss....

Ha ett felles fakkeltog heller, til minne om ALLE som faktisk går bort pga det kriminelle miljøet i oslo, om det så er rasisme eller gjengvold det går i...

Jeg synes det er rett og slett tragisk at en sak stjeler SÅ mye oppmersomhet, at SÅ mange andre blir glemt...........

Ogja, jeg hadde masse felles kjente med han, jeg viste godt hvem han var.. Så jeg er enig i at det er ufattelig trist at han har gått bort...Og måten han gikk bort på...

Men la nå de som vil få markere BARE Benjamin da! Fordi om det er en markering til hans minne vil det jo ikke si at andre er glemt

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men la nå de som vil få markere BARE Benjamin da! Fordi om det er en markering til hans minne vil det jo ikke si at andre er glemt
enig. og det er uansett bedre at hans sak får masse oppmerksomhet, sånn at folk kan begynne å tenke, enn at ingen får det.. Sånn jeg ser det så blir det ikke bare en markering for han men nettop for alle som det samme har skjedd med.

Synes absolutt det skal være lik fokus på alle drap, men idag markeres Benjamin.
For min del får denne saken meg til å tenke på mye mer enn bare han, minner meg på hvor hatefull denne verdenen kan være. La folk minnes og sørge over denne gutten idag.

Back
Topp