Icsi

Håper på spire

Betatt av forumet
Flere her inne som skal igjennom icsi?
Utredning gjort på mannen og funnet spermier via biopsi. Regner med en samtale på ivf avdelingen før vi setter orntli igang. Men håper på uttak snart.

Vi har hatt icsi pga svømmerne til mannen. Ingen forskjell for vår del i forhold til hva vi måtte gjøre, forskjellen ligger i hvordan de befrukter eggene :-)

Vi har vært igjennom et forsøk med icsi nå. Vi visste ikke at det var behov for icsi før uttaksdagen, for prosessen fram dit er jo den samme. Holder på med fryseforsøk nå, lykkes ikke det blir også neste forsøk icsi.

Har dere vært på forsamtale?

Vi har brukt icsi på alle våre forsøk :)

Har vært i gjennom to forsøk med ICSI og har igjen et siste i det offentlige.

Vi skal bruke Icsi :-) Mannen har 100% antistoffer og litt lite og dårlige svømmere. Han hadde kreft som liten, så det er trolig cellegiften som har ødelagt litt for oss.

Okei:) nei neste på plan blir nokk samtale. Men har gjort alt annet som blodprøver,spermprøver,biopsi osv. Ringte dem og sporte hva som gjennstod.. Å da sa de at det var en samtale. Så her sitter vi å venter. Tror jeg må ringe å mase litt

Hva kom ett icsi forsøk på for dere? Må man bruke mye hormoner og sånnt når man selv er helt "frisk"?

Okei:) nei neste på plan blir nokk samtale. Men har gjort alt annet som blodprøver,spermprøver,biopsi osv. Ringte dem og sporte hva som gjennstod.. Å da sa de at det var en samtale. Så her sitter vi å venter. Tror jeg må ringe å mase litt

Hva kom ett icsi forsøk på for dere? Må man bruke mye hormoner og sånnt når man selv er helt "frisk"?

Medisiner kom på rundt 10 000,-. Så kommer egenandel på kontrollene og innsettet utenom.
Hormonene må til for å modne eggene, uavhengig av diagnose eller ei (tror jeg). Jeg er frisk og måtte gjennom lang protokoll.

Det med hvor mye det koster og hvor nye hormoner man bruker er veldig individuelt har jeg forstått. Jeg selv brukte vel ikke mer enn 6-7000kr pluss kontroller og innsett. Og jeg hadde også lang protokoll. Mens andre bruker langt over 10000kr på medisiner. Så det varierer nok veldig mye. :p

Her var vi gjennom ICSI også :-) Fikk kort protokoll, noe som kom på rundt 9000kr tror jeg. Man må gå på medisiner for å stimulerer nok egg til uttak slik at man kan befrukte dem.
Jeg er på fryseforsøk nå, og da ble det ingen medisiner utenom etter innsett :-)

Vi hadde ICSI på lang protokoll og var fornøyd med både antall egg på uttak og antall egg som ble befruktet med ICSI-metoden :) Hadde heller ikke mange bivirkninger.

Prisen på ferskforsøket kom på ca 13'000kr tror jeg.

Hei!
Vi hadde icsi med biopsi og sånn, som dere. Våre forsøk har hatt lavere medisinkostnader enn det jeg har oppfatning av andre betaler, da de sier at jeg responderer godt på stimuleringen. Første forsøk var kort protokoll og medisinkostnader på ca 6000. Ble gravid på 2. forsøk, da hadde vi lang protokoll fordi vi måtte styre syklusen med når mannen min var hjemme, og da var det noe høyere medisinkostnader (ca 10.000 mener jeg). Privat tar de ekstra betalt for biopsi og ICSI, offentlig er inkludert i prisen.

Håper det ikke tar for lang tid før dere er i gang da!
Vi prøver på søsken, venter på å bli klar for fryseforsøk nr 2 etter en spontanabort som har tatt en del tid å bli ferdig med..

Last edited:
Back
Topp