ICSI

LillianKristin

Andre møte med forumet
Hei:-) Ganske fersk her inne.

Akkurat hatt icsi forsøk for første gang. prøvde i fjord men ble avbrutt pga fare for overstimulering.
Fikk tatt ut ett egg den 20/6, dette ble befruktet og satt inn igjen den 22/6. Bruker crinone 2 ganger om dagen. nå har jeg tre positive graviditetstester pluss Hcg nivå på litt over 1000. Endelig gravid!!:-D Skal nå gå over til å bruke crinone en gang om dagen til jeg er 10 uker på vei. Ringte legen min igår, han skulle henvise meg til ultralyd. Noen som vet om det er lang ventetid på ultralyd når man er gravid med prøverør, blir et slikt svangerskap betegnet som risikosvangerskap?
Regnes termindato ut fra første dag i siste mens eller fra den dagen egget ble tatt ut og befruktet? Hvis det regnes ut fra dagen det ble tatt ut og befruktet så er jeg altså 5+5 på vei.

Hei og gratulerer så mye med positive tester :)
Jeg kan bare snakke utifra egen erfaring på det du lurer på. Jeg holdt til hos klinikk Hausken, og når jeg ringte inn og sa at jeg hadde fått positiv test så fikk jeg en dato av de når jeg skulle komme på UL. Klinikk Hausken tar (selvfølgelig) UL hos seg selv. Vil ikke tro at graviditeter med prøverør er med risikosvangerskap enn andre, det kommer vel mer an på hvilken historie du har som prøver/tidligere gravid, om du har mistet før etc..

Ifølge klinikk Hausken så regnes egguttaksdagen som uke 2+0. Blir ofte vanskelig å regne fra siste mens i et prøverørsforsøk da mange har gått på medisiner over lengre tid, syklusen er klusset med osv...så tror de fleste regner egguttaksdagen for 2+0 :)

Håper disse svarene var til noe hjelp :)

Tusen takk for svar:-) Vi har vært i tromsø for prøverør. Prøvde å ringe de for å få svar på blodprøven men da hadde de tatt ferie til ut i august så måtte ringe sykehuset i bodø der jeg tok prøven for svar. Ringte fastlegen min igår, fikk beskjed om å komme dit torsdag så er veldig spent nå om jeg får ultralyd snart, håper det da det vil være en trygghet for oss å vite at alt er i orden:-)

Gratulera så masse! Det er vanlig med ein tidlig ul når gravid med prøverør. Eg høyrer og til Hausken, men pga at eg bur nærare Bergen enn Haugesund fekk eg henvisning frå Hausken og gjekk til ein gynekolog på Nesttun/Bergen. Det vanligaste er vel å ha den tidlige ul-en i veke 7-8. Hcg-nivået ditt høyrst jo veldig bra ut då! Masse lykke til med voksande spire i magen! :)

Takk for svar:-) Har en del murring i magen, nesten slik det bruker å være når mens kommer. Noen av dere som har hatt dette evt vet hva det kan være? Blir kjempe bekymra når de kommer, veldig redd for å miste:-/

Tusen takk for svar:-) Vi har vært i tromsø for prøverør. Prøvde å ringe de for å få svar på blodprøven men da hadde de tatt ferie til ut i august så måtte ringe sykehuset i bodø der jeg tok prøven for svar. Ringte fastlegen min igår, fikk beskjed om å komme dit torsdag så er veldig spent nå om jeg får ultralyd snart, håper det da det vil være en trygghet for oss å vite at alt er i orden:-)

Sendte deg PM.

Back
Topp