ICSI

Sunniva

Betatt av forumet
Hei. Ja nå er vi altså i gang med behandlingen for ICSI. Noen som har erfaringer ang dette eller ivf. Har et veldig behov for å høre andres erfaringer, er veldig spent. Håper håper håper.
 
Hei, spennende tid foran dere nå. Frida er resultatet etter microinjeksjon. Alt klaffet etter forsøk nr. 2. Første gang tok de ut 9 egg, bare 2 ble befruktet. Dårlig sædkvalitet. Andre gang 15 og 4 befruktet. Synes alt gikk kjempe fint, men klart det er en påkjenning. Har du noe spesielt du vil spørre om, kan du godt sende en pm. Uansett masse lykke til.
 
Min lille gutt er resultat av ivf, 1.forsøk. Tok ut 22 egg!! 19 blei befrukta, og 13 utvikla seg fint. Satte inn 2 og frøys nedd 11 for evt seinere bruk. Den første mnd så det ut som jeg var gravid med tvillinger, men den ene slutta fort å utvikle seg og forsvant[:(]. Den andre derimot blei te verdens skjønneste gutt[:D]

Så bare spør når du lurer på noe, enten her eller på pm[:D]
Ei spennende tid framover er det jaffal!! Lykke te[:D]
 
22 egg!!! Såpass ja. Du må ha følt deg som en verpehøne. VAr du på grensen til å være overstimulert da eller?
 
Jeg har som tidligere nevnt også vært igjennom prøverør (ICSI) og testet positivt for en uke siden. Ser at du ønsker andres erfaringer. er litt vanskelig å vite hvile erfaringer jeg skal dele, men send gjerne melding!
 
Fikk dere mensen mens dere gikk på nesesprayen? Har hørt at noen får mindre mens andre får sterkere mens. Hvordan var det for dere?
 
Følte meg som ei verpehøne ja[&:] Men hørte andre som var der samtidig med meg som tok ut flere egg.. Og ja, jeg ble overstimulert. Ikkje særlig behagelig[:@] Heldigvis er det veldig sjelden det skjer nå. Hadde en måneds tid i begynnelsen jeg gjerne skulle vært foruten, men hva gjør ein ikkje for å få sine søte små..[;)]

Fikk vel mensen mens jeg holdt på med sprayen, men den var mindre enn vanlig[:)]
 
Vi har brukt IVF-metoden, men forberedelsene/hormonkuren er jo den samme som for ICSI.
Synarela-sprayen var hard for meg, jeg kom inn i en kraftig "overgangsalder" med mye hetetokter, humørsvingninger, svimmelhet og konsentrasjonsvansker. Puregon-sprøytene gikk greit, bortsett fra at det kjentes ut som om det boblet inne i eggstokkene mine (noe det antakelig også gjorde) - jeg følte meg som en verpehøne! [:D]
Mannen min var veldig forståelsesfull og tolerant under kuren, og taklet humørsvingningene mine ved å gi meg masse oppmerksomhet, kos og kjærlighet eller skygge banen når det trengtes.
Uansett, dere har ingenting å frykte! Til tross for plagene ligger det hele tiden noe positivt under alt, dere skal jo sette inn befruktede egg som kan bli en baby eller to! [:)] Vi satt inn to egg, og ett av de festet seg. Nå venter vi en baby rundt 3. mars!

Lykke til! [:)]

Ang antall egg: Jeg produserte kun 9 brukendes egg, hvorav 7 ble befruktet.
 
Huff ja beynner å bli lei av den dritt sprayen nå. Sliter mye med hodepine ogmå innrømme at jeg er litt småsur for tiden. Fikk den giga sterke mensen så klart. Som om jeg ikke har vondt nok når jeg får en normal mens. Det som er dritt er at jeg må bruke sprayen i 26 dager før jeg skal begynne med sprøytene. I dag er dag 19 så det går jo fremover. Må få klage litt til dere, hjelper litt. Har vært sykmeldt en stund nå på brunn av hodepinen. Er egentlig sykmeldt frem til den 15 men har sagt at jeg begynner på jobb nå på mandag i stede. Blir man sykmeldt under den uken hvor man tar ut eggene og noen dager senere setter dem inn igjen. Jeg skal på ultralyd lørdag den 21 jan så regner med at det meste skjer uken etter. Hvordan var det for dere? Gikk det leng fra dere var på ultralyd til dere hentet ut eggene. jeg skal bruke sprøyter i 9 dager før jeg skal på Ultralyd. Hvor mange dager brukte dere sprøytenen og hvor mange egg ble d produsert?
 
Trur ikkje det er vanlig å bli sjukemeldt? Jeg var sjukemeldt på den tida av heilt andre årsaker, så det var ikkje aktuelt for meg.
Jeg tok sprøyter i ni dager. Trur jeg begynte ein onsdag, og neste fredag var jeg på ultralyd. Da ser dei åssen eggproduksjonen ligger an, om ein må gå på sprøyter lenger. Jeg trengte ikkje det, var allerede i meste laget.. Lørdag tok jeg ei eggløysingssprøyte, og mandag tok jeg ut 22 egg! Satte inn 2 egg onsdag.

Spennede er det iallefall! Blei klaff på første forsøk her[:D] Lykke te! Krysser fingrene for full klaff for dere også[:D][:D]
 
Har vært gjennom samme behandling som du gjennomgår nå to ganger,første gang ble jeg overstimulert.Andre gang gikk det bedre, slapp heldigvis å bruke sprayen i 26 dager, det ble 14 dager på meg.Begynte da på sprøyter og gikk i 11 dager på den,var da til ultralyd og satte eggløsningssprøyta på kvelden.To dager etter hentet de ut 18 egg og 9 ble befruktet.De er veldig nøye med at kvaliteten på eggene er på topp så det ble 6 egg igjen til slutt.De lå til modning på laberatoriet i to dager før vi fikk satt inn 2 egg..Må si det var vel ikke den mest romantiske settingen i verden, men hva gjør man ikke...[:)]Lå i ca.1 time etterpå og så fikk vi dra hjem..Det gikk 12 dager før graviditetstesten ble tatt, laaaange dager å vente... Testen var positiv, og nå venter vi bare på ultralyden for å se om det er 1 eller 2 der inne...
 
Du har ikke krav på sykmelding bortsett fra den dagen du tar ut egg og den dagen du setter inn egg igjen. Men har du behov for mer fri ta en prat med legen din og/eller arbeidsgiveren din. Jeg avtalte med arbeidsgiveren min at jeg ville være litt "til og fra en periode" og det gikk helt fint (jeg har bl.a. også muligheten for å jobbe via hjemmekontor).

Jeg brukte først sprøyten fom 26. mai tom 3. juni. Den 3. juni var vi inne til UL, men eggene var ikke modne nok da, så "kuren" ble forlenget med to dager (tom. 5. juni). Den 8. juni tok vi så ut eggene (kun 7 egg), og den 11. juni satt vi de inn igjen.
Jeg tror 1 - 3 dagers "dyrking" er vanlig, dvs. det tar normalt 1 til 3 dager for eggene å utvikle seg nok (de skal dele seg 2-3 ganger før de settes inn igjen så hvert egg består av 6-8 "deler", tror jeg).
Jeg tror mengden egg som blir produsert og kvaliteten på disse (om de er like store eller veldig forskjellige i utvikling) varierer veldig fra person til person. Jeg produserte kun 7 egg, men de var til gjengjeld like store og utviklet seg stort sett likt etter sammenblandingen med sædprøven. 5 av de 7 eggene ble befruktet (IVF), og av de plukket Ullevål ut de to de mente var best egnet. Vi satt altså inn to egg, og det blir det nå en baby ut av! [:)]
 
Er skikkelig spent ja. Skal starte med sprøyter nå på torsdag. Så i løpet av månede får jeg ( hvis alt går etter planen) satt inn et befruktet egg. Helt utrolig at det er like før. Synes liksom det hele tiden har vært så langt fram i tid. Men det er det jo ikke lenger! Huff blir nesten litt redd jeg. Gledgruer meg!
 
Er skikkelig spent ja. Skal starte med sprøyter nå på torsdag. Så i løpet av månede får jeg ( hvis alt går etter planen) satt inn et befruktet egg. Helt utrolig at det er like før. Synes liksom det hele tiden har vært så langt fram i tid. Men det er det jo ikke lenger! Huff blir nesten litt redd jeg. Gledgruer meg!
Lykke til,Sunniva[:D]Får håpe det klaffer for dere[;)]Det er en spennende reise å være med på[;)]
 
Lykke til ja[:)]. Var selv på klinikken i dag, og skal begynne pån igjen bare jeg får mensen først. Men har heldigvis egg i fryseren!!! Så jeg slipper like mange hormoner som sist!! Vi får støtte hverandre her inne[:)][:)]
 
Jepp, dette blir andre forsøk! Og jeg har vel aldri gledet meg til å få mensen før[:D][:D]. Syns jeg er premenstruell hele tiden, har i alle fall VELDIG lyst på sjokolade, hele tide....
 
Har du barn fra før? Eller er dette andre forsøk påbarn nr 1? Skal på ultralyd på lørdag å se på eggene mine. Håper de er mange og fine[;)] Hadde skikkelig mye eggløsningsslim i dag! Skal jeg ha de nå da? Noen som hvet noe om dette? Hadde dere det under behandlingen? Dag 7 med sprøyter nå. Det går fremover
 
Så akkurat på den forje linken at du hadde mistet. Trist å høre! er sikker på at det går bedre neste gang. Må man vente 5 menser før man setter inn egg igken hvis man ikke blir gravid?
 
hallo. Gjett hvem som er overstimulert da. Jepp. Hadde godt over 30 eggposer. ikke så rart jeg har følt meg litt dårlig form i det siste.
 
Back
Topp