Ibux

Bollebaker

Glad i forumet
Dere som ammer: Tar dere ibux? Eller holder dere dere til paracet? Jeg har ikke tatt noe til nå, men venter mensen igjen og har lyst å slippe å ha så vondt. Liker best ibux, men virker som paracet er tryggere for ungen? Samtidig virker det som ibux også er greit. Hva gjør dere?

Sniker fra en annen mnd, men jeg fikk høre at Ibux ikke var greit under amming, dessverre :( foretrekker også det best...

Hva heter nå den med som vi fikk på sykehuset for etterriene ? Tror det er samme virkemiddel som ibux. Spør på apoteket, de selges reseptfrie der.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg spurte legen når vi var på 6 ukers kontroll med den lille om det. Han sjekket det opp og sa at det gikk helt fint under amming. Under graviditet skal en ikke bruke det.
Naproxen heter de mensen tablettene tror jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen av ibuprofen i morsmelk er <1% av konsentrasjonen i plasma. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirker.

Jeg spurte legen når vi var på 6 ukers kontroll med den lille om det. Han sjekket det opp og sa at det gikk helt fint under amming. Under graviditet skal en ikke bruke det.
Naproxen heter de mensen tablettene tror jeg.

Naproxen var det ja. Du kan jo ta dem da uansett ? Samme vondtene med etterrier og menssmerter.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg husker bare fra jeg fikk førstemann, da var det paraceth og ikke ibux. Så forholder meg bare til det for å være helt sikker. :)

Du kan ta ibux! Spurt legen

Haha, ser at det er samme uenighet her som jeg fant da jeg Googla... fant også det du viser til, Ugla. Må bare vurdere om "lite sannsynlig " er trygtnok ;) Noe jeg heller mot at det er.

Jeg fikk Ibux til etterriene på sykehuset, så det burde vel være greit :)

Sendt fra mobilen min ♥

Jeg fikk Ibux til etterriene på sykehuset, så det burde vel være greit :)

Sendt fra mobilen min ♥
Jeg og . Fikk ta opp til 1 g faktisk . Hadde SÅ vondt, så lå på badgulvet og skalv. Og gråt så fælt, så sambo ringte legevakta, og så føden. Føden sa jeg kunne ta så mye.. Jeg var sikker på at er hadde glemt en baby inni der. Vondtere enn å føde!

Jeg og . Fikk ta opp til 1 g faktisk . Hadde SÅ vondt, så lå på badgulvet og skalv. Og gråt så fælt, så sambo ringte legevakta, og så føden. Føden sa jeg kunne ta så mye.. Jeg var sikker på at er hadde glemt en baby inni der. Vondtere enn å føde!

Ditto....
Mamma uka etter: "tenkte på om jeg skulle dele med deg hvor vondt dette var for meg og antageligvis ville bli for deg....men fant ut at du ville finne det ut uansett"
Hehe :p
Ingen andre heller som valgte å dele det forsåvidt..! :p

*Babygirl 1/6/13*

Dere som ammer: Tar dere ibux? Eller holder dere dere til paracet? Jeg har ikke tatt noe til nå, men venter mensen igjen og har lyst å slippe å ha så vondt. Liker best ibux, men virker som paracet er tryggere for ungen? Samtidig virker det som ibux også er greit. Hva gjør dere?

Kan jeg spørre om når du fikk mensen igjen etter fødsel?
Jeg fullammer ikke, hun har fått mme fra hun var 2 uker og er nå 5mnd.
Går rundt med bind og tamponger tilgjengelig konstant da jeg ikke aner når eller hvor mye som kan forventes :p

*Babygirl 1/6/13*

Går rundt med bind og tamponger tilgjengelig konstant da jeg ikke aner når eller hvor mye som kan forventes :p

*Babygirl 1/6/13*
Nå var det ikke meg du spurte, men tenker at jo flere som svarer jo mer forvirret blir du :p

Jeg harikke fått tilbake mensen enda. :D og det er såååå deilig. Med de to første fikk jeg tilbake mensen etter 2,5 og 3 mnd.

Nå var det ikke meg du spurte, men tenker at jo flere som svarer jo mer forvirret blir du :p

Jeg harikke fått tilbake mensen enda. :D og det er såååå deilig. Med de to første fikk jeg tilbake mensen etter 2,5 og 3 mnd.

Hehe det er nok sant..! Takk allikevel :) :) vi får vente i spenning :p

*Babygirl 1/6/13*

Jeg har ikke fått den, men merker at den er rett rundt hjørnet.. Det er fire mnd siden fødsel. Jeg fullammer.

*Babygirl 1/6/13*

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Back
Topp