Ibux

Tiks

Forelsket i forumet
Hei dere. Jeg har fryktelige mensensmerter og har lest og hørt at man ikke bør ta ibux når man prøver å bli gravid. Jeg spurte fastlegen min og hun sa det ikke hadde noe å si. Skal ikke ta det i siste trimester sa hun. Så leser jeg på nettet og på felleskatalogen at det ikke skal tas. Blir så usikker jeg da... Er det noen av dere som har hørt med noen "IVF-leger"om dette? Paracet, varme, trening osv.. hjelper ikke! Jeg tar 4-5 stk 200g de første to dagene (spesielt nettene, så jeg får sove).

Ibuprofen kan øke sjansen for sa. Jeg har holdt meg langt unna fra rugeperioden og i svangerskapet. Både lege og ivf-legen har gitt beskjed om at jeg må velge paracet fremfor ibux eller ibumentin.
Det er derimot mye alternativt som kan hjelpe mot menssmertene. Bl a akupunktur eller soneterapi :-)

Holder du på med forsøk nå? Hvis du ikke gjør det, så gjør det ingenting å da ibux. Men ikke overdriv bruken. Spurte legen på ivf-klinikke Oslo om dette.

Hvordan er det med naproxen da? Det gis jo mot vonde menssmerter.

Det er de to første dagene jeg har mensen jeg tar ibux, og da er jeg garantert ikke gravid. Nei, er ikke igang med forsøk enda. Skal på forsamtale til uka.

Ibuprofen preparater er ikke spesielt bra for slimhinnen blant annet. Jeg har også unngått dette de siste tre årene og tar kun paracet. Også utenom forsøk.

Jeg fikk beskjed om at Ibux er OK kun når man har mensen og når man er helt sikker på at man ikke er gravid (noen blør jo også litt til tross for at man er gravid).. utenom det er det ikke bra med Ibux når man prøver.. Det har jeg fått beskjed om i Porsgrunn da :)

Så fint! Trenger å ta noen få piller når jeg har mensen. Har så sykt vondt da..

Back
Topp