ibux

Lena89

Gift med forumet
vet at man ikke skal bruke ibux tabeletter. men kan man bruke kremen? jeg har sovert forferdelig i natt. våknet med kjempe vondt i nakken. å jeg skal vaske å rydde ett helt hus klar til i morgen! men er den kremen også fy fy?

Jeg tror ikke det, siden det er samme virkestoffet. Hadde skikkelig migrene på mandag, og det eneste butikken hadde var ibux. Så ringte jeg legevakta og fikk nei. Ring og hør du også! =)

du kan ta paracet.

Ville heller tatt paracet for å være på den sikre siden.

hoppet over ibux kremen. brukte sånn rispose som man varmer i microen. d hjalp litt :D

man kan verken bruke ibux eller lignende preparater, hverken i tablettform eller andre typer former når man er gravid. Kun paracet. 

mayaen80 skrev:
man kan verken bruke ibux eller lignende preparater, hverken i tablettform eller andre typer former når man er gravid. Kun paracet. 

Og helst ikkje for mykje paracett. Sovna til eit eller anna på tv om at dersom det vart tatt ein del paracet i svangerskapet så kunne ein "sjå" symptom på fosteret.
hugsar dessverre ikkje kva

Alt som inneholder Ibuprofen er fy fy i svangerskapet.. Man kan ta Paracetamol hvis smerten blir for stor.. (sniker litt)

Om man tar 1 ibux en sjelden gang i svangerskapet, har det nok ingen ting å si. Mye verre å røykehver dag..

Bruk av NSAIDs, i det her tilfellet Ibux, bør helst skje i samråd med lege, men skal uansett ikke brukes i de tre siste måneder av svangerskapet. Bruk av NSAIDs kan dessuten gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Back
Topp