ibux

Nussenasse

Elsker forumet
ok, jeg er syk og hodet mitt funker ikke.... jeg må på en undersøkelse med jenta mi i dag på sykehuset og alt jeg har er Ibux å ta for hodevondten min, kan jeg ta det når jeg ammer? Det er vel bare på slutten av graviditeten man ikke kan ta det...?

Sjekk pakningsvedlegget eller www.felleskatalogen.no

Trur ikke det er farlig å amme når du tar det[:)]

anbefales å ta paracet, men et par ibux skader ikke

Ta deg en ibux, det er svært lite sannsynlig at babyen blir påvirket.
God bedring til deg søta!!!

les litt her eller ta en kjapp tlf til legen din for sikkerhets skyld[:)]

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

ORIGINAL: Monicus

Ta deg en ibux, det er svært lite sannsynlig at babyen blir påvirket.
God bedring til deg søta!!!

Tusen takk, monicusen min! Lenge siden jeg har snakka med deg nå. Så nyyyyydelig bilde av dere to du har fått.

Det ble endel ibux og paracet på meg i dag ja.[8D] så håper det går greit for lillemor...Var på legevakta nå på vei hjem fra sykehuset og jeg har visst bihulebet. Trodde denne kroppen skjønte at den ikke hadde anlednig til å bli syk jeg... men så feil kan man ta. [;)]

Back
Topp