IBS

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Er det flere som har IBS, og har dere evt. opplevd forverring ved graviditeten? Noen tips til magevennlig mat? :hungry:

Jeg har Ibs. Funker kun med trim. MYE vann hver dag for å unngå forstoppelse nå som gravid. Har løst seg bedre nå i andre trimester da.
Ikke plaget så mye av IBS uavhengig av hva jeg spiser

Sniker fra august
Jeg hadde IBS før jeg ble gravid med førstemann, og ble «kurert» i svangerskapet. Ble verre i starten, men ca halveis så gikk det over. Tror det var grunnet veldig snevert kosthold de 3 første mnd. Kom aldri tilbake etter svangerskapet og har vært fin siden!

Sniker fra august
Jeg hadde IBS før jeg ble gravid med førstemann, og ble «kurert» i svangerskapet. Ble verre i starten, men ca halveis så gikk det over. Tror det var grunnet veldig snevert kosthold de 3 første mnd. Kom aldri tilbake etter svangerskapet og har vært fin siden!

Så heldig! Jeg har hatt det i flere år. Var bedre etter forrige svangerskap en kort periode, så kom det litt tilbake igjen. Men ikke like ille.

Er det flere som har IBS, og har dere evt. opplevd forverring ved graviditeten? Noen tips til magevennlig mat? :hungry:
Jeg har også hatt det i mange år, og har vært verre i graviditetene dessverre. Hittil i denne er det ikke så ille, men frykter det blir det etter hvert :bag: Jeg må bare være enda strengere enn før, spise mindre/kutte helt det jeg vanligvis kan spise litt av osv...

Jeg har IBS og ulcerøs kolitt. Er vanligvis mest plaget av diaré, men etter graviditeten er jeg mer plaget av store magesmerter grunnet forstoppelse. Det å følge Low FODMAP-diett, i tillegg til å holde meg unna mye kjøtt og egg, så hjelper det for meg.

Back
Topp