I vogna

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er førstegangsmamma og vet ikke alt, føler det blir mye prøving.

Så hva skal dere ha i vognen når høsten/vinteren kommer for fullt? Håper jo vi kan klare og bruke dypvogna gjennom den verste kulda.

Lammeullspose, voksipose? Hva gjør dere?

Nå ligger lille på lammeull og med dyne over, og med et ullpledd om det er en kaldere dag :)

Jeg er førstegangsmamma og vet ikke alt, føler det blir mye prøving.

Så hva skal dere ha i vognen når høsten/vinteren kommer for fullt? Håper jo vi kan klare og bruke dypvogna gjennom den verste kulda.

Lammeullspose, voksipose? Hva gjør dere?

Nå ligger lille på lammeull og med dyne over, og med et ullpledd om det er en kaldere dag :)

Voksi Urban, den har vi fra førstemann. Og eventuelt ekstra lammeskinn under og ullteppe over, hvis det blir skikkelig kaldt.

Jeg har kjøpt Nordlyspose med saueskinn inni, men er førstegangs og har jo egentlig ikke peiling... :p Litt usikker på hvordan jeg skal kle han oppi den posen på vinteren :(

Jeg har Easygrow vinterpose. Tenker å legge lammeskinn inni den. På de kaldeste dagene med dyne over, så set blir lunere nedi vogna.

Jeg har Easygrow vinterpose. Tenker å legge lammeskinn inni den. På de kaldeste dagene med dyne over, så set blir lunere nedi vogna.
Kan jeg spørre hvilken easygrow du har?:) Jeg er så usikker på hvilken jeg skal kjøpe.

Er det noen som har lagt inn sånn reflekterene sølvfoliesak i bunnen av vogna? Sånn som brukes for å holde frontruter isfri etc? Under madrassen tenkte jeg? De er geniale å lage skosåler med, så det ikke kommer kulde nedenfra hvaertfall?

Har voksi urban etter nr 1. Bruker den med tykk lillelam ulldress inni. Tar på den greia til vognbagen over (husker ikke hva det heter:p) hvis det blir veldig kaldt.

Lammeskinnet inni er sikkert lurt, det gjør vel også at det ikke blir så klamt for lille kanskje?

Lammeskinnet inni er sikkert lurt, det gjør vel også at det ikke blir så klamt for lille kanskje?
Regulerer temperaturen. Jeg har lammeskinn året rundt når de er baby. I vogna, vugga, senga, på babygymmen ;)

Jeg har kjøpt Nordlyspose med saueskinn inni, men er førstegangs og har jo egentlig ikke peiling... :p Litt usikker på hvordan jeg skal kle han oppi den posen på vinteren :(

Noen babyer er veldig varme, mens andre er kalde av seg.
Se det an, og vurder etter været. Det er ikke bare gradene på termometeret som avgjør, men også luftfuktighet og vind.
Kjenn på nakken og halsgropen til babyen om han er varm/kald, så regulerer du bare etter det.
Ikke la deg forvirre av om hendene er kalde/varme, for babyers hender er som regel kalde, uten at de nødvendigvis er det.
Lue og votter inne er f.eks ikke nødvendig. :)

Ikke bekymre deg for dette med klær, det fikser du helt fint. :)

Dette er ikke lett. Har brukt dyne og ull hvis det har vært litt kaldt. Nå aner jeg ikke :p

På Vestlandet har det vært så varmt til nå, har en tynn Stokke-pose med lammeskinn oppi. Bruker lammeskinn i vognen året rundt. Så kler jeg på babyen etter behov og har posen åpen/lukket etter behov. Bruker tynn silkelue-tynn lillelamdress eller en strikkejakke. Og noen dager kun bukse og body oppi der. Har ikke brukt ull enda, gjør nok ikke det før minusgrader. De to siste har vært svært varme av seg, eldste frysepinn. Hun har brukt ull året rundt siden hun ble født.

Back
Topp