I vogna

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Venter min førstefødte, og er noe usikker på hva vi skal investere i for å bruke i vognen :) Kommer nok til å kjøpe en varm pose ihvertfall. Hva foretrekker dere? Hvis det er ull i bunnen på posen, er det da nødvendig med soveskinn i bunn? Og kommer dere til å kjøpe dyne til vognen?

Til lillemann brukte vi ullskinn i bunn og voksipose. Han ble født i november. Når våren kom gikk vi over til fleecepose før bare pledd. Tenker det samme denne gangen. Vi brukte aldri dyne, men det er vel en smaksak, flere som gjør det og :)

Vi har voksipose, da er det ikke nødvendig med noe skinn i alle fall, den er mer enn varm nok i seg selv. :) Sannsynligvis alt for varm her på vestlandet, vi bodde lengre øst sist. Har en tynn sommerpose også, den ble lite brukt sist, men blir kanskje mer nyttig nå. Sist hadde jeg ikke noe over om sommeren, her i regnværsland tar jeg vel et teppe tenker jeg. Straks babyene er over baby-sove-hele-tiden-stadiet, så liker jeg å heller kle på ungen enn å pakke inn med dyner og poser. Mine har hatt rengdress eller vinterdress på fra de var 8-9 mnd gamle, så jeg alltid kunne ta dem ut av vognen når de ville opp. Det er bare smak og behag, og avhenger av hvordan du skal bruke vognen.

Vi har voksipose og brukte kun den på vinterstid. På vår, kalde sommerdager, ble det brukt dyne og skinn i bunn. På sommeren kun dyne eller et lett teppe :) ungeren var gjennomsvett ved brun av skinn i bunn på varme sommerdager..

Vi har voksipose og brukte kun den på vinterstid. På vår, kalde sommerdager, ble det brukt dyne og skinn i bunn. På sommeren kun dyne eller et lett teppe :) ungeren var gjennomsvett ved brun av skinn i bunn på varme sommerdager..
Uff, det er det der som er så skummelt. Det er veldig lett å pakke for mye i vognen, og så ender vi med å koke ungen. :confused: Min eldste er så varm av seg, og han kunne faktisk bli svett en kort tur med voksiposen, selv om det var 8-10 minusgrader, og han bare hadde bomullsbody og strømpebukse på seg. Sommerhalvåret var det totalt uaktuelt å ha noe over ham.

Blir å bruke skinn i bånn og voksipose fram til våren. Bor i nordnorge så med våren mener jeg mai-ish- ;-)

Uff, det er det der som er så skummelt. Det er veldig lett å pakke for mye i vognen, og så ender vi med å koke ungen. :confused: Min eldste er så varm av seg, og han kunne faktisk bli svett en kort tur med voksiposen, selv om det var 8-10 minusgrader, og han bare hadde bomullsbody og strømpebukse på seg. Sommerhalvåret var det totalt uaktuelt å ha noe over ham.
Ja, jentungen er kokvarm. Hun svetter i bilsete uansett. Så var uaktuelt å ta på masse ull og putte henne ned i voksi pose med noe over voksiposen.

På sommeren året hun ble født lå hun i kortarmet body i vogna :) hadde et teppe i tilfelle, men holdt ofte å ligge uten :)

Vår første ble født på sommeren så vi brukte bare et pledd eller en dyne på kalde dager den sommeren. Bor i nord-norge så her kan det godt være bare 10 varmegrader på sommeren! ;) Dyna var fin å ha også fordi den var passe stor til å bruke i vogga. I løpet av høsten kjøpte vi en dunpose som hadde saueskinn i bunnen. Den var veldig god og ble hyppig brukt. Nå er dunposen begynt å bli litt sliten, så vi får se om vi må kjøpe noe nytt til denne bebien eller om den holder litt til.

Skinn og pose på vinteren.. dyne /pledd på vår og sommer, alt etter hvor varmt det var.

Dette lurer jeg også på! Bor på Østlandet og det blir gjerne 20-25 minus på vinteren..
Bestilte Voksi Frost vognpose (ull) på tilbud i dag, tenkte å bruke den hvertfall på høst og vår, men trenger man dunpose på vinteren?

Dette lurer jeg også på! Bor på Østlandet og det blir gjerne 20-25 minus på vinteren..
Bestilte Voksi Frost vognpose (ull) på tilbud i dag, tenkte å bruke den hvertfall på høst og vår, men trenger man dunpose på vinteren?
Du kan ikke ta ut babyen når det er kaldere enn 10 minusgrader, så ingen trenger planlegge vogn for kaldere enn det uansett hvor de bor. Voksi holder lenge i 10 minus er min erfaring. :)

Gutten min ble født i desember og brukte bare voksipose, hadde ikke blitt plass til skinn under, men jeg gikk over til å bruke skinn når vi tok i bruk sportsdelen etter noen måneder :-)

Du kan ikke ta ut babyen når det er kaldere enn 10 minusgrader, så ingen trenger planlegge vogn for kaldere enn det uansett hvor de bor. Voksi holder lenge i 10 minus er min erfaring. :)
Ok, godt å vite! Jeg ante ikke at man ikke kan ta med babyen på trilletur i så kaldt vær.. Bra det er noen måneder igjen til å lære slike ting! :)

Første min ble født i desember og da hadde jeg voksipose og etterhvert skinn også. Bor i nord. Andremann ble født i slutten av august, da hadde vi oppi skinn og strikkapledd/ dyne. Byttet til voksipose etterhvert. Han elsket å ligge på skinn, så det ble brukt overalt. Han lå også mye i vogna inne, sov ikke godt i vugga men vogna var gull.

Jeg har kjøpt Voksipose nå, tror den skal holde. Å som det ble skrevet over, er det for kaldt er man inne med de.
Vi finner nok fort ut hvilket barn vi får, om det lett fryser eller blir fort varm :)

Sist gang brukte jeg lammeskinnpose og tynn dyne / teppe over for pynt :) hadde ordentlig vinterbaby ..

Tenker å bruke det samme nå, eller starte med voksipose, så gå over til lammeskinnpose på vinteren ;)

Back
Topp