I uke 4 eller 5?

En tråd i 'Mai 2019' startet av Isis, 27 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Isis Glad i forumet It's gonna be May 2019

7E70C6F3-19CD-4967-9BD6-42E19A7B7343.jpeg Dette spiller kanskje ikke så stor rolle, men fra sist var ventetiden til 12 uker lang. Er 4+2 i dag. Noen apper sier 4 uker, andre sier 5. Forvirra og synes gravidtelling alltid har vært litt for ulogisk... hva tenker dere? Sier dere at det er uke 4 eller 5?

2. Blomst_95 Elsker forumet Tilgangsansvarlig VIP Februarbarna 2020

Du er 4 uker og 2 dager gravid, og har dermed gått inn i graviditetsuke 5. Jeg sier 4 uker og evt antall dager, eller at jeg har startet på uke 5 f.eks.
    Er jo først 5 fullgåtte uker 5+0 :) håper det hjalp noe? Enig i at det er litt ulogisk og kronglete ;)

• Liker Liker x 1
  3. Isis Glad i forumet It's gonna be May 2019

Takk:) Sånn var det ja. For lenge siden 2015 når jeg var igjennom dette sist...

4. Maimamma19 Elsker forumet It's gonna be May 2019

Jeg er helt ny på dette! Første gang, og min sier gravid uke 4 (3+4), men clearblue sine viser 1-2 uker. Stemmer det da at det er 1-2 uker siden egget ble befruktet, men i svangerskapsuker er jeg av en ulogisk grunn 3 uker på vei? Må si dette er veldig forvirrende :)

5. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

Du er i 5. uke. Clearblue viser tid siden det begynte å spire og gro.

6. Maimamma19 Elsker forumet It's gonna be May 2019

,

Takk for kjapt svart, veldig forvirrende. Før vente å høre hva lege har å si, har veldig uregelmessig og hopper over mens titt og ofte, så kan ikke beregne ut fra sist gang jeg hadde :)

7. Itsgonnabe3 Elsker forumet It's gonna be May 2019

Bare vent til folk begynner å spørre «hvor mage måneder er du på vei?» whaaaat? Noe SÅ upresist? og PS aner ikke

• Liker Liker x 2
  8. FrøkenDings Betatt av forumet

Jeg sier uke 4 (og evt + antall dager ), det blir mest logisk i mitt hode[emoji4] Litt som at jeg er 33 år, men i mitt 34. om du skjønner[emoji4] Men ser at mange tenker ulikt, så det får vel være opp til hver enkelt. Føler liksom jeg skryter på meg en uke hvis jeg sier 5 uker på vei[emoji12]

9. Eiddwen Forumet er livet Assistert-jentene

Jeg sier "jeg er 4 uker på vei", men om noen spør hvilken uke jeg er i sier jeg 5. Eventuelt at jeg er "i den femte svangerskapsuken". Så for meg kommer det an på ordlyden, om det handler om fullgåtte eller påbegynte. :hilarious:

Og dette er løgn alt sammen, for det er ingen som vet at jeg er gravid, så jeg forteller ikke at jeg er 4 uker på vei. :knegg: (Kanskje jeg burde brukt 12 og 13 som eksempel, da vet flere om dette i mitt tilfelle. :p)

10. Vinterbarn16 Gift med forumet It's gonna be May 2019 Februarlykke 2016

Jeg sier 5

11. FrøkenDings Betatt av forumet

Haha! Nei altså, den eneste jeg sier det til er jo samboeren foreløpig[emoji12] Holder han oppdatert på antall uker og dager opp til flere ganger for dagen, siden jeg ikke får fortelle det til noen andre enda[emoji23][emoji12]
    Men ja, poenget blir jo det samme uansett uke[emoji28]

• Morsom Morsom x 1

Del denne siden