I sjokk etter TUL...

Gratulerer med to :Heartred
Dere som venter tvillinger, har dere mye mage allerede?
Jordmora mi måtte høre etter flere hjertelyder fordi hun syns livmora var så stor allerede i uke 10. Hun mente jeg måtte være lengre på vei, men det er umulig, også bekreftet av gynekolog.
Hørte bare en men hun sa at siden jeg har så mye polstring på magen kunne d være vanskelig.. Har vært på TUL, men hun mente de ikke alltid oppdaga d om d var toeggede.
Så hun ba meg be om at de sjekka nøye på neste UL. :wacky:
Livmora mi går opp til over navlen og jeg er 13 uker i dag..
Nå er det bare 17 mnd siden sist. Men har definitivt mer mage nå enn samme tid med første. Er ganske slank fra før av så det synes vel ganske raskt. Er straks 11 uker, men føler det har skjedd en del den siste uka. :)

Åh :) så moro med to da <3 her er det heldigvis bare en, jeg har ikke kropp til å komme meg gjennom et tvillingsvangerskap. Men mamma er enegget tvilling, så som datter av henne har jeg større risiko for å få det.

Spennende! :) Både legen min og legen på TUL sa at det blir mer oppfølging med tvillinger. Jeg har fått innkallelse til OUL i uke 19 i starten av september. Ellers så har jeg ringt helsestasjonen og der har jeg time som vanlig i uke 24. Det virker som det blir mer hyppige kontroller etter denne uka. Ultralyd og slikt. Legen skrev også i søknaden til Ullevål der jeg har fått fødeplass, at jeg venter tvillinger så der har jeg fått en time til (etter oul) i oktober (også uke 24 faktisk). Regner med at jeg kommer til å måtte møte opp på sykehuset for ultralyder da jordmor på helsestasjonen ikke har det. I tillegg så vil jeg jo på sykehuset få mer informasjon om akkurat vår fødsel og hvordan man legger opp den. :facepalm: Forresten toeggede her. Så det klart i uke 8.
Og jeg er forresten tvilling selv. Toegget og har en bror. :)

Åh :) så moro med to da <3 her er det heldigvis bare en, jeg har ikke kropp til å komme meg gjennom et tvillingsvangerskap. Men mamma er enegget tvilling, så som datter av henne har jeg større risiko for å få det.

Er det ikke flereggede tvillinger som er arvelig?

Datteren min har litt økt sjans for tvillinger, da hennes oldemor var tvilling, og ene onkelen hennes var det men de mistet den andre under svangerskapet.

Er det ikke flereggede tvillinger som er arvelig?

Datteren min har litt økt sjans for tvillinger, da hennes oldemor var tvilling, og ene onkelen hennes var det men de mistet den andre under svangerskapet.
Det er toeggede som er arvelig ja. Fra mor til datter, eventuelt fra mor til far (som ikke vil få tvillinger) men dersom han får en datter kan hun ha større sjanse for tvillinger (det er derfor noen sier at tvillinger "hopper over en generasjon") Er noe med at man slipper flere egg samtidig, som er arvelig. Så egentlig hopper ikke tvillinger over en generasjon dersom mor får en datter. Men sjansene er jo fortsatt mindre enn å få enlinger.

Gratulerer så mye! :D Herlig med dobbel glede ❤❤❤

Åå! Så gøy :D Gratulerer :) Jeg er selv tvilling og er så utrolig glad for det! Det er noe helt spesielt <3

Tusen takk for alle gratulasjonen :-) absolutt en spennende tid i møte. Håper bare kroppen min klarer et tvillingsvangerskap er overvektig fra før og tipper det blir veldig hardt

Ja, det er sikkert litt anderledes med eneggede. :) Kjenner på det samme her fremover. Jeg bare visste at det var to, lenge før tul, så jeg har vært forberedt på det. Merkelig det der. Har vært så dårlig og kvalm siden uke 5. Mye verre enn med første. Vi har ei som vil fylle 2 rett etter at tvillingene kommer. Blir nok noen heftige år, men de kommer jo til å ha så glede av hverandre. :) Men kjenner jeg stresser litt med å bli såå svær! :facepalm: hehe. Leste i stad at magen i uke 24 er tilsvarende størrelse med en som er i uke 31 med en enling.
Jeg var å sånn halvveis forberedt, men ble likevel helt sjokkert at det faktisk stemte uff ja.. Jeg er svær fra før.. Så håper kroppen min klarer dette..

Back
Topp