I sjokk etter TUL...

Sørlandsjente90

Blir kjent med forumet
I dag var vi på TUL... Jeg har lenge hatt følelsen av at det er mer enn en i magen.. Og det fikk vi sannelig bekreftet.. Der var to flotte hjerter som slo og ho mente det var veldig stor sjans for at det var enegget tvillinger, da ho ikke kunne finne noe skille mellom de.. Fremdeles i sjokk selvom jeg var sånn halvveis forberedt på det.

Gratulerer så mye! :) Da er vi iallefall to her i januar-forumet som center tvillinger. Jeg har termin 1.februar. når har du? :)

Takk Har termin 23 januar :) gratulerer så mye til deg å :) vet du hvordan det blir med kontroller å slikt fremover ? :)
Spennende! :) Både legen min og legen på TUL sa at det blir mer oppfølging med tvillinger. Jeg har fått innkallelse til OUL i uke 19 i starten av september. Ellers så har jeg ringt helsestasjonen og der har jeg time som vanlig i uke 24. Det virker som det blir mer hyppige kontroller etter denne uka. Ultralyd og slikt. Legen skrev også i søknaden til Ullevål der jeg har fått fødeplass, at jeg venter tvillinger så der har jeg fått en time til (etter oul) i oktober (også uke 24 faktisk). Regner med at jeg kommer til å måtte møte opp på sykehuset for ultralyder da jordmor på helsestasjonen ikke har det. I tillegg så vil jeg jo på sykehuset få mer informasjon om akkurat vår fødsel og hvordan man legger opp den. :facepalm: Forresten toeggede her. Så det klart i uke 8.

Gratulerer :)

Spennende! :) Både legen min og legen på TUL sa at det blir mer oppfølging med tvillinger. Jeg har fått innkallelse til OUL i uke 19 i starten av september. Ellers så har jeg ringt helsestasjonen og der har jeg time som vanlig i uke 24. Det virker som det blir mer hyppige kontroller etter denne uka. Ultralyd og slikt. Legen skrev også i søknaden til Ullevål der jeg har fått fødeplass, at jeg venter tvillinger så der har jeg fått en time til (etter oul) i oktober (også uke 24 faktisk). Regner med at jeg kommer til å måtte møte opp på sykehuset for ultralyder da jordmor på helsestasjonen ikke har det. I tillegg så vil jeg jo på sykehuset få mer informasjon om akkurat vår fødsel og hvordan man legger opp den. :facepalm: Forresten toeggede her. Så det klart i uke 8.

Ok, her tror jeg all oppfølgning skulle være på sykehuset :-) var visst litt annerledes oppfølging med enegget enn toegget. Kjenner jeg er litt vel spent og nervøs for tiden fremover nå. Har en gutt på tre fra før ☺️

Haha, skjønte det på overskriften! :D Gratulerer så mye med dobbel jackpot!

Gratulerer så mye, så spennende ❤️

Ok, her tror jeg all oppfølgning skulle være på sykehuset :) var visst litt annerledes oppfølging med enegget enn toegget. Kjenner jeg er litt vel spent og nervøs for tiden fremover nå. Har en gutt på tre fra før ☺️
Ja, det er sikkert litt anderledes med eneggede. :) Kjenner på det samme her fremover. Jeg bare visste at det var to, lenge før tul, så jeg har vært forberedt på det. Merkelig det der. Har vært så dårlig og kvalm siden uke 5. Mye verre enn med første. Vi har ei som vil fylle 2 rett etter at tvillingene kommer. Blir nok noen heftige år, men de kommer jo til å ha så glede av hverandre. :) Men kjenner jeg stresser litt med å bli såå svær! :facepalm: hehe. Leste i stad at magen i uke 24 er tilsvarende størrelse med en som er i uke 31 med en enling.

I dag var vi på TUL... Jeg har lenge hatt følelsen av at det er mer enn en i magen.. Og det fikk vi sannelig bekreftet.. Der var to flotte hjerter som slo og ho mente det var veldig stor sjans for at det var enegget tvillinger, da ho ikke kunne finne noe skille mellom de.. Fremdeles i sjokk selvom jeg var sånn halvveis forberedt på det.
Nåhh gratulerer ☺❤ så artig ;-)

Ja, det er sikkert litt anderledes med eneggede. :) Kjenner på det samme her fremover. Jeg bare visste at det var to, lenge før tul, så jeg har vært forberedt på det. Merkelig det der. Har vært så dårlig og kvalm siden uke 5. Mye verre enn med første. Vi har ei som vil fylle 2 rett etter at tvillingene kommer. Blir nok noen heftige år, men de kommer jo til å ha så glede av hverandre. :) Men kjenner jeg stresser litt med å bli såå svær! :facepalm: hehe. Leste i stad at magen i uke 24 er tilsvarende størrelse med en som er i uke 31 med en enling.

Er jo mange variasjoner da :) med bare en var jeg større enn begge de to jeg kjenner som har fått tvillinger. Hun ene var jeg ganske mye større enn også, hun så ikke ut som hun var høygravid på slutten engang. Tynn fra før, og bar dem veldig inn mot ryggen.

Gratulerer med to :Heartred
Dere som venter tvillinger, har dere mye mage allerede?
Jordmora mi måtte høre etter flere hjertelyder fordi hun syns livmora var så stor allerede i uke 10. Hun mente jeg måtte være lengre på vei, men det er umulig, også bekreftet av gynekolog.
Hørte bare en men hun sa at siden jeg har så mye polstring på magen kunne d være vanskelig.. Har vært på TUL, men hun mente de ikke alltid oppdaga d om d var toeggede.
Så hun ba meg be om at de sjekka nøye på neste UL. :wacky:
Livmora mi går opp til over navlen og jeg er 13 uker i dag..

Back
Topp