I natt...

x1xMammaTilEtGull

Glad i forumet
... har det blitt lite søvn [:@]. Jeg får ikke Sara til å sove på natta lenger jeg. Er våken annenhver time. Begynner å lure på om hun legger seg for tidlig, men hun er jo så trøtt - så umulig å holde henne våken. I går la hun seg 18:30. Pleier å legge seg 19-19:30. Hun våkner da og får mat kl 23:00 og etter det er hun våken annenhver time. Gir henne mme på kvelden (i går drakk hun 200 ml). Ikke sover hun på dagen heller (i går sov hun 1 t 15 min tot på dagen)..Alle sier ting skal blir så mye bedre når barnet runder 4 mnd. Det er ikke erfaringen jeg har...

Hei du!
Om det kan være noe trøst så er vi i samme båt. Sønnen min er 4,5 mnd nå og har aldri sovet så snodig som nå. Han sover to korte økter om dagen ca 1,5 timer tilsammen, legger seg rundt kl20.00, får melk når jeg legger meg kl 2300, og våkner somregel igjen kl 0100, og skal ha mat - hele tiden. Jeg prøver noen ganger å bare synge litt for ham eller roe ham på andre måter, men når jeg er stuptrøtt sjøl ender det ofte med at jeg legger han til brystet. Heldigvis er alle barn foskjellig - du aner ikke hvor mange som fortalte meg at han skulle sove hele natten når han ble 4 mnd.....!  Jeg trøster meg med at det ordner seg for de fleste etterhvert!

Bra det er andre som har det sånn også... Hadde ikke forventa at hun skulle sove hele natten ennå, men at hun våkna bare 1-2 ganger. Men heldigvis så kan hun plutselig slå til en natt og sove en lengre periode og det er deilig det!

hei! det rådet jeg her her å begynne med grøt...da ble d vertfall mer søvn her:) hehe

Tror også at grøt hjelper. Blir mer aktive nå fremover og da trenger de små sikkert litt mer mat ja...

Huff det må vaære kjedelig for dere , å være våken om natten så mange ganger.. Arda har helt siden 1,5 måneder gammel lagt seg rundt 2030 og sovet til fem seks til neste morgen uavbrutt.. Jeg gikk over til grøt for 1,5 mnd siden, men det har merkelig nok ikke endret /forlenget hans sovetider.. Men grøt kan vel kanskje være til hjelp, nå som også alle bebisene er mere aktiv om dagen, og kanskje fullamming ikke er nok? Jeg gir mme, og har alltid gjort det..

Jeg gir henne litt grøt også. Og MME før hun legger seg.. Men ser ikke ut til å hjelpe. De siste nettene har hun egentlig sovet ganske bra - vært våken 2 ganger. Det er greit. Men søvnen hennes varierer sånn. Tror både hun og jeg blir sliten av det...

Mi sover ikke på dagen heller hun da. Lurer nesten på om hun får for lite mat, så holder på å prøve å gi mme på dagen også nå - se om det roer henne litt ned. I og med at hun sover svært lite på dagen, så er hun stuptrøtt når kl er 17. kl 18 tar vi kveldsstellet så ofte sovner hun 18:30. Da sover hun i hvertfall til 23 - det er litt deilig - får litt tid å på å hente seg inn igjen til natta begynner...

Back
Topp