I morgen

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Skal storebror gi tutta og kosen til julenissen!!
Jeg gruer meg for han får ikke sove uten noen av delene uansett,men samtidig så er han jo så stor nå....[&:]

Han sier at julenissen skal få det,men er ikke så sikker på at han er klar over hva han gjør...
Men det blir vel værst for meg og min mann.....

ORIGINAL: Mikke

uff den dagen gruer jeg meg virkelig til... Storebror her er egentlig sååå avhengig av smokken, men vi har aldri latt han ha den på dagtid (til tross for stadig masing likevell)
Men nå siste 2 ukene har han plutselig begynt å ta tommelen.. Første gangen spurte jeg om han hadde vondt (kunne jo vært sår eller noe) men da svarte han meg bare at det var godt... og etter det har jeg sett tommelen i munnen oftere og oftere [&:]

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal reagere på dette.. Men han er jo snart tre år.. og burde jo sluttet med slikt snart nå....

Sønnen vår har fått bruke den litt hjemme på morgenen og om ettermiddagene av og til og i bilen om vi har vært på lang tur ellers har han bare fått ha den om natten han også.
Meningen var at han skulle gi den til kaptein sabeltann i sommer,men så hadde vi ikke samvittighet til det siden han var blitt storebror akuratt og da hadde han veldig behov for den.

Tommelen ja,da har han nok et enormt behov for den til tider.
Det har sønnn min også! Han har brukt tommelen litt,men for det meste har han funnet sutten selv og heller lagt i sengen litt med den.

Min sønn er jo snart 4år da,så han har vel fått ha den litt lenge....er sikkert lettere å slutte jo mindre de er..

Uff, det er leit for dem akkurat når det skjer. Men når dere har en avtale som dere begge er enige i blir det sikkert lettere.
Sønnen min mista smokken sin i do i juni, han satt på do rett før han skulle legge seg og hadde akkurat fått smokken for natta. Da skulle vi til dyreparken en ukes tid etterpå og hadde egentlig en avtale om at han skulle gi den til Kaptein Sabeltann. I det han så smokken ramle i do gråt han for han visste at det var den siste smokken vi hadde. Han gråt sårt etter smokken sin den kvelden, men han var samtidig enig om at det var på tide å slutte og vi avtalte at han skulle få velge seg ut noe på lekebutikken dagen etter. Jeg lå i senga hans sammen med han til han hadde sovnet den kvelden. Og neste kveld gikk det kjempe fint. Lea ble født nesten 2 måneder senere og han hadde heldigvis aldri lyst på hennes smokk. Men med en gang hun gråt løp han med den til henne for han husket nok hvor godt han selv syntes smokken var.

Back
Topp