I lys av dødsfallet i Lofoten...

ORIGINAL: hjertetmitt

Kan jeg spørre hva som er skjedd?
Ikke fått med meg jeg:(

Jeg har selv skrevet på slike sider etter dødsfall, og tror mange gjør om diden til personen som er gått bort over til en minneside.

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: hjertetmitt

Kan jeg spørre hva som er skjedd?
Ikke fått med meg jeg:(

Jeg har selv skrevet på slike sider etter dødsfall, og tror mange gjør om diden til personen som er gått bort over til en minneside.

Står på VG og DB.
La ut en link tidligere i tråden. [:(]

Tragisk sak[:(]

Men hvordan finner dere ut riktig LO... er jo mange som heter det..

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg synes det er positivt. Tenker at det kan være fint for familien å se at så mange bry seg og støtter dem.
På en annen side er det kanskje mange som ikke har mulighet til å delta i begravelse og få tatt et siste farvel, da kan det være godt å få skrevet om følelsene sine.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg synes det er positivt. Tenker at det kan være fint for familien å se at så mange bry seg og støtter dem.
På en annen side er det kanskje mange som ikke har mulighet til å delta i begravelse og få tatt et siste farvel, da kan det være godt å få skrevet om følelsene sine.

Enig!

Synes det er fint at folk skriver på siden dems jeg. Vi mista en kollega for noen uker siden. For oss var det helt naturlig å skrive på facebook veggen hennes støtt og stadig for å si hvor mye vi savna henne og hvorr triste vi var.
Profilen ble sletta dagen etter begravelsen.

ORIGINAL: Hilly77

hva skjer med slike sider da???

om 1-2 år feks??

rømmer folk fra siden etterhvert lissom-eller blir den slettett selv grunnet inaktivitet..?

En kamerat av meg døde for 3 år siden, men facebook siden hans er der fortsatt hvertfall.. Synes det er fint å gå innpå å lese der, men er litt ubehagelig når det kommer opp at han har bursdag og sånnt..

ORIGINAL: Mitsukai

ORIGINAL: Hilly77

hva skjer med slike sider da???

om 1-2 år feks??

rømmer folk fra siden etterhvert lissom-eller blir den slettett selv grunnet inaktivitet..?

Men på blink sletter de hvertfall profiler etter en stund.. Profilen til bestevennen min var der hvertfall i 3 år etter han døde, men nå når jeg skulle se den var den borte. 4,5 år etter han døde

En kamerat av meg døde for 3 år siden, men facebook siden hans er der fortsatt hvertfall.. Synes det er fint å gå innpå å lese der, men er litt ubehagelig når det kommer opp at han har bursdag og sånnt..

finner ikke profilen hennes jeg

Synes det er en fin måte og minnes avdøde på, vi mistet selv et nært familiemedlem i vår og da rapporterte jeg til Facebook at hun var død. Profilen hennes er nå kun tilgjengelig for de som var venner med henne fra før og kommer ikke opp om andre søker etter henne.

Helt greit!
Skjedd på 2 av mine venners sider også! Etter en stund har familien tatt kontakt med FB og da blir den gjort om til minneside!

Sperret for alle utenom vennene. Det dumme er at alle statuser til avdøde blir fjernet[:(]

Kjempefint for familie og venner som har mistet noen! Men de som skriver R.I.P etc på facebookprofilen til folk når det ikke er offentliggjort hvem som er omkommet, har jeg ikke sansen for! Det skjedde her i september da fire ungdommer døde i en bilulykke.. Mange fant ut via facebook hvem som var død pga enkelte hadde skrevet på siden deres! Det er bare respektløst ovenfor familie og venner som ikke har fått det med seg enda..

Back
Topp