I lys av dødsfallet i Lofoten...

Insolita

Gift med forumet
Ser på facebook profilen hennes at MANGE har vært inne å skrevet slik, hvil i fred, du er dypt savnet osv...altså fine ord...

MEN hva synes du om at det blir gjort? Altså at folk er å skriver sånt inne på en død persons facebook profil, eller nettbyprofil..osv..?

Noe galt i det? 

ORIGINAL: Atalie

Noe galt i det? 

Sa jeg det var noe galt i det?
Jeg spurte hva dere mener generelt...har ikke skrevet ett ord om hva jeg mener om det.

Noe galt i det? 

Har selv gjort det på siden til venner jeg har mistet..

Jeg synes det er positivt. Tenker at det kan være fint for familien å se at så mange bry seg og støtter dem.
På en annen side er det kanskje mange som ikke har mulighet til å delta i begravelse og få tatt et siste farvel, da kan det være godt å få skrevet om følelsene sine.

synes det er greit jeg.
Som oftes blir det tent lys og blomster ved slike hendelser.

'dette blir vel da nymotens måte å gi en siste hilsen på.

hva skjer med slike sider da???

om 1-2 år feks??

rømmer folk fra siden etterhvert lissom-eller blir den slettett selv grunnet inaktivitet..?

Jeg leste også alle hilsningene på siden hennes, og syns det var utrolig fint å lese og se at så mange bryr seg, og tror nok at det er til stor hjelp for familien og venner. Det er jo en måte å bearbeide sorgen på, å få sagt farvel til personen, også på Facebook.

Selv kjenner jeg ikke jenta, men flere av vennene mine og noen i slekta mi gjør det... føler det hadde blitt feil av meg å skrive på veggen hennes, iom at jeg ikke kjenner henne, men bare har hørt om. Men tenker på familien og vennene og syns det er ufattelig trist! Spesielt det at gutten nettopp har hatt 2'årsdag :-(

Har en kompis som døde for 3 år siden nå, noen dager før julaften, og ser at søsteren og moren + noen venner er inne å skriver til han vært år, på bursdagen hans osv... Det er nok godt for dem å ha et sted å få ut tankene sine og satt ord på savnet.

ORIGINAL: Hilly77

om 1-2 år feks??

rømmer folk fra siden etterhvert lissom-eller blir den slettett selv grunnet inaktivitet..?

Tror ikke siden blir slettet automatisk, har en venn som døde for 3 år siden, og på facebook skriver venner og familie til han fremdeles, at de savner han osv...

ORIGINAL: Shushame85

om 1-2 år feks??

Tror ikke siden blir slettet automatisk, har en venn som døde for 3 år siden, og på facebook skriver venner og familie til han fremdeles, at de savner han osv...

faktisk blir litt rart å tenke på at profilen(e) random kommer til å eksistere etter vår endt eksistens

Ser ikke noe galt i det så lenge det er ETTER navnet er offentliggjort

har vært endel dødsfall i omgangskretsen min den siste tiden, som ofet litt unna men flere pårørende har lest det på fb og slik skal det IKKE være.
Man trenger ikke være den første bestandig.

slike sider blir som regel minnesider etter dødsfall, pårørende gir beskjed om dette (tror det var det jeg leste ett sted)

Kan jeg spørre hva som er skjedd?
Ikke fått med meg jeg:(

Jeg har selv skrevet på slike sider etter dødsfall, og tror mange gjør om diden til personen som er gått bort over til en minneside.

ORIGINAL: hjertetmitt

Kan jeg spørre hva som er skjedd?
Ikke fått med meg jeg:(

Jeg har selv skrevet på slike sider etter dødsfall, og tror mange gjør om diden til personen som er gått bort over til en minneside.

Jeg kjente jenta. [:(][:(][:(][:(][:(][:(]
Og jeg kjenner han som er siktet. 
Alt er helt uvirkelig.  
Linker til saken på VG.  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10020562

Foreløpig er det ikke sikkert hva som har skjedd. [:(]

Ang. facebook siden hennes, så synes jeg det er utrolig fint å lese hva alle vennene har skrevet om og til henne.
Har selv skrevet til henne der.

Synes det er bra eg.
Hadde en kamerat som døde for over ett år siden. Han har enda profilen sin på facebook. Mange, til og med mor sender hilsener til han. Det er jo greit om man ikkje får tatt farvell og.

om 1-2 år feks??

faktisk blir litt rart å tenke på at profilen(e) random kommer til å eksistere etter vår endt eksistens

Er bare å gi beskjed til dine nærmeste att du ønsker å få den slettet etter 5 år ca. Eg fikk slettet profilen til broren min for nesten 2 år siden. Han døde i 2006. Er bare å sende mail til facebook.

"Heldigvis" ingen jeg kjente dette..
Men jeg set ikke noe galt i at venner og bekjente har lyst å komme med en siste hilsen, så lenge de nærmeste er informert.. dette blir vel på en måte den moderne utgaven av kondolanseprotokollen som var vanlig en gang i tiden..

ORIGINAL: Hilde!

Noe galt i det? 

ORIGINAL: Hilde!

Noe galt i det? 

om 1-2 år feks??

Nærmeste pårørende må ta kontakt med facebook for å få profilen slettet.

ORIGINAL: Varicella

Jeg ser ingen innlegg på facebooksiden til den avdøde...

Da er du nok på feil profil, eller ikke får se profilen.

Back
Topp