***** i *****, lekasje

bondekone

Forumet er livet
***** kan jeg trygt si. Ungene var i dusjen og jeg går ned i kjelleren for å sette på vaskemaskinen og der renner det vann fra badet
Så nå vet jeg faen meg ikke hva jeg ska gjøre. Svigerfar kom så vhan sa jeg fikk tørke opp alt på gulvet etter dusjen til unga så skulle han komme i morgen å se mer på det.
Har planer om å bygge nytt bad men egentlig ikke akurat nå .
Noen som vet pris på evnt å lage nytt bad, er på rundt 3kvm, muligens vi river ned en veg så det blir 8kvm hvis vi må beggyne med det nå.

Vi får i hvertfall låne dusj hos svigers men er rimelig tungvindt det også slik sett

Vi pussa opp badet vårt for ikke så lenge siden.Totalrenoverte. 4-5 kvadrat.
Pris: ca 275 000. Mye penger ...

mamma_møø skrev:
Vi pussa opp badet vårt for ikke så lenge siden.Totalrenoverte. 4-5 kvadrat.
Pris: ca 275 000. Mye penger ...

oj det var mye penger kan en si, svigerfar snakket om 100.000, men jeg tror det fort blir mer når en tenker en må gjøre alt

Vi gjorde omtrent alt selv.. Samlet et par forskjellige venner med kunnskaper her og der, og kjøpte den billigste flisa vi fant. Da kom det på 30 000.. 

her var det utviding fra 2 til ca 7kvm, gjorde en masse sjøl, brukte plater på vegger, gulvbelegg og innredning fra ikea. dette var total-renovering og kom på 120.000 for 7 år siden.   masse lykke til!!!!

ms.bonita skrev:
her var det utviding fra 2 til ca 7kvm, gjorde en masse sjøl, brukte plater på vegger, gulvbelegg og innredning fra ikea. dette var total-renovering og kom på 120.000 for 7 år siden.   masse lykke til!!!!

takk
ble bare mye tidligere å måtte tenke på slikt en det jeg hadde tenkt

mitt gamle bittelille bad kom på 30-40.000 hvis jeg ikke husker feil..
flisla og satt inn nye dusjdører. Beholdt skaper, vask, speil og do for å spare penger..

Hadde en fyr som gjorde hele jobben - han var sertifisert slik at vi fikk våtromsgaranti, men vi fikk god rabatt på arbeid og materiell da.. :)

Men badet var lite...

Vi har nettopp totalrennovert et bad på 4kvm, plater på veggene og gulvbelegg (det er ikke spesielt billigere enn flis i innkjøp, men som oftest billigere å legge, da det er mindre jobb). Vi kjøpte en relativt billig innredning, middels dusjdører og blandebatterier (til vask og dusj). Badet kom på ca. 150.000,- (fagfolk gjorde alt). Varmekabler og el-opplegg kom i tillegg, for vi hadde elektriker utenom som tok hele huset.

Vi pussa opp badet  vårt på ca 9 kvm. Det kom på ca 130 000. Men da er ALT nytt! Vi reiv alt selv da :) Så brukte ikke penger på det.

Jeg må si det igjen. KONTAKT for all del forsikringsselskapet deres. Det kan hende dere får nytt bad på forsikringen. Tenk positivt!

Aravis skrev:
Jeg må si det igjen. KONTAKT for all del forsikringsselskapet deres. Det kan hende dere får nytt bad på forsikringen. Tenk positivt!

ska ringe i morgen å høre, er ikke sikker om det går på forsikring eller ikke slik sett.Usikker om det er vannrørene eller om det er avløpet eller hva et er som gjør det

bondekone skrev:

Aravis skrev:

ska ringe i morgen å høre, er ikke sikker om det går på forsikring eller ikke slik sett.Usikker om det er vannrørene eller om det er avløpet eller hva et er som gjør det

Forsikringen vår dekker ikke lekkasjer på badet som kommer av annet enn brudd i rør. Lekkasjer på grunn av dårlig arbeid, slurv eller dårlig membran blir ikke dekket. Men følgeskader til andre rom blir dekket, så om dere må fikse taket i rommet under er det mulig dere får for det, selv om dere ikke får for badet. Spørs hva som gjør at det er lekkasje.

Sånn er i allefall våre forsikringsregler.

Vi pusset opp 8 kvm bad i 2009. Gjorde alt selv unntatt det elektriske.

-Beholdt innredningen
-Plater på veggene
-Varmekabler i gulv
-Støp på gulv
-Fliser på gulv
-Dusjvegger
-Do
-Maling av tak, vindu, lister, dør
-Lister

Kom på mellom 15.000-20.000. 

Vi brukte om lag 50 000 på å totalrenovere et bad på i underkant av fire kvadrat. Gjorde alt unntatt rørleggerarbeid selv. Har fliser, dusjhjørne og ny innredning. Ble støpt gulv og lagt varmekabler i gulvet for det var det ikke fra før. Plater og membran på vegger. Nytt tak. Rørsystemet ble lagt om til rør-i-rør. Kjøpte ikke de billigste flisene for det var uansett ikke så store arealet så summen ble ikke så stor. Mye penger å spare på egeninnsats dersom man kan litt var vel poenget med dette innlegget!

Back
Topp