I hvilken uke har du første time med jordmor?

Da hadde jeg kanskje sagt i fra til jordmor, men heller bedt om å få utsatt timen hos jordmor :Heartred du har jo rett på en offentlig ultralyd i uke 12-14, så greit å få den timen satt opp! mista selv i jula - og bedde om en ekstra ultralyd nå i uke 9 hos legekontoret mitt (gratis). Veldig letta for å se at alt var bra - så skjønner deg veldig godt !
Jeg har diabetes 1, så d og alderen spiller nokk inn. Men jeg føler meg 100% annerledes nå en før. Regner med jeg har rett på tidligere UL pga diabetes. Å mere oppfølging. Men tenker jeg egentlig bare venter litt til.

Jeg har diabetes 1, så d og alderen spiller nokk inn. Men jeg føler meg 100% annerledes nå en før. Regner med jeg har rett på tidligere UL pga diabetes. Å mere oppfølging. Men tenker jeg egentlig bare venter litt til.
Si fra rundt uke 10 da kanskje? Mange vet jo ikke at de er gravid før uke 8 heller, så kan ikke være så stor forskjell :Heartred
Håper det går fint denne gangen :Heartred:Heartred

Si fra rundt uke 10 da kanskje? Mange vet jo ikke at de er gravid før uke 8 heller, så kan ikke være så stor forskjell :Heartred
Håper det går fint denne gangen :Heartred:Heartred
Ja det blir nokk til noe sånt, jeg stresser mindre med å få slappe av å bare roe hele meg hjemme akkurat nå

Åh, du er så heldig! Det der tror jeg blir fremtiden innen fødselsomsorg altså!
Ja, jeg gleder meg til å prøve det. Jeg tror jeg kom med pga alderen. :happy: Har tre barn fra før og føler alltid jeg har blitt godt ivaretatt og har hatt sånn sett relativt enkle svangerskap, men dette blir litt annerledes mtp at jeg nå er 40. Jeg var bare 22 da jeg fødte mitt eldste barn .

Ja, jeg gleder meg til å prøve det. Jeg tror jeg kom med pga alderen. :happy: Har tre barn fra før og føler alltid jeg har blitt godt ivaretatt og har hatt sånn sett relativt enkle svangerskap, men dette blir litt annerledes mtp at jeg nå er 40. Jeg var bare 22 da jeg fødte mitt eldste barn .
Fint å høre vi er flere «eldre» her.

Fint å høre vi er flere «eldre» her.
Ja, absolutt! Jeg føler meg jo slett ikke gammel :happy:, men skjønner jo at jeg nå får sjansen til å oppleve å være «moden» gravid, ift da jeg fikk de tre første barna mine som 22, 24 og 27-åring, da var jeg i andre enden av skalaen som veldig ung mor. :joyful:

Ja, absolutt! Jeg føler meg jo slett ikke gammel :happy:, men skjønner jo at jeg nå får sjansen til å oppleve å være «moden» gravid, ift da jeg fikk de tre første barna mine som 22, 24 og 27-åring, da var jeg i andre enden av skalaen som veldig ung mor. :joyful:
Samme her. Jeg var 23 med første og følte meg usikker og ensom.

Ringte helsestasjonen nå. Har tatt blodprøver hos legen og fått time til TOUL, men ikke fått helsekort + at jeg trenger å snakke med helsesøster om svangerskapspenger. Men det virket ikke som det fantes ledige timer på laaang tid, så gikk ikke an å sette opp time. Men jordmor skulle ringe meg tilbake, så får vi se.

Er i uke 8.

Back
Topp