I husstanden

Himla bra spørsmål :)

Her e det eg så e den kresne på ka eg ønske, så an forholde seg stortsett te det :)

Mannen er håpløs på butikk, og handler absolutt det "første og beste". Jeg tenker økonomi, helse og fornuft, og føler jeg har en fin balanse mellom merkevarer og billigmerker. Vi liker det samme, feks skinke må være kokt fra gilde, ost kan godt være både jarlsberg og norvegia, vi liker begge. Stortsett er det jeg som handler så føler ikke jeg får noen klager da :-)

Her er det meg og frøkna, vi spiser lite av det samme så mye rart i kjøleskapet :P jeg spiser ikke svin og hu skal ikke ha melk, da sier det seg selv at vi har hver våre ting :P

Ja, heldigvis helt enige. :)

Som regel. Spiser bare Synnøve ost jeg, så det er det det blir.
Q-meieriet om det ikke er tomt i butikken. Han prøvde en gang på annen type do papir siden det var billigere, den fikk han bruke opp, føltes ut som sandpapir.

Jepp, vi er enige.
Dvs jeg vil ha det sånn og sånn, han føyer seg for husfreden.
Iblant er han rebell og kjøper annet, men jeg lar han få det. Gi og ta osv ;)

Enige på alt utenom julebrus :p den lever vi fint med

Jepp. Men noen ganger kjøper han noe han liker i tillegg til det vi vanligvis kjøper. Jeg også :)

Ingen uenigheter her :p er som regel jeg som handler, ellers så handler vi sammen og mannen er ikke så nøye på slikt :)

Ost er ikke ost, heller ikke kjøttdeig, eller smør og noen andre småting her i huset ihvertfall! :p men da kjøper jeg bare det han vil ha av det (for for meg spiller det ingen rolle av de tingene der).
Men siden det er jeg som handler, så ser jeg på pris og har funnet frem til de billigproduktene som vi liker, er jo ikke alt som er lile godt)

Begge er enige i at meieriprodukter i all hovedsak skal være Tine. Om en av oss ønsker en annen type produkt en gang, så blir d isåfall kjøpt i tillegg.

Tror det er jeg som er mest merkebevisst hos oss. Så jeg skriver liste om han skal handle:

Melk (tine)
Havregryn (øko)
Tomater på boks (mutti)
Osv osv

Men når det kommer til Jarlsberg og sveitser skjønner jeg ikke at noen mener det er gulost i det hele tatt. Gulost er de milde firkanta klumpene, sveitser er sveitser og Jarlsberg er Jarlsberg. Annen smak og med flere hull.

Vi kjøper begge...:joyful:

når gubben handler så handler gubben, handler jeg så handler jeg! Men...... kommer han hjem med Pepsi, da sover han på sofan (dårlig humor fra min side)

Enig som regel men som en treningsfrik har han spesielle produkter som eks styrk melk , lettere ost , så da kjøper vi evt to :p

Ja, vi er enige om det aller meste. Å de tingene vi ikke er enige om kan somregel løses uten store konflikter :P kjøper han skinkepålegg som jeg syns er ekkelt. Så spiser jeg bare ikke det :P

Stort sett, men vi liker litt forskjellig. Han foretrekker feks jarlsber, jeg foretrekker norvegia

Ja. Veldig lik smak på det meste... Men ingen av oss er egentlig sååå sære på det.. Bortswtt fea osten. Den MÅ kjøpes i Sverige.. :-P

Back
Topp