I husstanden

Boblefrua

Forumet er livet
Er dere enige om hvilke type merker dere skal kjøpe?

Tenker da Jarlsberg Vs Norvegia, Tine melk Vs q - meieriene , kjente merker Vs billig merker osv.

Eller ender dere opp med hver deres ost?

Vi er enige. Heldigvis. Det blir dyrt i lengden å kjøpe to oster.

Her er vi enige om alt. Spesielt siden det er jeg som handler. Er han ikke enig, får han begynne handle selv. 10.5 år etter og han klager enda ikke ;) Så tar det som en enighet da :)

Vi er enige om jarslbergen, men han er vel ikke helt enig i alt det økologiske jeg kjøper :p

Ja, vi er enige. Nå er det stort sett jeg som handler, så da bestemmer jeg. Er han ikke fornøyd med det jeg handler, kan han gjøre det selv :p Har ikke skjedd enda, så da regner jeg med at det er greit :D

Ja, vi er enige. Nå er det stort sett jeg som handler, så da bestemmer jeg. Er han ikke fornøyd med det jeg handler, kan han gjøre det selv :p Har ikke skjedd enda, så da regner jeg med at det er greit :D
Samme her.

Vi er stortest enig :)

Nja.. Han vil nok kjøpe dyrere produkter enn det jeg vil. Det er stort sett jeg som handler, og gubben har vett nok til å ikke kritisere ;) da handler han selv :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Rimelig enige. Men er jo enkelte ting han ikke liker og omvendt, da blir det litt ekstra i kjøleskapet. :)

Generelt enige men har gjerne hver vår ost uansett siden jeg liker milde oster og det gjør ikke mannen for eksempel :-P

Nja. Han kjøper gjerne gigantiske bøtter med gresk yoghurt, mens jeg hadde visst at det ikke hadde blitt spist opp, og heller kjøpt en liten.
Ellers er vi ganske enige. Han har egentlig ikke så mye valg ettersom jeg handler mest. ;)

Jeg handler, så han har ikke noe han skulle ha sagt. :p

Stort sett spiller det null rolle for ham. Han husker aldri hva jeg vil ha, jeg husker og pleier å ta hensyn til de få tingene han absolutt vil ha.

Nei, vi er jo strengt tatt ikke det. Han vil ha billig, unntatt enkelte ting han ikke viker på da (feks kun Jarlsberg eller Norvegia, intet annet duger), jeg vil ha bra. Handler jeg, og det gjør jeg jo som regel, blir det det jeg vet jeg liker. Orker ikke avispapir i rompa, kjøper bare Lambi, skal vi ha pølser eller kjøttdeig skal det være Gilde (eller helst slakterbutikk men det har vi ikke her ute), frisørsjampo/balsam og en god dusjsåpe.

Det hender han får noen utbrudd, og handler inn en masse "billig" - så blir det stående i skapet frem til han har glemt det (for han liker jo best det jeg har kjøpt, tross alt!). Da går det i bosset eller gis vekk.

Stort sett enige tror jeg:) og det er jeg som handler 90% av gangene tror jeg, så da blir det som det blir:P norvegia er eneste osten som er i hus her av gulost.
Jeg er nok mer kresen på mat, mens han ikke bryr seg like mye. Og så har vi vært sammen siden vi var 15, så har liksom mye samme vaner sånn sett:)

Her har vi to av masse:)
Smør, gulost, kjøttpålegg, knekkebrød, melk.

Vi har hver våre favoritter. Men vi kjøper ikke tre typer hvitost, vi veksler mellom dem.

Jeg bryr jeg ikke veldig hardt - men vi bor på gård og sambo er veldig nøye på å bruke varer fra tine og gilde ;) jeg hører etter :p

Back
Topp