I gangsetting

Tror det variere veldig, om man er litt moden eller ikke. Er de som føder etter noen timer og de som føder etter noen dager..

Jeg ble ikke igangsatt, men fikk drypp for å hjelpe riene litt.

Jeg blir satt igang på termin, ble det også med nr 1, en modningspille ble satt kl 20, kl 21 ble det første rie registrert og kl 03:42 var han ute :) nr 2 og nr 3 har kommen før termin men blir satt igang på termin denne gangen om han ikke kommer før :)

Ble satt I gang med første, ble satt rett på drypp, siden jeg alt hadde 4 cm åpning. Fødselen var iver på fire og en halv time. Fort og intens, men måtte tas med sugekopp, fikk ikke press rier og hun ville ikke ut :p

Ble satt igang 10 dager over termin med lillemann. Gikk rett på modningspiller og fikk to tilsammen. Tok 8 timer fra første rie til han var ute, 4-5 timer aktiv fødsel.

Jeg ble satt i gang, først tok de vannet og så ble jeg satt på drypp. Var veldig intenst med et minutt mellom veene hele tiden og etter ti timer var hun ute :-)

Jeg har også antistoffer i blodet, har du hatt endring underveis? Meg vil de helst ikke sette i gang så de avventer situasjonen, derfor jeg spør.

Endring underveis har eg ikkje hatt, skal ta ein ny blodprøve rundt 18 juli, dei pleie viss setta igang 3 veke før om da e antistoff i blode, vertfall på Haukeland. Har vå jevnli på ultralyd 3 kvar veka for å sjekka. Har du da og?

Jeg ble satt i gang, først med ballong uten virkning.. Så modningspille.. Tok 1 time før riene kom haglende.. Det startet 15.30 og hun ble født 03.30

Ska vist fyst ha ballong eg og, så får me sjå om da skjer noko då, eller verte da nok pilla på meg og. Håpe da går greitt :)

Endring underveis har eg ikkje hatt, skal ta ein ny blodprøve rundt 18 juli, dei pleie viss setta igang 3 veke før om da e antistoff i blode, vertfall på Haukeland. Har vå jevnli på ultralyd 3 kvar veka for å sjekka. Har du da og?
Høres kjent ut ja ;) fikk akkurat svar på min kontrollprøve og den viser ingen økning. Fikk i dag likevel beskjed om at jeg blir igangsatt tre uker før. Men må si at jeg er superfornøyd med den oppfølgingen vi har fått på KK, så føler meg veldig heldig! Når har du egentlig termin?

Høres kjent ut ja ;) fikk akkurat svar på min kontrollprøve og den viser ingen økning. Fikk i dag likevel beskjed om at jeg blir igangsatt tre uker før. Men må si at jeg er superfornøyd med den oppfølgingen vi har fått på KK, så føler meg veldig heldig! Når har du egentlig termin?

Ja, fårt veldig god oppfølging ja!
Ska du pg fø på Haukeland? Har egentli termin 9 sep, blir sett igang 17 august så håpe da går fort å greitt veldi spennande blir da vertfall uansett;) Korti har du termin? Å blir satt igang den? xsmile9

Ja, fårt veldig god oppfølging ja!
Ska du pg fø på Haukeland? Har egentli termin 9 sep, blir sett igang 17 august så håpe da går fort å greitt veldi spennande blir da vertfall uansett;) Korti har du termin? Å blir satt igang den? xsmile9
Jeg skal føde på KK ja :) Skal avklares når igangsetting blir på neste kontroll (31.7), men har egentlig termin 21.9. Når satte de din dato? Jeg ble skikkelig tatt på sengen i går og merket at selv om jeg var forberedt på at det kunne skje, følte jeg plutselig at vi fikk det så travelt. Tre uker før vil jo egentlig si at jeg skal ut i permisjon om en mnd...

Jeg skal føde på KK ja :) Skal avklares når igangsetting blir på neste kontroll (31.7), men har egentlig termin 21.9. Når satte de din dato? Jeg ble skikkelig tatt på sengen i går og merket at selv om jeg var forberedt på at det kunne skje, følte jeg plutselig at vi fikk det så travelt. Tre uker før vil jo egentlig si at jeg skal ut i permisjon om en mnd...

Ja, eg fekk da på blodprøven min, der sto da me dato.
Eg tar da egentli ganske me ro, søkte ikkje permisjon noko før, men får nok sjukemeldting dei to fyste vekene itte ferien før eg ska innleggast, sku egentli begynt i ny jobb i to veke. Men da går
Ikkje no når eg blir satt igang 3 veke før.
Men kan henda permisjonen blir flytta. Va masse styr me søknaden for eg måtte ha ny termin ++ så får sjå ka som står når eg får svar på dan :)

Ja, eg fekk da på blodprøven min, der sto da me dato.
Eg tar da egentli ganske me ro, søkte ikkje permisjon noko før, men får nok sjukemeldting dei to fyste vekene itte ferien før eg ska innleggast, sku egentli begynt i ny jobb i to veke. Men da går
Ikkje no når eg blir satt igang 3 veke før.
Men kan henda permisjonen blir flytta. Va masse styr me søknaden for eg måtte ha ny termin ++ så får sjå ka som står når eg får svar på dan :)
Spennende! Skal ta ny prøve i slutten av juli, så da får jeg se!

Har også valgt å ikke gjøre noe med søknaden til NAV, så får vi se hva som skjer. I og med at jeg ikke har fått dato og ikke får den før tidlig august spørs det om det er noe vits å endre søknaden også. Ordner seg :)

Lykke til!!

Blitt satt i gang to ganger, tok ca 20 timer begge gangene

Spennende! Skal ta ny prøve i slutten av juli, så da får jeg se!

Har også valgt å ikke gjøre noe med søknaden til NAV, så får vi se hva som skjer. I og med at jeg ikke har fått dato og ikke får den før tidlig august spørs det om det er noe vits å endre søknaden også. Ordner seg :)

Lykke til!!

Har ikkje søkt før eg heller, men får sjå ka som skjer no når eg har sendt inn me ny termin på!
Takk og lykke te du og ;)

Back
Topp