I gangsettelse erfaring noen..?

AudiMamma

Gift med forumet
Er det noen av dere damer som har erfaring angående i gangsettelse...?
Skal settes i gang i uke 36 og er andre gangsfødene.
Noen som vet om deter stor forskjell el ikke fra en vanlig startet en...?

Jeg ble igangsatt med første 10 dager over tiden. Ble mye masrier og slikt under modning, men selv fødselen var kjempefin. Noen kan få en tøffere fødsel med å bli igangsatt, men det som alt annet er jo veldig individuelt :)

Ble satt igang 3 dager over tid pga alvorlig svangerskapsforgifting.
Nå har eg jo ingenting å sammeligne med, men syns det var heilt greit.
Men håper ikkje det skjer igjen da ;)
De sa til meg at igangsetting var vondere enn naturlig, så da ser eg for meg at det kan bli peace of cake neste gang ;) hehe.
Du har ikkje noe å grue deg til ivertfall.

Har ingen god erfaring med det, ble satt i gang uke 37 og endte i ks. Men mulig det er lettere å sette i gang en fødsel når man har født før..?

Jeg har blitt satt i gang med begge mine. Syns at den første gangen bare var helt teit. Hadde epidural, og syntes ikke noe om hele fødselen.
Andre gangen gikk det bedre. Da hadde jeg bare lystgass, og fikk kjenne på kroppen hvordan en fødsel faktisk fungerte. Endel maserier ble det jo, og de tok litt av energien etterhvert. Men syns at den andre fødselen var bedre en første.
Hvordan det blir denne gangen vet jeg ikke enda....

#1 ble igangsatt 5 dager før termin pga vannavgang uten påfølgende rier.
Det var en laaang og VOND fødsel.

#2 kom av seg selv 12 dager etter termin (hadde time til igangsetting 2 timer etter at hun var ute)  VELDIG glad for at hun kom av seg selv, denne fødselen var kortere og mer intens, men likevel var jeg i mye bedre form etterpå.

Jeg ble satt igang på termin pga lite fostervann. Jeg fikk totalt tre kapsler fordelt utover èn dag og riene startet samme natt. Da de først begynte tok det helt av, med ett og et halvt minutt i mellom hver. Jeg gikk fra 5 til 9 cm på 45 min. Rakk ikke epidural og var helt utslitt da jeg skulle begynne å presse. Snuppa måtte bli tatt med sugekopp. Det hele var over på 3 timer og jeg satt igjen med et sjokk..

Vet ikke om fødselen gikk så fort fordi jeg ble satt igang eller om det bare er slik min kropp føder? Både mamma og søster hadde også raske fødsler. Da jeg skulle bli satt igang fikk jeg beskjed om at ting ikke nødvendigvis ville skje samme dag men at det kunne gå opptil flere dager. En jeg delte rom med hadde ventet i tre dager.

Ønsker deg masse lykke til!! Ha med deg masse lesestoff, sov og spis masse - det glemte jeg!

Desverre ingen egen erfaring - MEN hørt at det kan være mer slitsomt enn at det setter i gang av seg selv, men er jo ikke slik at man får velge selv!! 
Så tror uansett det viktigste er å ta det som det kommer, en fødsel er unik i seg selv og da er det viktigste å ta det som det kommer. Man er uansett i de beste hender på sykehuset:)

Takk for erfaringsdelingen..:) Med hun første hadde jeg en styrt fødsel på 1,5t såskal vel ikke klage sånn sett i grunn. Kjenner det blir veldig greit å ha en fast satt dato å kunne forholde meg til.:)

Ble satt igang i uke 38 pga litt å litt vannavgang. Lå på sykehuset i 2 dager uten å få reise meg pga hodet ikke var festet. Etter to dager og ingen åpning fikk jeg 2 modningstabletter. Deretter var helvete igang ;p Mye svikt fra mange hold. Virkelig dårlig erfaring. Vil ikke dele mer for å skremme :o)  Men denne gang har jeg "bestilt" vanlig naturlig fødsel! Modningsrier hjemme og sånt :o)

Maanestråle skrev:
Har ingen god erfaring med det, ble satt i gang uke 37 og endte i ks. Men mulig det er lettere å sette i gang en fødsel når man har født før..?

tja, hadde vell en grei opplevelse med det. var ikkje moden i det hele tatt, så det tok 3 dager fra første pille til ho var ute. livmora var litt sliten etter den lange tida og ville ikkje trekke seg så raskt sammen som dei ville. mista da litt ekstra blod, men ingenting farlig.  hadde epidural og glad for det, kroppen min jobba mot riene med å spenne seg, så da fikk man slappa av og cm kom raskt. håper på å oppleve at ting starter naturlig denne gangen, men er jo ikkje sikkert.  den tid,den sorg

Jeg ble satt igang 3 dager etter termin, pga lite fostervann fikk 2 modningstabeletter . Hadde litt mensmurringer . så tok de vannet kl seks , da hadde jeg 3 cm åpning . alt har godt kjempe fint . Men så gikk det veldig fort , og gullet var ute kl ni. Jeg har godt opplevelse fra fødsel :) håper jeg får det denne gangen også :)

Vannet mitt gikk 17 dager før tiden, uten rier.
Prøvde modningspiller men funket ikke.
Ble satt på drypp den 3 dagen - begynte med smårier frem til de økte dryppet, da ble det stormrier (besvimte mellom riene) ungen var ute 4 1/2 time etter stormriene startet.

Opplevelsen var greit den, men jeg er fremdeles veldig lei meg for at jeg ikke fikk en "naturlig" start på fødselen og håper på å få oppleve det nå.
For igangsettelse (ufrivilig) er IKKE noe gøy :(

Back
Topp