Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Førstegangs her som alltid planlegger og lager lister før jeg skal noeKommer helt sikkert til å ha med meg for mye, men da slipper jeg å tenke at jeg har glemt noe
Meg:
- Nattbind - FÅR OGSÅ PÅ AVD,MEN IKKE ALLE TYPER
- "Store" truser
- Amme-BH
- Amme-T-skjorter
- Mammabukse
- Joggebukse
- Morgenkåpe
- Tannbørste og -krem
- Leppepomade
- Tøfler
- Sokker
- Hårstrikk
- Kroppssåpe uten parfyme
- God cardigan eller genser m/ glidelås
- Babyens første år-boka (for å skive ned hvordan fødselen var)
- Helsekortet for gravide
Babyen:
- 3 bodyer i forskjellige størrelser (50, 56 og kanskje 60) - BAYER ER I SNITT 48-52 CM VED FØDSEL,60 ER IKKE NØDVENDIG
- 1 pysj
- Antrekk til hjemturen (overdel, lue, underdel, votter, jakke/bobledress)
- Sokker
- Kosepledd
Mannen:
- Kamera
- Mobillader
- Ett skift (hvis han kan sove over)
Ting jeg er usikker på:
- Brystpumpe - FÅR LÅNE PÅ AVD
- Bleier - FÅR PÅ AVD
- Våtservietter- FÅR PÅ AVD/TØYKLUT
- Ammeinnlegg
- Bæresele - UNØDVENDIG
- Ammepute- FÅR PÅ AVD
- Gulpekluter - UNØDVENDIG FÅR PÅ AVD
- Brystsalve - BURDE HA MED
- Bikini (til badekar)
Takk for supre tips! Kan jeg trygt drikke energidrikk til fødselen? Skal i alle fall notere meg noe for å holde energien oppeEllers er en flaske med drikketut med eks saft/poweraid annet sukkerholdig drikke uvurderlig under en fødsel, får opp blodsukkeret. (ellers får man vann/saft i glass, men kan være kronglete å få i seg under fødsel)
Takk for supre tips! Kan jeg trygt drikke energidrikk til fødselen? Skal i alle fall notere meg noe for å holde energien oppe
Svigermor har vært litt bekymret for at babyen blir like stor som sønnene hennes var (58 passet så vidt til svogeren min) og mamma fikk også to store babyer. Men det skal vel litt til![]()
Da tar jeg med noe energidrikkjeg hadde med powerraid og drakk mellom hver vee, pusa som en hval, var varm og tørr i munn
om dere trur dere får stort barn kan du ta med 62, men har aldri hørt om noen som har hatt med mer enn 50/56. mini min var 3,3kg, 50 l og hadde str 50 i 2-3 uker?![]()
Hadde med energidrikk til den første fødselen. Det kom rett i returDa tar jeg med noe energidrikkJordmor tror foreløpig ikke at dette er en stor baby, så da holder det nok med 50/56
![]()
Enkelt og greit. Love it!Til meg:
2 hele skift.
Shampo, såpe, bind, hårføner, lader.
Til liten:
2 skift i str. 50 (body, strømpebukse, lue,
2 skift i str. 52
Hentesett, helseteppe og bilstol tar pappaen med når han henter oss.
Enkelte ting har man jo ikke bruk for før etter fødselen, og de kan man jo putte i en bag. Greit å ha en liste med hva man trenger ihvertfall. Vet ihvertfall at sist da jeg ikke rakk å pakke bagen før vi reiste på sykehuset, og måtte sende mannen hjem etterpå for å pakke, kom han tilbake med klær jeg ikke hadde brukt siden før jeg ble gravid(altså jeans og stringtruser, til ei som nettopp hadde født både vaginalt og keisersnitt) og det var ikke optimalt, for å si det sånn.Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal pakke så tidlig. Er vel nesten bare babyens ting man ikke har bruk for fram til da? Ladere og sånn?
Enkelte ting har man jo ikke bruk for før etter fødselen, og de kan man jo putte i en bag. Greit å ha en liste med hva man trenger ihvertfall. Vet ihvertfall at sist da jeg ikke rakk å pakke bagen før vi reiste på sykehuset, og måtte sende mannen hjem etterpå for å pakke, kom han tilbake med klær jeg ikke hadde brukt siden før jeg ble gravid(altså jeans og stringtruser, til ei som nettopp hadde født både vaginalt og keisersnitt) og det var ikke optimalt, for å si det sånn.
Greit å kunne putte oppi de tingene man vet man trenger etter fødselen men ikke før, og de tingene man bruker hjemme før fødselen har man liggende klart ihvertfall. Jeg har til nå bare pakket ammebh'er, store truser, bind ooog lenger har jeg ikke kommet
Hva pakker dere i fødebagen
-til å ha på fødestua?
Satser på at mannen min og venninnen som skal være med på fødselen greier å fikse dette for megJeg tror ikke jeg kommer til å huske å ordne med diverse sjokolader osv til å ta med
Får saft og vann der, det har ikke vært noe annet jeg har hatt med meg heller de andre gangene
-til barseloppholdet?
Klær til meg selv, denne gangen skal jeg pakke med meg shampoo og såpe i sånn reise sett, slippers og det til å ha i dusjen og generelt der. Hårbørste og kanskje en morgenkåpe?
-til babyen?
Hadde fått med seg det viktigste da, en pakke kjeks og laptop. Kunne jo ikke gjøre annet enn å le av han stakkars, han hadde jo prøvd i det minste! Sjokk-pakking uten huskeliste er nok ikke enkelt nei. Måtte reise hjem selv dagen etterpå å pakke på nytt!Hehe måtte le litt av denne! Hørtes ut som noe mannen min også kunne fått til! Vanskelig å komme på alt man trenger til fødebaggen, så er vell kanskje lurt å begynne å skrive en liste snart i det minste..