I denne ammedebatten :)

Mrs.H

Glad i forumet
Mailykke <3
Junibarna 2019
Hei vi nyter noen herlige dager i syden nå. :) Idag når jeg var i barnebassenget med den yngste sønnen min satt det ei dame i bassenget med puppene ute og ammet jenta si på ca 2 år. (Barnet virket like stort som min 2 åring) Mange barn og mødre badet rundt dem.
Er dette noe du hadde reagert på eller er det helt innafor å amme i bassenget?

Ikke i bassenget, det syns jeg er på grensen :p men på bassengkanten, solsenga, osv er helt innafor ;)

Jeg hadde ikke reagert på det, syns det høres ut som et veldig behagelig sted å amme, jeg :rolleyes:

Kom forresten over dette bildet, syns det sier veldig mye
Amming.jpg

Kanskje litt rart men ikke noe jeg ville hengt meg opp i, man ammer når barnet er sultent tenker jeg.

Ikke i bassenget, det syns jeg er på grensen :p men på bassengkanten, solsenga, osv er helt innafor ;)

Ja jeg ble veldig usikker på hva jeg mente. Derfor jeg måtte høre. Jeg kjente at jeg egentlig ikke hadde veldig mye i mot det, ble litt sånn "kult at hun bare tørr å gjøre det." Hehe.

Folk kan amme hvor som helst for meg, hadde aldri reagert negativt på det. Tror faktisk jeg hadde gitt moren et smil eller en hyggelig kommentar. Syns det er kult når folk tørr å være "ærlige".

Ja jeg ble veldig usikker på hva jeg mente. Derfor jeg måtte høre. Jeg kjente at jeg egentlig ikke hadde veldig mye i mot det, ble litt sånn "kult at hun bare tørr å gjøre det." Hehe.

Er ikke selve handlingen jeg jadde reagert på heller men er så veldig på hygiene osv i bassenger, egentlig bare tull for 9 av 10 barn tisser garantert i bassenget :p mem tenker på melkesøl osv jeg da...

Er ikke selve handlingen jeg jadde reagert på heller men er så veldig på hygiene osv i bassenger, egentlig bare tull for 9 av 10 barn tisser garantert i bassenget :p mem tenker på melkesøl osv jeg da...

Haha ja var det første som slo meg også ang hygienen! Men så tenkte jeg: Ok, men hva med de foreldrene som hadde en liten kosestund på morgenen og ikke dusjet etterpå forså å hoppe i bassenget :hilarious: Hva med alle barna som tisser med mer. Haha nei da foretrekker jeg kanskje heller litt melkesmak :laughing025

Men seriøst. Basseng er egentlig ganske ekkelt når man tenker over det. :wideyed:

Haha ja var det første som slo meg også ang hygienen! Men så tenkte jeg: Ok, men hva med de foreldrene som hadde en liten kosestund på morgenen og ikke dusjet etterpå forså å hoppe i bassenget :hilarious: Hva med alle barna som tisser med mer. Haha nei da foretrekker jeg kanskje heller litt melkesmak :laughing025

Veldig sant... Men er liksom noe med det vi kan se, selv om det vi ikke ser ofte er mye værre...

Personlig hadde jeg ikke sett på det som noe problem for meg :) syns det er koselig at folk føler seg så frie i dag. Å klarer å sitte sånn å amme. Men akkurat oppi bassenget kan jeg forstå om noen hadde reagert. Men om det var på kanten av bassenget, i solseng el. Så hadde det vært like naturlig for meg, som for de som sitter å gir barnet ei flaske eller en middag :)

For meg er amming så naturlig at det hadde ikke brydd meg om det blir gjort her eller der. Og morsmelk er vel det som er minst ekkelt av hva som svømmer rundt i bassenget. ;)

Melk i bassenget er ikke den veien jeg ville bekymret meg for hygienisk, heller da hvorvidt det tross alt slett ikke rene vannet er et sted det er ok for babyen å mates (jmf at folk ikke vil amme på do. Det er trolig renere og mer hygienisk det....)

helt ærlig så synes jeg det høres rart ut :O
Hadde ikke reagert i hele tatt hvis det hadde vært på bassengkanten.... reagerer forsåvidt ikke negativt på amming i bassenget heller... bare høres rart ut i mine ører :P Forstår liksom ikke hvorfor det skal ammes i bassenget?!

Personlig hadde jeg nok droppa å amme i selve bassenget...
But whatever floats your boat.

Hei vi nyter noen herlige dager i syden nå. :) Idag når jeg var i barnebassenget med den yngste sønnen min satt det ei dame i bassenget med puppene ute og ammet jenta si på ca 2 år. (Barnet virket like stort som min 2 åring) Mange barn og mødre badet rundt dem.
Er dette noe du hadde reagert på eller er det helt innafor å amme i bassenget?
Da vi gikk på babysvømming med mini, fikk vi beskjed om å bare amme i vannet hvis barnet ble sultent. Det var for å hindre at barnet ble kaldt om man tok det opp og mange (inkl meg selv) gjorde det :) Nå blir vel ikke større barn i syden kalde av å ta dem opp, men jeg hadde nok ikke reagert på det uansett :)

Back
Topp