I dag

JanneJenta78

Forumet er livet
har jeg vært på første kontroll. Legen regnet at jeg er 8 + 1 i dag..ifølge BV er jeg 7 + 2. Skjønner ikke hvordan dette går an når legen regnet ut terminen til 22 juni og på BV er den 24..

Skiller jo bare to dager på terminen, mens det skiller 6 dager i uker????

Noen som har noe lurt å komme med?

(Regner jeg ut med BV  terminkalk at jeg har 28 dg syklus kommer jeg frem til at jeg er 8 uker i dag..og med min syklus på 33 dg får jeg 7 +2. Sa til legen jeg har 33 dg syklus....tror hun rotet greit altså [;)])

Merkelig!?
Regner med at du har mer kontroll enn legen! hehe!

vi har lik termin vi to!
Jeg har 24.juni.. men har 28 dg syklus

Min termin i følge Babyverden va 1. juni, men når eg va hos legen så blei det 2. juni.. Så tru ikje allti at babyverden regne rekti då.. Men va jo bare 1 dag det va i forskjell..

noen leger og noen land regner at et svangerskap er 40 uker presist,andre regner 40+2..derfor blir det to dager forskjell iallefall!de fleste regner 40+2 i norge..!

Hu brukte det "hjulet" som alle bruker. Tror bare hu glemte å legge til nok dager i forhold til syklusen min jeg. Hu sa jo også "jeg har lært at en aldri skal diskutere med en gravid"..så jeg tror nok jeg har rett [;)] Vet jo når jeg hadde eggløsning den måneden, så hvis hennes beregning skal stemme så må jeg ha blitt befruktet FØR jeg hadde eggløsning [:)]

Back
Topp