I DAG oppdaget jeg....

MamsTW

Gift med forumet
at jeg har blitt husmor.... Og gjett hvordan!!!

Joda, jeg har begynt å SKRELLE potetene før de skal kokes! [8D] Gjør det hver gang nå. haha...
all the little things!!
(Skal vel ikke gjøre d pga at mye av næringsstoffene koker bort, men.....)

Jeg er nesten aldri itvil om hva vi skal ha til middag dagen etterpå lenger heller. Begynt å forberede!! MEG, liksom![:D]

Jeg tror husmoropplegget forsvant da babyen kom ut, haha! Før planla jeg alle middag på mandag og handlet inn (en handling i uka)..  laget middag hver dag, bakte bla bla..

..nå har jeg liten matlyst og klarer aldri finne opp eller lage disse middagene. Lei av å bake og lever i en babyboble enda :P

ORIGINAL: Frøken Lillan

Jeg tror husmoropplegget forsvant da babyen kom ut, haha! Før planla jeg alle middag på mandag og handlet inn (en handling i uka)..  laget middag hver dag, bakte bla bla..

..nå har jeg liten matlyst og klarer aldri finne opp eller lage disse middagene. Lei av å bake og lever i en babyboble enda :P

jeg hadde NULL tiltak FØR jeg fødte. Nå baker jeg, lager middag og diller noe voldsomt!
Men det skal ikke være lett!!

Jeg eier ikke husmorgenet, så hva er greia med å skrelle før koking?[8D]

ORIGINAL: dresden

Jeg eier ikke husmorgenet, så hva er greia med å skrelle før koking?[8D]

hehe.. bare gjort d til penere middager før, så jeg skjønner ikke helt dette selv.... er jo "bare" til sambo....[8|]

Alltid skrelt de jeg FØR koking [8D] Er det mor har gjort hele livet mitt...

Så når jeg er andre plasser og må skrelle de selv når jeg skal spise, tar jeg eviiiiiigheter før jeg er ferdig... Når jeg er hos farmor, skreller hu de for meg, for hu er så utålmodig og blir sprø av å se hvor lang tid jeg bruker på det  [X(][X(]

Lenge leve potetskrelling FØR koking!!! [:D][:D]

ORIGINAL: Sanka

Så når jeg er andre plasser og må skrelle de selv når jeg skal spise, tar jeg eviiiiiigheter før jeg er ferdig... Når jeg er hos farmor, skreller hu de for meg, for hu er så utålmodig og blir sprø av å se hvor lang tid jeg bruker på det  [X(][X(]

haha... Ja mamma har og alltid skrelt de før.
Om vi en sjelden gang hadde uskrelte poteter så skrelte pappa for meg[:D]
Sambo skreller for meg om vi har uskrelt poteter nå. går for seint om jeg skal... hehe....

ORIGINAL: Novemberstjerne

haha... Ja mamma har og alltid skrelt de før.
Om vi en sjelden gang hadde uskrelte poteter så skrelte pappa for meg[:D]
Sambo skreller for meg om vi har uskrelt poteter nå. går for seint om jeg skal... hehe....
Stemmer! Om vi da får servert potet med skrell, ser jeg på Ronja, så ser jeg på mannen med et dumt blikk. Så setter han i gang og skreller til Ronja [8D] Søren heller, jeg vil jo også spise en gang liksom [8D][8D]

hehe... min unnskyldning til treig skrelling er følsomme fingre for varme poteter og at mamma ikke dekket på kniv til meg før jeg var sikkert godt oppi tenårene[:D]

hehe... min unnskyldning til treig skrelling er følsomme fingre for varme poteter og at mamma ikke dekket på kniv til meg før jeg var sikkert godt oppi tenårene[:D]

Whaaaaat?? Skjærte hun opp maten din da eller?

hehe, samme her.. Er helt knød på å skrelle poteter...[&o] (litt flaut igrun[8|])

Så her skrelles ALLTID potetene før koking, går MYE kjappere å bare fikse det da [;)]

(Mannen er forresten en større potetskrelleknød enn meg [:-] Til mitt forsvar [:-]

Og barna har kommer nok til å stusse fælt når de en gang i fremtiden får servert en potet med skall på stakarsene.. [8D]

ORIGINAL: *Moråse*

Whaaaaat?? Skjærte hun opp maten din da eller?

hehe... nei, men brukte gaffelen til alt.

det gjør jeg og, men det er fordi vi er så mange så tar jo evigheter før jeg får spist viss jeg skal skrelle til 3 barn først. og sambo er vokst opp med ferdig skrella poteter, så han er super treeeeg[8D]

Back
Topp