i dag lager jeg....

Ikke i bruk

Forumet er livet
Helstekt langstekt kylling stappet med epler og smurt inn med smør, salt, pepper, litt chili og appelsin...

Men hvilken saus skal jeg ha ved siden av??

Hva lager dere til middag?

Helstekt langstekt kylling stappet med epler og smurt inn med smør, salt, pepper, litt chili og appelsin...

Ingenting!!
Vi skal i middag til besteforeldene mine :P

Hmm vanskelig med saus, hva med vanlig brun saus av kraft?

Jeg skal snart på jobb og tror resten reiser på mc Donalds :-P

Saus er vanskelig...

Trodde vi skulle ha rester i dag, men mannen har vert sulten og fikk i seg resten til frokost :-P så vi får se, kanskje vi griller noen pølser i sola ;)

I den formen du steker kyllingen i slenger du med en løk og hakker opp en gulrot. Hell litt vann og appelsinjuice i.

En kjele steker du litt sjalottløk og hvitløk.
Når kyllingen skal hvile heller du all kraften opp i kjelen. Gi det en oppkok og sil sausen. Deretter smaker du til med krydder og fløte. Kanskje litt jevning.

Jeg sliter fortsatt med å tygge, så lite middag på meg. Vesla derimot ønsket biff, grønnsaker og hvitløksmør . Det bli hennes mat. Minsten får nøye seg med ett middagsglass i dag:wideyed:

I den formen du steker kyllingen i slenger du med en løk og hakker opp en gulrot. Hell litt vann og appelsinjuice i.

En kjele steker du litt sjalottløk og hvitløk.
Når kyllingen skal hvile heller du all kraften opp i kjelen. Gi det en oppkok og sil sausen. Deretter smaker du til med krydder og fløte. Kanskje litt jevning.

Det hørtes godt ut, ellers så syntes jeg sjyen ofte blir så god så jeg bruker bare den.

Her blir det nok noe pasta eller salat i dag tenker jeg :) har både kjøttdeig og laks som egentlig må brukes i dag :P

Appelsinsaus!!

Her blir det rester da det kun er meg og 2-åringen hjemme.

I dag lager jeg en grop i sofaen. Og pasta bolognes, men skulle ønske jeg kunne bestille pizza ;)

Vi varmer opp igjen pinnekjøtt fra lørdagen. Enkelt og greit :)

Nam! Vi kommer til deg på middag :P

Kanskje det er godt med appelsinsaus?

Her blir det nok grøt litt utpå kvelden.. Muligens..

Har du oppskrift på appelsinsaus?? Isåfall vil jeg veldig gjerne ha den!!
Tror det finnes flere varianter... bare å google!
Jeg bruker rett og slett bare stekesjyen, har i appelsinsaft og litt fløte + jevning!

Ble noe enkelt.. Ris og stekte pølsebiter :D

Back
Topp