I dag... (laaang...)

Sylvia80

Gift med forumet
...har jeg vært hos ernæringsfysiolog. Det var jo interessant nok det. Også tatt blodprøver, endokrinologen på sjukehuset økte stoffskifte-medisinen min for det var visst vanlig når en var gravid (noe jeg spurte fastlegen min om i jula, men han se neeeeida..)
Så skal jeg tilbake til dia.spl torsdag om to uker og til gyn.pol for oppfølging av størrelsen på babyen og sånn.. I mellomtida skal jeg være flink pike og spise sunt og måle blodsukker og si fra til dem hvis jeg får høye verdier, men hittil har det sett ganske bra ut. Ligger i alle fall jevnt oppunder 7,5 så det er ikke så ille.. De vil gjerne at jeg skal ligge under 7 da. Får jeg noen høyere topper vil de gi meg litt hurtigvirkende insulin for å ta de. Har vært veldig godt å få prate med dia.spl og ern.fys. så er ikke like hysterisk nå lenger.. Hehe! [;)]

Så har jeg prøvd å få meg time til fysio i dag. Har bekkenløsning med gangvansker og går nå på krykker.. slitsomt.. Jada, ventetid er 6 mnd... Får komme inn til vurdering i morgen hos ei men hun har ikke ledig time på lenge.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med dette her.. Det er jo så latterlig at jeg nesten bare må le.. Kanskej jeg skal søke om å få tilbakebetalt alle skattepengene mine så jeg kan bruke dem til å få hjelp privat? Ser liksom ikke vitsen med å bo i fine Norge og ha krav på hjelp, når en ikke får den når man faktisk trenger den.. *rister på hodet og flirer*

Men dagen går og jeg er lykkelig likevel jeg! I påska skal jeg besøke søs og barn ai ei uke og det blir veldig kos!!!! Også har jeg en liten snuppedupp i magen som trøstesparker hele tida! Og så lurer jeg veldig på om jeg ikke skal ta og sy noen vognposer etter påske og selge.. Det er jo litt gøy, og veldig kjekt at jeg har fått så mye skryt av dem.. Hm.. [;)]

6 mnd ventetid ja..så genialt [:D] men det må vel være flere som driver med fysio i byen?

Godt du får hjelp til å holde kontroll på blodsukkeret og sånt da og kos deg på besøk i påsken[:D] men må kanskje holde deg unna påskeegget du da?[8D]

ORIGINAL: Rebecca85

6 mnd ventetid ja..så genialt [:D] men det må vel være flere som driver med fysio i byen?

Godt du får hjelp til å holde kontroll på blodsukkeret og sånt da og kos deg på besøk i påsken[:D] men må kanskje holde deg unna påskeegget du da?[8D]

Var innom tre forskjellige og prøvde å ringe et utall... Får komme til vurdering hos ei men ho hadde ikke noe ledig time på lenge.. Så orka ikke mer i dag rett og slett.. Får ta det med godt humør... Haha! [:-]

Nei, påskeegga må jeg nok holde meg unna.. [&o] Kan spise littegrann sjokolade da sa dia.spl. men må spise den rett etter middag for da gir den ikke så stor stigning.. Ca en halv kvikklunsj var greit som dessert.. Så blir ikke noe "sitte-og-gnafse-godis-på-kvelden" nei.. Men det finnes da andre ting å putte i munnen.. Litt frukt og lettis.. Det går nok bra.. og lettbrus i moderate mengder.. Og kan jo kanskje heller lage noe sånn grønnsaker og dip.. Gulrot og agurk og sånn er jo godt å dippe.. Og dipp er i alle fall ikke mye sukker i selv om der er en del fett.. Så skal nok klare å kose meg likevel! [:D]

Så bra du kom så fort til! Er alltid litt lettere når du har snakket med legene/sykepleierene.
Litt greit når du kan måle deg selv og for da merker du fort hva du får blodsukkerøkning av og hva du kan spise uten at det har så stor påvirkning! [;)]

ORIGINAL: *fiffi*

Så bra du kom så fort til! Er alltid litt lettere når du har snakket med legene/sykepleierene.
Litt greit når du kan måle deg selv og for da merker du fort hva du får blodsukkerøkning av og hva du kan spise uten at det har så stor påvirkning! [;)]

Jepp, helt supert at jeg fikk hjelp med en gang!
Men de hadde vel lite valg der jeg troppa opp på døra, hehe...
Men nå går det jo ganske bra syns jeg, føler jeg har så mye mer kontroll nå som jeg kan måle! [:D]

Back
Topp