I dag har jeg spist..

2 knekkebrød til frokost
1 solbolle (æææh) lunsj 1.0
2 rundstykker lunsj 2.0
Ett glass biola
1 stor porsjon tortellini med carbonarasaus

Føler jeg burde spise sunnere, men det å ikke bli kjukk er ikke motivasjon nok i seg selv når formen er så som så merker jeg[emoji28]

2 skiver til frokost
1 salat til lunsj (med masse oliven [emoji173])
Is i lunsjen.
Ritz kjeks og druer som snacks
Masse stekt veggis wok med egg
1 mango
2 brødskiver

Spiser mer enn jeg gjør til vanlig, sulten hele tida. Men blir kvalm av å spise innimellom. Blir superkvalm av å spise ting som er for søtt som kake og snop.

Åh, lapskaus høres ut som en god ide mot kvalme [emoji4] fælt å måtte tvinge i seg da

Åå , lapskaus [emoji173]️ Stakker deg som må tvinge i deg mat :/
Ikke mye morro nei.. Men lapskaus var ihvertfall lettere å tvinge i seg, måtte bare unngå kjøttbitene [emoji12]
Trøster meg med at det blir bedre i løpet av noen uker forhåpentligvis [emoji6]

Stor frokost
Mellommåltid med frukt
Stor lunsj
Mellommåltid med frukt
Kanelboller
Middag
Nudler til kvelds

Jeeez altså! Triller snart

Dere er heldige som får ned mat.
Frokost: yoghurt med müsli - kom opp igjen :yuck:
Lunsj: 3 knekkebrød
Middag: ingen ting - var så kvalm at jeg lå rett ut på et mørkt rom
Kveldsmat: 2 knekkebrød

Jeg har spist 3 knekkebrød og tomatsuppe med egg. Har dårlig matlyst selv om jeg ikke er kvalm og dårlig, og har generelt sett veldig lite lyst på middag. Og nå fikk jeg akutt lyst på tapas med spekemat!!!:confused:
Fikk tapas med spekemat t lunsj i går, tok sjansen på spekematen iom det var ferskt (regner eg med), men det var ikkje godt. Foccatia, kyllingvinger og saltbakte poteter derimot...mmmm....men ble kvalm etterpå så ikkje så stas....

Dere som er veldig kvalme - tar dere medisin? Jeg har vært på randen av innleggelse de to forrige gangene, men denne gangen takket jeg ja til medisinering (turte ikke med de forrige to). Det er en helt ny verden! Er fortsatt kvalm, men jeg får spist (masse, som dere ser:joyful:), jeg går ikke ned i vekt og slipper å være lenket til sofaen. Ikke minst så er psyken MYE bedre denne gangen, virkelig tungt å være dårlig 24/7.

Vil råde dere til å ta hjelpen dere kan få om det er mulig, man skal jo fungere etter lille er født også. Sist mistet jeg melka og var på nippet til å få fødselsdepresjon, unner ingen den runddansen der:bag:

Fikk tapas med spekemat t lunsj i går, tok sjansen på spekematen iom det var ferskt (regner eg med), men det var ikkje godt. Foccatia, kyllingvinger og saltbakte poteter derimot...mmmm....men ble kvalm etterpå så ikkje så stas....

Man skal ikke spise spekemat som ikke er varme behandlet (eks stekt i panne eller på pizza) når man er gravid uavhengig av "fersket" . I all spekemat er det en viss risiko for listeria eller toxoplasmose. Når det gjelder røkelaks og kjøttpålegg er det nyåpnet pakke som gjelder

jeg spiser en youghurt eller frukt til frokost, tre brødskiver til lunsj og den middagen som blir servert. Er jeg sulten utenom det går det i pærer eller eple. Og jeg klarer meg godt!

Dere som er veldig kvalme - tar dere medisin? Jeg har vært på randen av innleggelse de to forrige gangene, men denne gangen takket jeg ja til medisinering (turte ikke med de forrige to). Det er en helt ny verden! Er fortsatt kvalm, men jeg får spist (masse, som dere ser:joyful:), jeg går ikke ned i vekt og slipper å være lenket til sofaen. Ikke minst så er psyken MYE bedre denne gangen, virkelig tungt å være dårlig 24/7.

Vil råde dere til å ta hjelpen dere kan få om det er mulig, man skal jo fungere etter lille er født også. Sist mistet jeg melka og var på nippet til å få fødselsdepresjon, unner ingen den runddansen der:bag:
Takk for tips [emoji4]
Lurer på å høre med legen igjen ja.. Holdt igjen fordi jeg vet at jeg ikke tåler de "vanlige" kvalmestillende, og vet ikke om hvordan det er med den ene jeg tåler.. Husker ikke navnet på den, men vet den er sykt dyr og egentlig blir brukt på pasienter som går på cellegift..

Hva heter den du går på?

Takk for tips [emoji4]
Lurer på å høre med legen igjen ja.. Holdt igjen fordi jeg vet at jeg ikke tåler de "vanlige" kvalmestillende, og vet ikke om hvordan det er med den ene jeg tåler.. Husker ikke navnet på den, men vet den er sykt dyr og egentlig blir brukt på pasienter som går på cellegift..

Hva heter den du går på?

Det er den du tenker på jeg har, Zofran heter den. Koster 278 kr for ti tabletter(!), legen ville helst jeg skulle ta to per dag. Foreløpig klarer jeg meg med èn, og de er så uendelig verdt det. Har to barn fra før, og hadde ikke klart å ta vare på meg selv en gang om jeg ikke hadde fått hjelp.

Forhåpentligvis varer ikke kvalmen HELE svangerskapet denne gangen, så litt hjelp til å komme igjennom den verste delen skader ingen:)

Det er den du tenker på jeg har, Zofran heter den. Koster 278 kr for ti tabletter(!), legen ville helst jeg skulle ta to per dag. Foreløpig klarer jeg meg med èn, og de er så uendelig verdt det. Har to barn fra før, og hadde ikke klart å ta vare på meg selv en gang om jeg ikke hadde fått hjelp.

Forhåpentligvis varer ikke kvalmen HELE svangerskapet denne gangen, så litt hjelp til å komme igjennom den verste delen skader ingen:)
Var det den het ja [emoji6] Takk [emoji8]
Tror jeg får krype til korset her.. Lå og grein på sofaen i går fordi jeg er helt tom og utslitt av den kvalmen. Er jo ikke bra å gå sånn heller..
Bare fått noen timer "fri" hadde vært herlig [emoji4]

Var det den het ja [emoji6] Takk [emoji8]
Tror jeg får krype til korset her.. Lå og grein på sofaen i går fordi jeg er helt tom og utslitt av den kvalmen. Er jo ikke bra å gå sånn heller..
Bare fått noen timer "fri" hadde vært herlig [emoji4]
Du får oppdatere om hvordan det går med medisin da.. Vet hvor fælt det er, man vil bare forsvinne i et sort hull:bag:

Bra det er flere enn meg som spiser masse. Skulle tro jeg var innhul, spiser og spiser, men er så slapp at jeg klarer ikke være særlig i bevegelse. Ergo;gravidkiloene har gjort sin ankomst i expressfart[emoji85][emoji43]

Bra det er flere enn meg som spiser masse. Skulle tro jeg var innhul, spiser og spiser, men er så slapp at jeg klarer ikke være særlig i bevegelse. Ergo;gravidkiloene har gjort sin ankomst i expressfart[emoji85][emoji43]
Her og.. Gått opp 4 kg siden 22. desember [emoji85]

Superkvalm brått og blir kvalm av å spise i dag... Så prøver meg på mindre og oftere.

1 brødskive
Noen ritz kjeks
Boks assortert oppskåret frukt
2 tørre hjemmelaga knekkebrød
Halv winersnitte
1 pizzabolle
1 liten sprite
3 veggis vårruller

Føles ut som jeg spiser som en hest om dagen idag har jeg spist:
1 skål med korn, yoghurt og banan
1 brødskive
1 knekkebrød
1 eple
2 middagsporsjoner med spagetti, tomat og skinke.
1 skål med pistasj is

Back
Topp