Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, lapskaus høres ut som en god ide mot kvalme [emoji4] fælt å måtte tvinge i seg da
Ikke mye morro nei.. Men lapskaus var ihvertfall lettere å tvinge i seg, måtte bare unngå kjøttbitene [emoji12]Åå , lapskaus [emoji173]️ Stakker deg som må tvinge i deg mat :/

Fikk tapas med spekemat t lunsj i går, tok sjansen på spekematen iom det var ferskt (regner eg med), men det var ikkje godt. Foccatia, kyllingvinger og saltbakte poteter derimot...mmmm....men ble kvalm etterpå så ikkje så stas....Jeg har spist 3 knekkebrød og tomatsuppe med egg. Har dårlig matlyst selv om jeg ikke er kvalm og dårlig, og har generelt sett veldig lite lyst på middag. Og nå fikk jeg akutt lyst på tapas med spekemat!!!![]()
), jeg går ikke ned i vekt og slipper å være lenket til sofaen. Ikke minst så er psyken MYE bedre denne gangen, virkelig tungt å være dårlig 24/7.
Fikk tapas med spekemat t lunsj i går, tok sjansen på spekematen iom det var ferskt (regner eg med), men det var ikkje godt. Foccatia, kyllingvinger og saltbakte poteter derimot...mmmm....men ble kvalm etterpå så ikkje så stas....
Takk for tips [emoji4]Dere som er veldig kvalme - tar dere medisin? Jeg har vært på randen av innleggelse de to forrige gangene, men denne gangen takket jeg ja til medisinering (turte ikke med de forrige to). Det er en helt ny verden! Er fortsatt kvalm, men jeg får spist (masse, som dere ser), jeg går ikke ned i vekt og slipper å være lenket til sofaen. Ikke minst så er psyken MYE bedre denne gangen, virkelig tungt å være dårlig 24/7.
Vil råde dere til å ta hjelpen dere kan få om det er mulig, man skal jo fungere etter lille er født også. Sist mistet jeg melka og var på nippet til å få fødselsdepresjon, unner ingen den runddansen der![]()
Takk for tips [emoji4]
Lurer på å høre med legen igjen ja.. Holdt igjen fordi jeg vet at jeg ikke tåler de "vanlige" kvalmestillende, og vet ikke om hvordan det er med den ene jeg tåler.. Husker ikke navnet på den, men vet den er sykt dyr og egentlig blir brukt på pasienter som går på cellegift..
Hva heter den du går på?
Var det den het ja [emoji6] Takk [emoji8]Det er den du tenker på jeg har, Zofran heter den. Koster 278 kr for ti tabletter(!), legen ville helst jeg skulle ta to per dag. Foreløpig klarer jeg meg med èn, og de er så uendelig verdt det. Har to barn fra før, og hadde ikke klart å ta vare på meg selv en gang om jeg ikke hadde fått hjelp.
Forhåpentligvis varer ikke kvalmen HELE svangerskapet denne gangen, så litt hjelp til å komme igjennom den verste delen skader ingen![]()
Du får oppdatere om hvordan det går med medisin da.. Vet hvor fælt det er, man vil bare forsvinne i et sort hullVar det den het ja [emoji6] Takk [emoji8]
Tror jeg får krype til korset her.. Lå og grein på sofaen i går fordi jeg er helt tom og utslitt av den kvalmen. Er jo ikke bra å gå sånn heller..
Bare fått noen timer "fri" hadde vært herlig [emoji4]

Håper det hjelper for deg [emoji8]Var det den het ja [emoji6] Takk [emoji8]
Tror jeg får krype til korset her.. Lå og grein på sofaen i går fordi jeg er helt tom og utslitt av den kvalmen. Er jo ikke bra å gå sånn heller..
Bare fått noen timer "fri" hadde vært herlig [emoji4]
Her og.. Gått opp 4 kg siden 22. desember [emoji85]Bra det er flere enn meg som spiser masse. Skulle tro jeg var innhul, spiser og spiser, men er så slapp at jeg klarer ikke være særlig i bevegelse. Ergo;gravidkiloene har gjort sin ankomst i expressfart[emoji85][emoji43]
Å, håper det for deg ja ! Krysser fingreIkke mye morro nei.. Men lapskaus var ihvertfall lettere å tvinge i seg, måtte bare unngå kjøttbitene [emoji12]
Trøster meg med at det blir bedre i løpet av noen uker forhåpentligvis [emoji6]
Takk [emoji8]Å, håper det for deg ja ! Krysser fingre![]()