I dag har jeg sett mye stygt

*Krusedull*

Gift med forumet
Ja, til variasjoner innenfor bunadstradisjonen men fy fader, til hardangerbunad bruker man skjorte med hardangersøm på likeens med forkleet!

Man fester ikke sølja midt på PÅ bringkluten, og forkle til hardangerbunad er IKKE valgfritt!

Ganske provoserende å se..

*melder seg inn i bunadspolitiet* [;)]

ORIGINAL: m@rit

ORIGINAL: *Krusedull*

Ja, til variasjoner innenfor bunadstradisjonen men fy fader, til hardangerbunad bruker man skjorte med hardangersøm på likeens med forkleet!

Man fester ikke sølja midt på PÅ bringkluten, og forkle til hardangerbunad er IKKE valgfritt!

Ganske provoserende å se..

*melder seg inn i bunadspolitiet* [;)]

hehe, beklager at jeg ikke deler engasjementet [:D]

Helt greit det... [:)] 

ORIGINAL: ~SinnaKattePusen~~

ehm.. get a life..

Hvorfor gidde å kommentere om du ikke har noe bedre å si?

Haaha!
Da skulle du sett oss i dag!

Datter; Bunad og gummistøvler
Jeg; bunad med ullsjal og hel regnkåpe
Pappa; Sognebuna, tror han var ganske "korrekt"
Lillegutt, Bunadoverdel, vanlig bukse og cherrox!

Ja, det var kaldt, vått og GRUSOMT!!

synst hele "bunadspolitiet "er tull for det var ikke sånn det opprinnelig var med bunader,man brukte dem mer som man ville det var ikke strenge regler på noe.Kunne bruke det tilbehøret man hadde....
synst bunader er like FINE uansett jeg!!!![:)]

ORIGINAL: Dååris

Haaha!
Da skulle du sett oss i dag!

Datter; Bunad og gummistøvler
Jeg; bunad med ullsjal og hel regnkåpe
Pappa; Sognebuna, tror han var ganske "korrekt"
Lillegutt, Bunadoverdel, vanlig bukse og cherrox!

Ja, det var kaldt, vått og GRUSOMT!!

Snuppa mi hadde grønne strikkelabber og grønn jakke og rosa ullue i tillegg til bunaden, man skal jo ikke fryse ræva av seg selv om man går med bunad da. [:)] 

Må innrømme at eg måtte svelga eit par kameler ang ungene i dag. Sååå skjønne i Hardangerbunad, men med kvite strømpbukser med blomster/ hjerter på..... Glemte visst å kjøpe.....
Og storesøster endte med kvite blinkesko til pga sååå vonde gnagsår.

Men neste år blir det skikk på sakene: røde strømpebukser, guttesko og gnagsårplaster. Blir lenge til det kommer jentebunadsko i dette huset igjen. [:'(] (Arvet i år.)

Jeg synes det er verre med damer på 50 ++ med svarte thights, høyhæla halvlange sko/støvler, leopardjakke, mye sminke og brunfarge fra ørten timer i solarium. Her skal det pyntes til 17.mai!!

Ellers takk.

ORIGINAL: opus dei

Jeg synes det er verre med damer på 50 ++ med svarte thights, høyhæla halvlange sko/støvler, leopardjakke, mye sminke og brunfarge fra ørten timer i solarium. Her skal det pyntes til 17.mai!!

Ellers takk.

hihi [:)]

Back
Topp