I dag har jeg malt...

ORIGINAL: ragnarekkverk

Jeg bor på landet:) Og ikke er jeg hysterisk heller:) Men om noe blir spesifikt frarådet så følger jeg det:) Alt man gjør før man blir gravid kan man ikke noe for, men alt man gjør de resterende månedene må man tenke litt mer over. Jeg mener ikke at baby blir syk av at du maler, men babyen får i seg miljøgiftene som er lagra i fettvevet ditt gjennom morsmelka. Babyen dør ikke av det, men som allergiker så tror jeg det er viktig å være litt bevisst på dette. Hvor du bor, og hvor mange biler og sånnt som kjører der kan du heller ikke noe for. Men på lik linje som at en slutter å drikke og røyke, så kan man vel la være å male bare en liten stund? Man kan ikke bare si "jeg får jo i meg så mye likevell, så hvorfor ikke litt til?"...bedre å prøve å begrense det littegranne:)

Men hva med alle miljøgiftene babyen møter når den kommer ut av magen?
Er de mindre farlige for babyen når den møter de direkte selv enn det de er skånet gjennom mors mage??
Og skal mor holde seg unna alle plasser med potensielle miljøgasser så lenge hun ammer?? Eller så lenge baby har direkte kontakt med mors kropp??

Og angående dette med salami, så er det forskjell på å kjøpe seg en hel salamipølse og å kjøpe vakuumpakket salami fra f.eks Gilde.
Fikk beskjed av jordmor og lege at vakumpakket salami var helt greit, men ikke spis etter det har ligget åpent veldig lenge.

Angående alkohol så sa jordmor at jeg fint kunne ta meg en øl i ny og ne, men man måtte bare passe på at det ble med den ene. Noe av grunnen til at det anbefales absolutt avholdenhet er at alle har forkjellige meninger om hvor mye som er litt.

Selv om jeg fikk denne beskjeden har jeg fortsatt ikke tatt en øl, og kan garantere at jeg heller ikke kommer til å gjøre det. )

Back
Topp