ORIGINAL: ragnarekkverk
Må bare si det at: Ingen henger ut noen. Vi ytrer en mening. Om man tar det personlig så må det vel være noe i det da? Visst ikke er det jo bra å ikke bry seg:) eller?
Jeg velger å unngå det meste som ikke er anbefalt..allergimedisiner, maling, alkohol, salami og lignende..blomsterjord og katter...Når det kan være forbundet med risiko så lar jeg være..det er min samvittighet som driver meg. Hvordan deres samvittighet fungerer vet ikke jeg. Man skulle tro at det var lurt å minske inntaket av potensielt skadelige ting, i steden for å si at "litt fra eller til skader ikke".
Om noen føler seg uthengt nå så får det bare være. Jeg har jo like stor rett til å ytre min mening..eller?
HA en fin dag folkens!:)
Nei det er klart, de som ikke er hysteriske og pakker seg inn i bomull og sitter med foldede hender og føtter hele svangerskapet er født UTEN samvittighet... Det er jo DE det er noe feil med... [8|]
Nå tar ikke jeg allergimedisiner, maler ikke, drikker og røyker ikke, rører ikke blomsterjord eller kattene, men jeg går ikke rundt å føler meg noe bedre enn dem uansett.. Jeg blir ikke provosert fordi jeg tar det personlig, føler meg truffet eller uthengt (tvert imot), men fordi jeg hater nedlatende bedrevitere som tror de har rett til å uttale seg skråsikkert ut fra sitt eget valg..
Jeg har to barn fra før, og med litt erfaring så VET jeg at eller gjør feil en eller annen gang.. Gjør et dårlig eller lite gjennomtenkt valg eller bare glemmer noe i alle disse reglene en blir pådyttet idag (og som forandrer seg fra dag til dag, og fra lege til lege, hs til hs, test til test).. Det er lett å uttale seg før en har erfart noe selv, men de fleste foreldre må en eller annen gang svelge en kamel eller to..
Tok dere folat tre måneder før svangerskapet og i svangerskapet, spiser dere kun sunt og trimmer, velger dere kun det tryggeste og beste barnesikringsutstyret (med tanke på at forskjellig utstyr er best i forskjellige tester), sikrer dere hele huset, skal dere ha forovervendt eller bakovervendt bilstol når barnet er tre år, velger dere å være hjemme/ha dagmamma/barnehage, anvender dere Ferbers metode når barnet ikke vil legge seg til å sove på kvelden, skal dere bruke trillepike/barnevakt... osv osv osv...
Med mindre noen bevisst og med vilje prøver å skade sitt (evt. ufødte) barn, så regner jeg med at de har dets beste i tankene 24/7 slik de fleste mødre og fedre har, selv om de velger annerledes enn meg..
Om noen føler seg uthengt nå så får det bare være. Jeg har jo like stor rett til å ytre min mening..eller?