I dag har jeg gitt mini grøt for første gang

Nestle har ikke b12 i sin grøt mener jeg. vi bruker hipp 4 mnd :)

Her fullammer jeg til 6 mnd om melka holder mål Da blir det å gi smaksprøver mens vi fortsetter amming frem til hun er max 2 år. Øker på med fast føde etter anbefalingene i boka fra helsestasjonen.

Her blir det å gi vanlig mat - slik som familien spiser når det skal introduseres mat. Grøt lager jeg også selv av hirse i starten. Gjorde det slik med storebror også så føler vi kan skippe pulvergrøtene og ferdigmaten denne gangen også. Kommer langt med en stavmikser og ved å kutte saltet i den rene maten familien spiser. Heller tilsette på middagstallerkenene våre eller i maten etter at det er tatt av til babymat.

Dere som introduserer mat på kvelden, er det innafor nå? Mener at det skulle gjøres på dagtid... (ammetåke og noen år siden sist her men drister meg til å spørre da jeg mener det var slik i 2013)

Her fullammer jeg til 6 mnd om melka holder mål Da blir det å gi smaksprøver mens vi fortsetter amming frem til hun er max 2 år. Øker på med fast føde etter anbefalingene i boka fra helsestasjonen.

Her blir det å gi vanlig mat - slik som familien spiser når det skal introduseres mat. Grøt lager jeg også selv av hirse i starten. Gjorde det slik med storebror også så føler vi kan skippe pulvergrøtene og ferdigmaten denne gangen også. Kommer langt med en stavmikser og ved å kutte saltet i den rene maten familien spiser. Heller tilsette på middagstallerkenene våre eller i maten etter at det er tatt av til babymat.

Dere som introduserer mat på kvelden, er det innafor nå? Mener at det skulle gjøres på dagtid... (ammetåke og noen år siden sist her men drister meg til å spørre da jeg mener det var slik i 2013)

Enig med du ang å gi vanlig mat. Har gjort det med alle mine, aldri kjøpt ett glass. Resultatet er barn som liker alt og er vant til alle smaker! Mat som introduseres bør gies på dagtid i tilfelle lille reagerer med magevondt.

Min plan er å fullamme til hvertfall 5 mnd, det har jeg gjort med de andre to. Kanskje litt lenger... dette er om han legger på seg fint og sover greit på natta da. Det gjør han nå, så får vi se om det fortsetter slik. Har ikke noe hast foreløpig å starte med fast føde, men gjør det om det trengs :)

Enig:-) venter til det er helt nødvendig med annet enn mm. Håper vi kan fullamme til 6 mnd! Men om han trenger mer enn jeg kan gi så starter vi opp med grøt

Back
Topp