I dag har jeg gitt mini grøt for første gang

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Han svelget ned noen skjeer, og har ikke vist tegn til vondt i magen etterpå. Litt skeptisk til skjeen, men kommer seg nok. Han er straks 4 mnd og jeg fullammer utenom.

Forskere er jo så uenige i om fullamming til 6 mnd egentlig er det beste, pga at verdiene av jern og vitamin B12 synker ved fire mnd alder: http://www.aftenposten.no/norge/Fagfolk-krangler-om-ammerad-55003b.html

Jeg har også valgt å starte for at mini våkner hele tiden for melk om natta. Håper litt kveldsgrøt hjelper på dette.

Skal dere starte ved 4 mnd alder eller vente lenger? Evt hvorfor/ hvorfor ikke?

Jeg skal begynne så smått med litt grøt om 2 uker jeg og (da er han 4 mnd) av samme grunn som deg! Blir så uendelig mye pupping om natten så jeg føler jeg bare ligger i en eneste lang slumring hele natten :p

Jeg skal begynne så smått med litt grøt om 2 uker jeg og (da er han 4 mnd) av samme grunn som deg! Blir så uendelig mye pupping om natten så jeg føler jeg bare ligger i en eneste lang slumring hele natten :p

Da har vi der helt likt. Her tar han ikke smokk, men bruker meg som smokk hele natta. Ellers blir han illsint. Begynte i dag. 2 uker til han er 4 mnd.

Hehe, ja godt man er flere :) Skal nok sies at jeg kanskje er litt for rask til å putte puppen på han. Jeg burde nok ventet å se noen minutter om kanskje han slutter med klagingen men gir så fort etter rett og slett fordi jeg er redd for å bli for våken selv :)Hva slags grøt begynte du med?

Lille får bare mme så jeg kommer nok også til å gi grøt når han er 4mnd. Men det er ikke før 23.des så det passer jo bra med at samboeren er hjemme og vi kan prøve sammen :)

Vi skal nok begynne da vi også, har en liten jente med refluks så håper at den grøten skal falle litt tyngre i magen og bli der :)

Hehe, ja godt man er flere :) Skal nok sies at jeg kanskje er litt for rask til å putte puppen på han. Jeg burde nok ventet å se noen minutter om kanskje han slutter med klagingen men gir så fort etter rett og slett fordi jeg er redd for å bli for våken selv :)Hva slags grøt begynte du med?

Samme her. Er så redd han skal vekke storebror på naborommet som sover så lett, så gir han ofte puppen for at han skal roe seg, hehe. Vi begynte med maisgrøten fra Nestle:)

Vi tenkte vi skulle begynne på nyttårsaften, når lille er 4 mnd. Økedøgn nå, så skulle ønske at nyttårsaften var i dag... zzzzz

Kjenner jeg er usikker på når vi skal begynne. Vår blir 4 mnd på nyttårsaften :) Fullamming har gått fint til nå, og han sover også over fra kl 21-05, så skal ikke klage. Han henger på puppen og vil ha mat hver time etter kl 17 så det er ganske strevsomt, men fantastisk at han sover over. Tror vi må se det an om han fortsatt spiser godt og legger på seg det han skal om 1,5 mnd til :)

Min plan er å fullamme til hvertfall 5 mnd, det har jeg gjort med de andre to. Kanskje litt lenger... dette er om han legger på seg fint og sover greit på natta da. Det gjør han nå, så får vi se om det fortsetter slik. Har ikke noe hast foreløpig å starte med fast føde, men gjør det om det trengs :)

Har veldig lyst til å starte når han blir 4 mnd, men han viser ikke noe tegn til at melken ikke er nok enda, så vi får se. Han holder kurven sin perfekt også. Men mye kan skje frem til 11. desember :)

Ikke for å kuppe tråden, men jeg ser noen skal gi grøt da Fordi de gir mme. Er det sånn at man "må" starte med grøt da hvis man gir mme?

Har veldig lyst til å starte når han blir 4 mnd, men han viser ikke noe tegn til at melken ikke er nok enda, så vi får se. Han holder kurven sin perfekt også. Men mye kan skje frem til 11. desember :)

Ikke for å kuppe tråden, men jeg ser noen skal gi grøt da Fordi de gir mme. Er det sånn at man "må" starte med grøt da hvis man gir mme?
Det er ikke anbefalt og gi over 1000ml per dag av mme og ofte nærmer de seg den grensen da :)

Det visste jeg ikke! Fin info! Da bør jeg kanskje regne litt på hvor mye hun får ila en dag!
Det fikk hvertfall vi beskjed om av helsesøster..
Lille er straks tre mnd og spiser fem flasker på 170ml om dagen, noen ganger litt mer. Så derfor jeg tenker at det må bli grøt fra 4mnd.

Om hun er like fornøyd, og vekta viser det så fullammer jeg til hun er 6 mnd tenker jeg :) Det gikk fint med de 3 andre jeg ammet lenge.
Jeg slenger ut puppene når hun vil dag, og natt. Synes hun skal få regulere det som hun ønsker selv. :) ❤️
Største som fikk ME mener jeg fikk litt fra hun var 5 mnd mais og risgrøt. Og mener hun fikk noe middag og frukt greier som var for små fra 4 eller 5 mnd. Hun er over 18 år nå så litt langt tilbake, og huske :joyful:

Det fikk hvertfall vi beskjed om av helsesøster..
Lille er straks tre mnd og spiser fem flasker på 170ml om dagen, noen ganger litt mer. Så derfor jeg tenker at det må bli grøt fra 4mnd.

Jenta mi er snart 4 mnd, men drikker max 135 ml hver gang. Men tror nok hun har minst 6 måltid om dagen! I dag skal jeg skrive opp! Takk for tips!

Hvis alt går etter planen skal jeg fullamme til 6 mnd, og starte med smaksprøver av most avokado, most banan, grøt etc etter han er 6 mnd. Er det som er anbefalt i de nye retningslinjene har jeg forstått?

Hvis alt går etter planen skal jeg fullamme til 6 mnd, og starte med smaksprøver av most avokado, most banan, grøt etc etter han er 6 mnd. Er det som er anbefalt i de nye retningslinjene har jeg forstått?
Jepp, 6 mnd med mindre man gir mme. Da er anbefalingen 4 mnd. Det nye punktet i anbefalingen handler om at helsesøstre i større grad skal individuelle råd så vidt jeg har forstått. Min baby e feks ikke så stor. Derfor kunne jeg fint gi grøt ved fire mnd

Back
Topp