I dag har det skjedd mye!

*woops*

Forelsket i forumet
Jeg var først hos legen å tok blod-og urinprøve, målte høyde og vekt (siden jeg ikke fikk gjort det da jeg hadde legetime på lørdag) Alt var bra, hadde bare gått ned litt i vekt..
Etterpå var jeg hos jordmora for å få time, men hun hadde litt tid til overs, så jeg fikk snakka litt med henne og hørte hjertelyden til lillegullet i magen! 162 slag i minuttet!  Hun fant det nesten med en gang! Var så koselig å få høre at alt stod bra til inni der! Fikk ny time neste torsdag! *gleder meg*

Åh, så koselig [:D] Jeg vil også høre hjertlyd Men fikk du ny time så fort? Jeg tror ikke jeg skal ha noen kontroll før ultralyd i uke 18, bortsett fra å levere en blodprøve.. Kanskje jeg burde bestille time hos jordmor også...

Ja, det var kjempekoselig! [:)]
Jeg bor på et lite sted, så her får man nesten bestemme selv hvor ofte man vil på kontroll [:)] Veldig greit!

Så heldig du er som har muligheten til å følges opp så nøye. Er jo veldig koselig å være hos jordmor og skravle om graviditet og alt man måtte ønske å drøfte..

Her er det lege om en uke, så må jeg vente til uke 18 og ultralyd for så å møte jordmor i uke 23.. syns det rett og slett er litt trist jeg å være på egenhånd så lenge. Selvom de ikke kan gjøre så mye fra eller til så har man alltid spørsmål og det er jo litt betryggende å bli fulgt opp nå i starten før man kan kjenne babyen sparke osv.

Så du er i en skikkelig luksussituasjon som jeg iallefall misunner deg litt=)

Så deilig med mange kontroller da! Og så fantastisk å høre hjertelyden!
Jeg får kontroll en gang i mnd ca jeg... Annenhver gang hos lege og jordmor....

Back
Topp