I dag fikk jeg tilsnakk av en nabo..

Destiny85

Forumet er livet
Vi bor i en lavblokk i et relativt rolig borettslag.
Parkeringsplassen er liten ift hvor mange som eier biler (det er f.eks ikke tenkt parkeringsplasser til 1- og 2-roms leilighetene), folk som har garasjer gidder ikke bruke de om sommeren, og de fleste har 2 biler..
Ergo om kveldene er det stappfullt, og man blir tvunget til å parkere utenfor soverommene til de som bor i 1 etg (meg bla).

Jeg tenkte da at det lureste ville være at jeg da parkerte utenfor mitt eget soveromsvindu etter 2 år med bråk på utsiden, så både jeg, sambo og snuppa får sove igjennom natta.

Vi har hatt naboer som kommer hjem seint og stiller seg utenfor leeeenge med frieksos (det står forøvrig et stoooort skilt ved hver inngang om at å stå på tomgang er forbudt), avisbud som har stilt seg utenfor med høy musikk, nabo som har stått der en periode og han begynte på jobb 5 om morningen og vekte det alle her inne (ettersom Amalie nektet å sove igjen), og ikke minst de som skal hentes til og leveres etter fest om natta i helgene.

Når jeg kom hjem i dag kjørte jeg naturlig nok bort til vinduet mitt, og ei nabo dame går forbi, ser på meg å sier "Jasså, du har ordnet deg egen parkeringsplass du?"
Jeg sier at ja, det har jeg av de grunnene jeg skrev over, og fikk til svar: "Det har da ingenting å si det, for det er ikke lov å stå der!" og går surt inn til seg selv..

Javel? Jeg vet jeg ikke kan stå der om vinteren pga brøytingen, så da finner jeg meg en annen plass (da er det nemlig ledig fordi de som har garasjer gidder ikke skrape is).
Så da ser jeg ærlig talt ikke problemet?

Er jeg egoistisk som tenker slik jeg gjør? Noen kommer jo til å stille seg der iløpet av kvelden uansett!
Jeg løser jo alle mine problemer, og så lenge jeg ikke er til hindring for andre hva er problemet?

Forstår veldig godt at du parkerer der!
Og sånne ekle naboer som bare skal blande seg fordi de ikke har bedre å gjøre, hadde jeg ikke brydd meg om[:)]

Fikk bot vi om vi parkerte feil[>:]

Flytta for 2 år siden.

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Hvis det er lov å stå der så ville jeg stått der jeg ja. Hvis det ikke er lov men alle andre gjør det så ville jeg kaaanskje vært litt forsiktig med det, kaanskje.[8D]

Det er jo ikke lov (spesielt ikke om vinteren), men når det er så lite plasser der i sommerhalvåret så vil jo noen være nødt til å stå der uansett i løpet av kvelden/natta[&o]

jeg hadde parkert der, uten tvil!! Alltids noen sure naboer som skal stikke nesen sin borti ting de ikke har noe med!

Jeg hadde stått parkert der jeg, og hadde svart at jeg ble stående der helt til de som hadde garasjeplass i kjelleren brukt de og ikke opptok parkeringsplasser på utsiden, og til folk sluttet å la bilene gå på tomgang rett utenfor soveromsvinduene.

Enkelte har ikke annet å ta seg til enn å hakke på alle andre[:@] Dersom alle vet at parkeringsplassen fylles opp i løpet av kvelden likevel, hadde jaggu meg jeg også parkert der du gjorde![:D]

Hadde sagt til henne at om hun snakket til meg igjen skulle jeg ha knust trynet på henen og puttet foten hennes i ræva si.

ORIGINAL: Ancita

Forstår veldig godt at du parkerer der!
Og sånne ekle naboer som bare skal blande seg fordi de ikke har bedre å gjøre, hadde jeg ikke brydd meg om[:)]

ORIGINAL: BitzyhogJulia

Vi sliter med litt av det samme vi og.... Irriterende!!![:@]

Eller her er det en luring som parkere så dumt at jeg har blitt helt RÅ på å rygge og ta en nesten 90 graders vinkel....[8|][8|] Er bare hårstrå fra at jeg riper opp bilen til kjerringa...

Haha[:D] Jeg hadde 2 som parkerte meg inn sånn at jeg måtte krabbe inn bagasjerommet høy gravid med bekkenløsning for å rekke legetimen min.. da var jeg happy[8D][;)]

Det at det ikke skal parkeres sånn, er jo ikke bare for at det er ulovlig. Hva hvis det brenner, eller noen må til med en ambulanse? Er som regel det som er grunnen til parkering forbudt rundt innganger og blokkering av nødutganger, ikke minst.

Om ikke styrer eller noen hadde gjort noe, så hadde jeg satt opp noe foran vinduet. Sånn kumme med blomster, eller en bukk med skilt eller noe. Bare så ingen kan parkere der, men så dere har den rømningsveien...

ORIGINAL: Odin*s Mamma

Om ikke styrer eller noen hadde gjort noe, så hadde jeg satt opp noe foran vinduet. Sånn kumme med blomster, eller en bukk med skilt eller noe. Bare så ingen kan parkere der, men så dere har den rømningsveien...

Er en meter med gress fra veggen til veien vi parkerer på, så det er ikke rett utenfor vinduet. Både vi og naboene kommer oss ut om det skulle skje noe.

samme park greiene utenfor her... Bare at vi har heldigvis garasje...

Hadde bare stått så lenge du ikke får bot.. Det får vi her..

ORIGINAL: Odin*s Mamma

Hadde nok gjordt dette ja, kanskje la det stå "vis hensyn" eller noe sånt på bukken.

ORIGINAL: LillianneLie

Enkelte har ikke annet å ta seg til enn å hakke på alle andre[:@] Dersom alle vet at parkeringsplassen fylles opp i løpet av kvelden likevel, hadde jaggu meg jeg også parkert der du gjorde![:D]

sign

typisk gamle damer og lete etter feil på andre enn seg selv og kommentere dem, som om det er deres plikt å gjøre det. Ikke bry deg..

Back
Topp