I all verden??!!! *litt lang*

*Labambie

Forumet er livet
Ok, jeg hadde time på Ahus i dag på anestesi pol. i forkant av mandeltaking om 1 mnd....

Ahus har plassert denne anestesi poliklinikken inne på føde/kvinne poliklinniken!!! [&:] Men ok, det er heller ikke poenget selv om det i seg selv er meget snodig...

Legen var forsinket, hele 45 minutter. Så jeg hadde GOD tid... I den tiden jeg satt der så jeg mange skjebner, mange triste ansikter, mange glade og noen stresa.

Mens jeg satt der så jeg mange ansikter jeg så rundt den tida snuppa ble født. Jeg kjente det begynte bli litt for mye for meg. Tårene presset seg frem, jeg begynte skjelve og det ble vanskelig å puste. Tung i hodet. Jeg trodde jeg skulle bli kvalt. Alle følelsene fra fødselen til snuppa kom skyllende over meg på et sånt vis jeg absolutt ikke var forberedt på. [:(] Jeg satt desperat å tørket tårer, men formen var dårlig. Jeg antar at dette var angstanfall, slik jeg husker det.

Jeg trodde jeg hadde bearbeidet den tiden, selvom jeg innerst inne vet at jeg "tok tida til hjelp" og aldri fikk det ut av systemet... De følelsene jeg fikk nå i dag var innmari fæle og alle de vonde tingene kom frem. Da jeg endelig var ferdig hos legen husker jeg nesten ikke at jeg kjørte derifra. Jeg skalv og gråt og gråt. Nå er det noen timer siden og jeg er bare sliten nå. Med noen voldsomme spenningssmerter i skuldrene...

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få gjort dette? Jeg antar jeg trenger å bearbeide dette mer. Eller hva tenker du?

Takk for at du leste. Det var godt å få det ut. [:(]

Huff[:(] Vet ikke hva jeg skal si jeg.. Men sender en god klem[:)] Dette klarer du[:)]

vil sende deg en kjempe klem, huff hørtes ikke no bra ut i det hele tatt[:(]

Det jeg anbefaler som hjalp meg når jeg slet med tanker og angstanfall etter jeg mistet min lille englejente, skriv ned alle tanker, få ut alle følelser.
jeg skrev og skrev, bannet og styrte på, det hjalp meg og lette på trykket.

har du noen og snakke med?
om du ikke vil si noe til personen så få personen til og lese brevet du skriver, så blir det lettere og snakke om ting når du vet at noen vet åssen du har det inni deg.

uansett masse lykke til, dette klarer du[:)]

for en forferdelig opplevelse. Høres ut som et angstanfall, det i seg selv er visstnok aldeles grusomt å oppleve. Vil bare gi deg en klem Burde vel kanskje oppsøkt noen på føde pol for samtale, noen jordmødre er trent på slik angst i etterkant. Ønsker deg lykke til med prosessen, håper det ordner seg for deg.

ORIGINAL: VeldreidSkrævadottir

Huff[:(] Vet ikke hva jeg skal si jeg.. Men sender en god klem[:)] Dette klarer du[:)]

Høres ut som et angstanfall det du har hatt. Nå kan ikke jeg forrhistoria di, men har du kontakt med helsestasjon og en der du stoler på? Eller om du har en fastlege du føler du kan prate med. Som kan hjelpe deg til å få det bedre og få ting satt i system[:)]. Eller rett og slett en god venn eller to som kjenner deg godt[:D]

Ellers så er jeg enig med en over her som sier at det å skrive ned ting er god medisin og få ut alle slitsomme tanker.

Sikkert veldig greit å få snakket med noen om det, og lære seg måter å takle slike angstanfall på!

PS: jeg mener jeg så deg på Ahus [8D]

ORIGINAL: strikketrollet

Sikkert veldig greit å få snakket med noen om det, og lære seg måter å takle slike angstanfall på!

Jøsses! Hvor var du da?

ORIGINAL: ¤Katrine¤

Først vil jeg bare sende en klem.

Det høres ut som om du trenger litt hjelp med og bearbeide følelsene. Hva med å ta kontakt med en psykomotorisk fysioterapeut? Eller psykolog? Er godt å få kyndig hjelp sånn at du virkelig klarer å legge dette bak deg.

Og forresten, lykke til med å fjerne mandlene! [:)]

Tusen takk for det... Jeg gikk til psykolog rett etter fødselen, men følte ikke det hjalp noenting. Ei dame som bare pratet meg etter munnen. Jeg ville gjerne ha en eller annen form for samtalegruppe med damer som hadde hatt en traumatisk fødselsopplevelse/ nær døden opplevelser. Men det fantes ikke... [&o]

ORIGINAL: Labambie

Jøsses! Hvor var du da?

Anestesiavdelingen faktisk, bare inn døra til høyre før barneavdelingen.

Jøsses! Hvor var du da?

Ikke inne på anestesipol.? Resten bare gikk jeg igjennom...

ORIGINAL: VeldreidSkrævadottir

Jøsses! Hvor var du da?

Jeg har vært på anestesipoliklinikken (der det er fysioterapeutavd og smertepol også) i ekstremt mange timer i dag, så deg i gangen eller i farten forbi.

Jøsses! Hvor var du da?

Jeg har vært på anestesipoliklinikken (der det er fysioterapeutavd og smertepol også) i ekstremt mange timer i dag, så deg i gangen eller i farten forbi.

Aha! Hadde du med deg barn?

Langt over 400 som har lest og så få svar. Det må være ny rek [X(]

Huff, kjære deg... Jeg vet jo smertelig godt hva du har vert gjennom, men klarer ikke formulere noe skikkelig svar likevel.. [&:] Mulig du trenger noen å snakke med som forstår deg og ikke snakker i mot deg.. Hva med fastlegen din?

Jeg var hos en psykolog 1 time for en stund siden, og når jeg nevnte hva som hadde skjedd den gangen jeg fødte så sa han at 'folk som ikke har ene foten like langt over på "andre siden" som jeg (vi) hadde hatt, trengte ofte hjelp, så at jeg behøvde å tømme hodet litt var helt forståelig..'

Jeg har helt ærlig fortrengt mye av det, men jeg hadde en kveld der jeg googla eklampsi opp og i mente, leste ALT jeg kom over av rapporter og artikler.. Jeg konkluderte med at jeg må ha vert sinnsykt heldig som faktisk kom fra dette med helsa i behold.. Ble litt skremt der og da kan du si...![8|]

Æsj, dette ble langt og rotete.. Ikke vær redd for å ta kontakt om du behøver noen, snuppa!![:)]

uff da, høres ikke bra ut, men ta kontakt med legen å få en time til samtale på sykehuset
masse som kan oppklares i ettertid som kasnkje kan gjøre ting lettere for deg

sender mange styrke klemmer
[:)]

Nope, ensom og alene [;)]

Nope, ensom og alene [;)]

Hmmm... Også hilste du ikke på? [;)]

Back