HYYYLING ved legging

skytte81

Glad i forumet
Hei Jenter!

Lurer på om dere opplever det samme som her.

Angelica har lagt seg fint nesten hele tiden. Nå den siste uken har det vært skikkelig hyyyling om kvelden når hun er lagt. Intens skriking. Helt sinnsykt å høre på. Men når vi går inn så smiler hun eller roer seg. og med en gang vi går ut så er det på an igjen. Helt til hun sovner.

hun har ikke fått tenner enda så kan jo selvfølgelig være det, har ikke prøvd dentinox enda, men grunnen til det er fordi hun ikke er sånn på dagen. jeg tenker at hadde det vært tenner såhadde hun vært sånn om dagen også??

noen som har noen råd?

Virker som det er kontakt hun vil ha siden hun roer seg når dere kommer inn. Ikke lett når de holder på slik, men dere må aldri ta henne opp slik at hun får viljen sin, det regner jeg nesten med at dere ikke gjør da.

Eneste tips jeg kan komme med er om det hjelper at dere sitter ved siden av senga til hun sovner, litt kjedelig kanskje. Det gjorde jeg i starten med Oliver, tok lang tid i starten før han sovnet, men etterhvert så var han i drømmeland på få minutter.

Tusen takk for svar Sorland (og ønsker deg samtidig en goood tur til sydenland)

vi tar henne aldri opp igjen nei. de to siste kveldene har jeg sittet inne hos henne og hun sovner til slutt. men hun kan jo fort bli vant til det også så jeg prøver jo å pine meg til å ikke være der inne for mye. men får jo helt vondt og redd for å gjøre noe feil.hehe.
ikke lett nei. forferdelig å høre de skrike sånn

Ikke jeg som skal til sydenland, er Sorgenfri (tror hun kaller seg det).

Hun vil nok etterhvert sovne forte og fortere, så til slutt vil dere omtrent legge henne uten noe skrik. Om hun skulle bli vant til det så kan det være lurt å sette seg gradvis lengre og lengre borte fra senga.

uff så kjedelig, ikke noe gøy åbruke kvelden din på d. For på kvelden skal det være voksen tid[:D] Kanskje du kan prøve en uro eller spilledåse[:D] Jeg bruker uroen hun har over sengen noen ganger[:D]

Julie har hatt noen kvelder med skriking ved leggetid[8D]
Har gått inn å dytta smokk 100 ganger... Men i kveld la vi henne 10 minutter før hun egentlig legger seg,og jammen sovna hun[:D]
Kan jo selvsagt bare være tilfeldigheter da,så får prøve det samme i morgen også[;)]

Er ikke noe morsomt å høre de gråter sånn nei[&o]
Lykke til!

Har faktisk akkurat lest om dette. Det kan rett og slett være seprasjonsangst. Ungene er inne i en tid hvor de kjenner igjen og knytter seg sterk til personer de er sammen med daglig. De kan være redde for at disse personene ikke er der når de legger seg. las at de kan få dårlig nattesøvn en periode, man må inn oftere forde barnet gråter og vil ha kontakt. Når vi går inn føler de seg trygge og kan sove videre. Dette las jeg at kunne begynne ved 6mnd alder.

Det er ikke noe annet å gjøre en å gå inn når hun gråter, da føler hun seg trygg.

ORIGINAL: Ghg

Har faktisk akkurat lest om dette. Det kan rett og slett være seprasjonsangst. Ungene er inne i en tid hvor de kjenner igjen og knytter seg sterk til personer de er sammen med daglig. De kan være redde for at disse personene ikke er der når de legger seg. las at de kan få dårlig nattesøvn en periode, man må inn oftere forde barnet gråter og vil ha kontakt. Når vi går inn føler de seg trygge og kan sove videre. Dette las jeg at kunne begynne ved 6mnd alder.

Det er ikke noe annet å gjøre en å gå inn når hun gråter, da føler hun seg trygg.

Husker faktisk Adrian var sånn rundt 6 måneder også!
Var noen ganger vi satt inne hos ham,eller at vi gikk inn og strøyk han over kinnet flere ganger...Bare for å vise at vi var der[:)]
Så det er sikkert en fase de er inne i nå ja!
Det var nok sikkert bare "flaks" at hun mi sovnet med engang nå,men tenkte kanskje at hun ble litt overtrøtt...

Tuuusen takk for gode svar jenter. Er sikkert som Ghg sier, seperasjonsangst. Virker nesten sånn. For når vi kommer så roer hun seg med en gang. og trekker vi oss litt unna så begynner hun å grine og når vi er gått ut så hyyler hun:) stakkars jenten. mamma er jo der og passer på:) skal ALDRI forlate jenten min.

og sorland. jeg har nok sikkert bommet litt på nicket der ja. hehe. lest fort

Uff, det er ikkje noe greit når de begynner å hyle...Det er såå vondt i mammahjertet [:(]

Min lillegutt har også begynt å grine om kveldene, ikkje hyling, men skikkelig sår grining, klarer ikkje la han grine sånn, så går inn og stryker han i søvn, tar han aldri opp...Men alikevel, så blir han jo vant til styrkingen...Men har ikkje fått meg til å la han grine så lenge om gangen, han hadde nok sovnet om eg hadde gått inn gang på gang og trøstet han...Men orker ikkje den kampen akkurat no...

Så kanskje en ide, gå inn og trøste inni mellom, ikkje la hun grine for lenge, så kanskje hun sovner til slutt?

d er rundt nå de begynner å bruke gråt besvist for å fange oppmerksomhet og da er d greit og ikke falle i fellen hvor en trøster som d er noe galt men gir tutt og går ut igjen. jeg bæsja på leggen med første mann i denne perioden og gjør d ikke igjen jeg vet jo fra erfaring og alt jeg har lest på nettet at d er fakta. så lenge barna ikke gråter når du kommer inn og du vet at de er mette og er rene og historikken med helsa på dagen har hevr tfin så er d ikke noe grunn til å dulle og tror du at d er noen så plager enn så gi en peracet og se om d hjelper , hjelkper d ikke er d nok ikke helsa d står på hvertfall. og da er kanskje en liten uro kråke [8D]

Back
Topp