Hytte

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
noen som har hytte? Har så lyst å bygge oss hytte, men usikker på om vi orker å drukne oss i mer lån...

Vist man føler at man ikke klarer mer lån og at man drukner i det, så Bør man vel ikke tenke på det noe mer mener jeg da. Hva med å leie hytte på åremål? Da er det jo "deres" i en tidsbestemt periode.

Enig åremål funker. Ellers så står det hytter som kan brukes fritt så lenge mann rydder etter seg [emoji14]

Nei. Ikke noe for oss, vil heller ha båt :D Kom faktisk på at besteforeldrene til samboeren har hytte et par timer unna, men der har vi aldri vært selv om vi kan få låne den når vi vil :p

Vi har hytte. Elsker det stedet :Heartred

Nei. Men både svigers og pappa har hytte. Pappa sin ligger utenfor populært områder og er billig å ha, Den arvet han siden han oldefar bygde den.
Svigers har hytta på mer populært sted. Her kommer problemene inn. Selv om de er gjeldsfrie så begynner den hytta å bli for dyr. Er utrolig mange ekstra utgifter der pga vei og en grisk Almenning. De vurderer hele tiden å selge den eller gi fra seg den ene tomten( som er rett ved det store vinduet i stua). Er så ille der oppe at hytteeierne har ansatt en advokat. De vetaler mee i året for at hytta skal stå der enn de hadde i året på ett lån. Dette er også en arvet hytte etter svigermors barnløse tante. Hadde de tatt hytta etter hennes mor som ligger til en annen Almenning så hadde det ikke blitt så dyrt.
Så man må være ganske obs på hvor man kjøper i så fall.
Men jeg elsker å reise på hytta. Vi reiser mest på svigers sin siden den er nærmest og har innlagt vann så det er lettere med søte små. Jeg og barna reiser innimellom på hytta alene i en uke osv. Eneste vi må betale der er en gum bom på 55 kr hver eneste gang man skal inn på hyttefeltet om vinteren. Så vi er der mest om sommeren og holder oss inne på feltet de gangene vi er der om vinteren. Tar storhandling på butikken.

Har hytte og elsker det, men økonomisk kunne vi likegjerne leid fordi vi betaler mye og får ikke brukt den så mye som bi burde.
Selvsagt får man verdiskapningen når man eier, men det er på langt nært like lukurativt som vanlig bolig og avlastningen kommer langt frem i tid.

Hytte er kos, så forstår tanken deres. Men vi er mer reise mennesker og har funnet ut at å ha lån på ei hytte vi ikke kommer til å orke å reise til hver helg eller hver ferie blir bortkastet. Vi reiser såpass mye til familie rundt om i Norge og til Syden MINST 1 gang i året, så får oss ble det et lett valg til slutt med å droppe det. Vi leier i blant for å få litt hytte kos likevel :happy:

Nei vi har ej hytte. Ikkje har vi planer om å bygga eller kjøpe hytte. De skall bygges ett nytt hus først

Nei, hytte er grisedyrt her. Vikinger på fjellet begge to, og vil hellerbruke penger på andre ferier enn hytte. Jeg er absolutt ikke interessert i mer husarbeid.

Svigers har to som vi disponerer som vi vil :) Hadde vært helt uaktuelt å ta opp lån på hytte for oss :/

Ja vi har hytte (nedbetalt), men vurderer å selge den fordi den er litt for langt vekke så det blir veldig mye vedlikehold når vi først kommer oss inn dit. Men vi elsker å være der når vi først har tid. :)
Hadde ikke kjøpt hvis det betydde at vi måtte drukne oss i mer lån, dere kan leie hytter ganske mange ganger både gratis og ikke for den prisen det koster...

Vi har ikke hytte, og ikke pokker om jeg har lyst på heller.

Jeg er oppvokst med hytte, og det var helt genialt. Foreldrene mine har nå to stk hytter; en gammel som nesten ikke brukes (hele området rundt ble ødelagt av plutselig hyttelandsby og skitrekk, så ikke noe stas å være der lenger), og en ganske ny, som de er i omtrent halve tiden etter de ble pensjonister.

Det er kjempegreit å kunne låne hytten og være der en uke eller to, eller ta seg en helg litt på sparket.

Men aldri om jeg ville eid en selv. Det er både dyrt og tidkrevende, og så føler man gjerne man "må" bruke den når man først har den, selv om man egentlig har lyst til å ta påsken hjemme et år.

Har hytte og elsker det, men økonomisk kunne vi likegjerne leid fordi vi betaler mye og får ikke brukt den så mye som bi burde.
Selvsagt får man verdiskapningen når man eier, men det er på langt nært like lukurativt som vanlig bolig og avlastningen kommer langt frem i tid.
Kunne dere kanskje ha leid ut hytten på ukesbasis innimellom for å tjene inn litt på den??

Har ikke hytte selv, men mamma har en som vi bruker endel.

Kunne dere kanskje ha leid ut hytten på ukesbasis innimellom for å tjene inn litt på den??

Har ikke hytte selv, men mamma har en som vi bruker endel.

Ja det kunne vi sikkert. Har snakket om det også.
Hvis økonomien blir trangere nå med en mini på vei, så gjør vi nok det :)

Back
Topp